AUTOpro
Generale Industrie Stiri

Parlamentul European a avizat interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035

Parlamentul European

Parlamentul European a aprobat printr-un vot final proiectul legislativ prin care vânzarea de automobile noi echipate cu motoare termice va fi interzisă începând cu 2035. Obiectivul este acela de accelerare a procesului de tranziție către mașinile electrice și de reducere a emisiilor de CO2 cu 100% comparativ cu anul 2021.

În pofida opoziţiei PPE, principala formaţiune din Parlamentul European, eurodeputații au aprobat cu 340 de voturi pentru, 279 împotrivă și 21 de abțineri acordul încheiat cu Consiliul referitor la revizuirea standardelor de performanță aplicabile emisiilor de CO2 pentru autoturismele și camionetele noi, în conformitate cu obiectivele climatice mai ambițioase ale Uniunii.

În urma votului final în plen, textul va trebui acum să fie aprobat oficial și de Consiliu, urmând să fie publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la scurt timp după aceasta. Parlamentul European a aprobat noile obiective de diminuare a emisiilor de CO2 pentru aceste categorii de vehicule cu motoare termice ca parte a pachetului „Pregătiți pentru 55”.

Parlamentul European încurajează producția de vehicule ecologice

Parlamentul European

Noul regulament avizat de Parlamentul European va fi aplicabil întregului parc auto de la nivelul Uniunii Europene pentru reducerea emisiilor de CO2 al autoturismelor și camionetelor noi cu 100% comparativ cu 2021. Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi la 50% pentru vehiculele utilitare ușoare.

„Regulamentul încurajează producţia de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambiţioasă a obiectivelor pentru 2030 şi un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esenţial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050”, a declarat Jan Huitema, raportor la Parlamentul European, citat de agenția de presă Reuters și preluată de Agerpres.

„Obiectivele oferă claritate industriei auto și stimulează inovația și investițiile în cazul producătorilor de mașini. Consumatorii vor putea cumpăra și conduce mai ieftin mașinile cu emisii zero, iar o piață la mâna a doua va apărea mai rapid. Astfel, condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor”, a mai precizat Huitema.

Ce măsuri esențiale prevede regulamentul

Regulamentul prevede că producătorii responsabili pentru o producţie mică într-un an calendaristic (între 1.000 şi 10.000 de autoturisme noi sau între 1.000 şi 22.000 de camionete noi) pot obţine o derogare până la sfârşitul anului 2035. În schimb, producătorii care înregistrează sub 1.000 de vehicule noi pe an vor continua să beneficieze de derogarea existentă.

Mecanismul de stimulare pentru vehiculele cu emisii zero şi cu emisii scăzute, care recompensează producătorii care vând mai multe asemenea vehicule (cu emisii de la zero la 50g CO2/km, cum ar fi vehiculele electrice şi vehiculele hibride performante) aplicând obiective mai scăzute de reducere a emisiilor de CO2, va fi adaptat la tendinţele preconizate de vânzare a vehiculelor.

Între anii 2025 şi 2029 valoarea de referinţă pentru mecanismul existent de stimulare pentru mașinile cu emisii zero şi cu emisii scăzute va fi de 25% pentru vânzarea de autoturisme noi şi de 17% pentru camionetele noi, urmând să fie eliminată din 2030.

În sfârşit, din doi în doi ani, începând cu sfârşitul anului 2025, Comisia va publica un raport pentru a evalua progresele înregistrate în domeniul mobilităţii rutiere cu emisii zero.

Sursa: Agerpres

Articole similare

Volkswagen prezintă noul ID.GTI Concept. Viitorul hot-hatch electric al germanilor va debuta în 2026

Mihai Morcovescu

ACAROM: creștere de 19% pentru piața auto din România. Dacia, lider detașat și în iunie

Mihai Morcovescu

Jaguar și Land Rover își asumă „luxul curat”

Florin Amariei