Actuala generație a modelului de clasă compactă Volkswagen Golf ar putea rămâne în producție până în anul 2035.
Popularul hatchback german echipat cu motoare termice ar urma să fie comercializat în paralel cu viitoarea iterație, una exclusiv electrică, care va sosi în 2026.
Actualul Volkswagen Golf va fi vândut în paralel cu viitorul Golf pur electric
Volkswagen a dezvăluit anul trecut noul concept ID.2all. Acesta ne-a oferit o imagine a ceea ce ar urma să fie a noua generație Golf, una complet electrică. Aceasta va fi lansată în a doua jumătate a acestui deceniu. Sosirea Golf-ului EV nu va însemna și sfârșitul actualului Golf termic, potrivit unui oficial al mărcii din Wolfsburg.
Producătorul german și-a propus să prelungească durata de viață a actualului model, pe care intenționează să-l vândă în paralel cu viitorul Golf electric până în 2035.
Inginerul VW, Kai Grünitz, a sugerat într-o declarație pentru Top Gear NL, preluat de Carscoops, că actualul Golf 8 sau cel puțin o evoluție a acestuia, ar putea fi păstrat în portofoliu până când interzicerea UE privind mașinile echipate cu motoare termice va intra în vigoare în 2035.
Vânzările la Golf au crescut cu 43% în primele șase luni din 2024
Actuala generație Volkswagen Golf a primit un facelift la începutul anului curent, dar cu siguranță va avea nevoie de cel puțin încă o actualizare majoră pentru a-și putea prelungi durata de viață cu încă 10 ani. Iar, dacă va rămâne în producție încă un deceniu, Golf-ul va fi o mașină care se va baza pe Golf 7, model lansat în 2013, primul care a folosit platforma MQB.
Viitoarea generație Golf va fi, așa cum spuneam, una pur electrică și va fi construit pe o arhitectură nouă dedicată EV-urilor. Mai exact, Golf 9 va fi dezvoltat pe viitoarea arhitectură SSP a Grupului Volkswagen. Motivul pentru care cei de la VW vor să păstreze Golf-ul termic atât de mult este legat de faptul că cererea clienților pentru mașini electrice nu a crescut așa cum preconizau producătorii auto, inclusiv Volkswagen.
În schimb, cererea pentru Golf a crescut vertiginos în ultimele luni. Concret, vânzările pentru compacta din Wolfsburg au crescut cu 43% în prima jumătate a anului 2024 comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut. Aceste cifre au propulsat modelul german pe locul al doilea în topurile europene, fiind depășit doar de Dacia Sandero.