Tesla nu a părut deloc afectată de pandemia de coronavirus, compania excentricului Elon Musk înregistrând vânzări absolut spectaculoase în cel de-al doilea trimestru al acestui an, când a depășit chiar și cele mai optimiste așteptări
Veștile bune nu încetează să-și facă apariția în ograda lui Elon Musk. După ce Tesla a reușit să surclaseze Toyota, lider all-time în topul celor mai valoroase branduri, iată că acum o nouă veste bună ”zguduie” din temelii compania americană. Astfel, într-o perioadă nefastă, în care producătorii nu mai știu ce să facă pentru a-și diminua pierderile, Tesla nu doar că a depășit cele mai optimiste cifre de vânzări, însă a reușit, pe lângă asta, și să înregistreze o creștere a prețului per acțiune cu nu mai puțin de 8%, până la valoarea de 1204 dolari.
În ciuda contextului global mai mult decât nefavorabil, Tesla a reușit să surprindă pe toată lumea, compania americană ajungând la un număr de 90.650 de unități livrate în trimestrul II al acestui an, surclasând cu mult estimările care poziționau Tesla la o cifră de vânzări de aproximativ 74.000 de unități în cel de-al doilea trimestru al anului 2020.
Tesla este pe cale să mai atingă o bornă istorică, dacă acest trimestru cu cifre de vânzări spectaculoase se va dovedi profitabil. Astfel, dacă trimestrul II va fi profitabil, Tesla va ajunge pentru prima oară în istoria sa la patru trimestre consecutive de profitabilitate, ceea ce înseamnă enorm, având în vedere trecutul tumultos și pe alocuri deloc profitabil al companiei americane.
În bine-cunoscutul stil Tesla, americanii nu au dat detalii cu privire la distribuția pe modele când au anunțat fantastica cifră de 90.000 de unități, însă conform Reuters, cel puțin pe piața chineză, creșterea a fost puternic impulsionată de sedanul Model 3, care s-a înmatriculat în număr de 16.200 de unități în China în lunile aprilie și mai.
Rezultatele sunt cu atât mai spectaculoase cu cât fabrica Tesla din SUA a fost închisă șase săptămâni, din cauza pandemiei de coronavirus, ducând la o scădere a producției de 20%, însă livrările au înregistrat o creștere ușoară, de doar 2,5%.