AUTOpro
Generale Green car Stiri

Porsche ia în calcul retragerea mașinilor electrice de pe piața din China

Într-un interviu acordat la Salonul Auto de la Shanghai, CEO-ul Porsche, Oliver Blume, nu a exclus posibilitatea ca producătorul german să înceteze vânzarea de vehicule electrice în China.

Principala cauză a acestei decizii o reprezintă o reprezintă interesul în scădere al clienților din această țară pentru modelele mărcii.

Porsche ar putea retrage modelele electrice din China în următorii doi sau trei ani

Porsche

Piața auto din China s-a schimbat radical în ultimii ani, iar marii constructori resimt din plin efectele acestei transformări. Apariția unor producători locali precum BYD, Zeekr, NIO sau Xiaomi, care oferă modele electrice accesibile și cu performanțe impresionante, a afectat considerabil vânzările producătorilor europeni și americani.

Așa stau lucrurile și în cazul celor de la Porsche, care au fost nevoiți să facă față unei diminuări a popularității în rândul clienților chinezi. În primul trimestru din 2025, marca germană a înregistrat o scădere de 42% a vânzărilor pe această piață, livrând doar 9.471 de unități până la finalul lunii martie.

Această scădere continuă trendul negativ din anul precedent, când Porsche a vândut cu 28% mai puține vehicule față de 2023, ajungând la un total de 79.283 de exemplare. Această realitate dură i-a determinat pe oficialii companiei din Zuffenhausen să-și reevalueze strategia pentru China.

CEO-ul companiei, Oliver Blume, care conduce și Grupul Volkswagen, a declarat cu ocazia Salonului Auto de la Shanghai că prezența modelelor electrice ale mărcii în această țară este pusă sub semnul întrebării. „În următorii doi sau trei ani, vom înțelege mai clar dacă Porsche va continua să existe aici ca un brand electric”, a afirmat acesta.

Spre deosebire de alți producători, precum Mercedes-Benz, BMW, Audi și chiar Jaguar, marca din Zuffenhausen nu a investit în modele specifice Chinei. În același timp, compania germană a ales să nu reducă prețurile modelelor sale ca o soluție pentru revigorarea vânzărilor, ci le va menține la un nivel „adecvat pentru Porsche”. Oficialii companiei consideră că actualele prețuri reflectă corect valorile și imaginea mărcii.

Mai mult, Porsche nu consideră, spre exemplu, modelul Xiaomi SU7 Ultra un rival direct pentru Taycan. Blume spune că acesta este un vehicul electric mai ieftin, care nu poate egala „capacitatea de condus” a unui Porsche. Totuși, realitatea pieței arată că aceste mărci au început să atragă tot mai mulți clienți din segmentul premium, punând presiune pe marii producători din industrie.

Sursa: Motor1

Articole similare

Cea de-a noua generație Volkswagen Passat va fi electrificată. Debutul este planificat pentru sfârșitul lui 2023

Mihai Morcovescu

Lincoln dezvăluie Navigator 2022

Ana Cristina Militaru

Toyota prezintă SUV-ul coupe electric CH-R+: până la 343 CP și 600 km autonomie

Mihai Morcovescu