AUTOpro
Generale Green car Hybrid Stiri

Renault introduce un nou sistem hibrid destinat… mașinilor electrice

APIA

Constructorul francez de automobile Renault a anunțat în mod oficial că lucrează la un nou sistem de propulsie inedit.

Este vorba despre un sistem hibrid modular, care poate fi instalat pe vehiculele electrice în locul motorizărilor clasice.

Noul sistem dezvoltat de Renault și Horse poate funcționa cu mai multe tipuri de combustibili

Renault

Într-un moment în care majoritatea producătorilor auto se îndreaptă către electrificare, Renault propune o nouă soluție tehnologică în materie de propulsie. Denumit Future Hybrid Concept, sistemul dezvoltat prin divizia Horse, este format din trei componente-cheie: un motor termic, unul electric și o transmisie.

Sistemul permite transformarea unei mașini pur electrice într-una hibridă, care beneficiază de modificări minime la nivelul arhitecturii actuale. Sistemul se montează în subcadrul frontal și presupune doar ajustări pentru integrarea rezervorului de combustibil și a sistemului de evacuare.

Un detaliu important îl reprezintă flexibilitatea motorului cu ardere internă. Acesta poate funcționa cu mai multe tipuri de combustibili, de la benzină clasică, până la etanol, metanol sau combustibili sintetici de ultimă generație. Această adaptabilitate face din noul sistem o soluție atractivă în contextul tranziției energetice.

Dincolo de rolul său principal, noul propulsor poate acționa și ca generator pentru alimentarea bateriei existente a vehiculului electric. Transmisia este independentă și poate transmite cuplul fie doar către roțile din față, fie să lucreze alături de un motor electric suplimentar, amplasat pe puntea spate. În acest fel este oferită posibilitatea tracțiunii integrale.

Noul sistem de propulsie va fi produs în serie începând cu 2028

Din punct de vedere tehnologic, sistemul hibrid include toate componentele esențiale pentru funcționare. Vorbim aici despre invertor, unitate de control, convertor DC-DC și încărcător „onboard”. În același timp, acesta a fost prevăzut cu un booster de 800 de volți, ceea ce îi permite, teoretic, să fie compatibil cu o gamă largă de EV-uri, nu doar cu cele produse de Renault.

Renault deschide, astfel, drumul spre o flexibilitate mai mare în producție. Concret, mașinile fuill electrice și cele hibride vor putea fi construite pe aceleași linii de asamblare, contribuind la reducerea costurilor industriale.

Conform planurilor Renault, sistemul inovator dezvoltat de Horse ar putea ajunge pe modelele de serie începând cu anul 2028.

Sursa: InsideEVs

Articole similare

Fotografii cu viitorul SUV subcompact Alfa Romeo au fost „scăpate” pe internet

Mihai Morcovescu

Chinezii de la Lynk & Co introduc o serie de noutăți pe SUV-ul 01 în Europa

Mihai Morcovescu

Cea de-a șasea ediție a Galei Premiilor AUTOpro și-a desemnat câștigătorii în prezența unor oaspeți de mare valoare

Darius Pana