AUTOpro
Generale Hybrid Stiri

Porsche confirmă lansarea primului 911 hibrid din istorie. Debutul, în vara lui 2024

Constructorul german Porsche a confirmat în mod oficial că modelul 911 va avea pentru prima dată în istorie o versiune hibridă.

Viitorul automobil va fi lansat în vara acestui an și va primi o motorizare electrificată cu 6 cilindri.

Noul Porsche Hybrid va oferi 700 CP și peste 800 Nm de cuplu

Porsche

Compania din Stuttgart a dat publicității raportul anual de sustenabilitate pentru anul 2023. Cel mai important detaliu menționat în cele 239 de pagini ale acestui document este informația referitoare la prima versiune hibridă din istoria legendarului 911. Marca germană a confirmat cu această ocazie că varianta electrificată a lui 911 își va face debutul oficial în vara acestui an.

Conform comunicatului Porsche, viitorul 911 hibrid va primi un propulsor cu 6 cilindri, care va fi asociat la un motor electric. Reprezentanții companiei îl prezintă ca „un hibrid ultrasportiv” și spun despre acesta că va fi nu doar mai rapid, ci și mai eficient comparativ cu versiunile echipate cu motoare convenționale termice. Modelul electrificat este cunoscut intern sub numele de cod „992.2”.

Porsche nu a oferit alte detalii despre viitorul 911 Hybrid, dar spune că noul sistem de propulsie a fost dezvoltat împreună cu specialiștii diviziei de racing. Totuși, o sursă internă a precizat că primul 911 hibrid va primi un demaror de 48 de volți, care va fi montat în cutia automată cu dublu ambreiaj.

De asemenea, motorul termic va fi unul cu 6 cilindri de 3,8 litri și va transmite puterea către roțile din spate, în timp ce unitatea electrică va fi amplasată pe puntea față. Așadar, mașina va avea tracțiune integrală. Puterea combinată este de așteptat să depășească 700 CP. Valoarea cuplului este deocamdată necunoscută, însă este de așteptat să beneficieze de o creștere semnificativă peste cei 800 Nm ai versiunii 911 Turbo S.

Nu în ultimul rând, motorul electric ar urma să fie alimentat de o baterie litiu-ion ușoară, dezvoltată special pentru acest model. Acumulatorul va fi montat în spatele scaunelor posterioare. În acest fel, greutatea noului Porsche 911 Hybrid va fi mai mare cu cel mult 100 de kilograme comparativ cu versiunea standard.

Oficialii Porsche au mai precizat că în viitor vor exista mai multe versiuni hibride ale lui 911. Deocamdată, nu se știe data exactă a lansării noului 911 Hybrid.

Sursa: Porsche via Motor1

Articole similare

Volvo va reduce la 20 de luni timpul de proiectarea a modelelor noi

administrator_autopromag

Opel a dezvăluit conceptul electric Experimental, care indică noul limbaj de design al mărcii

Mihai Morcovescu

Europa este capabilă să producă mai multă energie electrică prin vânt decât prin arderea cărbunilor

Filip Sîrbu