AUTOpro
Generale Green car Stiri

Renault a prezentat trei utilitare electrice, care dispun de tehnologie de 800 de volți

Renault a anunțat lansarea unei noi game de vehicule utilitare electrice, care cuprinde trei modele: Trafic, Goelette și Estafette.

Noile vehicule sunt primele din portofoliul francezilor care beneficiază de o arhitectură de 800 de volți, dezvoltată de Ampere, divizia electrică a Grupului Renault.

Noile utilitare Renault sunt construite pe platforma modulară Software Defined Vehicle

Renault

Producătorul din Hexagon și-a propus să-și consolideze poziția fruntașă pe segmentul utilitarelor electrice. Renault face acest lucru prin lansarea a trei noi modele, care se bazează pe platforma modulară Software Defined Vehicle (SDV), dezvoltată de divizia Ampere. Noile furgonete EV vor oferi o autonomie impresionantă și un sistem de încărcare rapidă, plus o serie de tehnologii moderne destinate să îmbunătățească experiența șoferilor.

Arhitectura de tip „skateboard” oferă o manevrabilitate îmbunătățită, în special în spațiile strâmte, și permite montarea diverselor tipuri de caroserii. Renault afirmă că această platformă asigură o rază de bracare de 10,3 metri, similară cu cea a unui Clio. În plus, ponderea materialelor reciclate folosite la fabricație ajunge la 22,5%, în timp ce 80% dintre acestea vor putea fi reciclate la sfârșitul ciclului de viață al vehiculului.

Atât Trafic, cât și Goelette și Estafette vor fi disponibile în două versiuni de baterie: Standard Range și Long Range. Prima dintre acestea oferă o autonomie de până la 350 km, iar cea de-a doua o autonomie de 450 km. Bateriile utilizate sunt de tip LFP (litiu fier fosfat) pentru varianta Standard și NMC (nichel mangan cobalt) pentru Long Range. Arhitectura de 800 V oferă o încărcare rapidă, fiind necesare sub 20 de minute pentru a ajunge de la 15% la 80% din capacitate. Fiecare dintre cele trei modele este echipat cu un motor electric de 204 CP și 345 Nm de cuplu.

Debutul oficial va avea loc în 2026

Un alt aspect important este acela că vehiculele sunt primele care beneficiază de actualizări software automate regulate. De asemenea, acestea sunt dotate cu tehnologii inovative precum V2L (Vehicle-to-Load) și V2G (Vehicle-to-Grid), care le permit să furnizeze energie pentru diverse dispozitive sau chiar pentru locuințe.

În ceea ce privește designul, toate modelele împrumută elemente comune. Ne referim aici la o parte frontală cu faruri LED integrate într-o suprafață neagră și sigle Renault iluminate. Modelul Trafic vine în două variante de caroserie, L1 și L2, în timp ce Goelette va oferi trei opțiuni de caroserie. În plus, dispune de un volum de încărcare de până la 10 metri cubi. În ceea ce-l privește, Estafette, care este cea mai compactă dintre utilitare, vine cu un interior spațios, care permite șoferilor mai înalți să stea confortabil în picioare.

Toate cele trei utilitare EV Renault vor beneficia de un sistem avansat de operare CAR OS. În plus, vor dispune și de numeroase funcții de siguranță activă, inclusiv un sistem care evaluează stilul de condus al șoferului pe o scară de la 0 la 100.

Trafic, Goelette și Estafette vor fi produse în Franța, la uzina din Sandouville. Lansarea pe piață este programată pentru anul 2026.

Sursa: Renault

Articole similare

JLR se aliază cu Waymo pentru un viitor partajat și autonom

Filip Sîrbu

Rolls-Royce Spectre – cel mai luxos EV?

Florin Amariei

Spectacolul continuă în Cupa Suzuki și în 2016

administrator_autopromag