AUTOpro
Generale

Noul MINI își păstrează prețul neschimbat, dar oferă mai mult

De la relansarea mărcii din anul 2000, noul MINI este o prezenţă unică pe piaţă, oferind o combinaţie de neegalat între calitatea premium, experienţa sportivă de condus, posibilităţile de personalizare deosebit de bogate şi designul retro emblematic.

Ce de-a treia generaţie preia reţeta succesului şi aduce în plus un echilibru excelent performanţe-consum, tehnologii inovative noi şi îmbunătăţiri semnificative în ceea ce priveşte confortul, sistemele de siguranţă şi calitatea materialelor. În accest context, noul MINI este cu 500 Euro mai accesibil pentru versiunea Cooper S şi la acelaşi nivel de preţ pentru Cooper şi Cooper D. Mai mult, acum clienţii beneficiază de o taxă de timbru zero la prima înmatriculare, având în vedere că toate modelele îndeplinesc deja standardele de emisii Euro 6. Noul MINI poate fi comandat acum la dealerii autorizaţi din România, debutul oficial în showroom-urile din ţară fiind anunţat pentru luna martie.

Noua generaţie păstrează linia clasică, emblematică de design, pe care o completează cu o serie de elemente inedite. Se remarcă astfel, pentru prima dată, grila hexagonală a radiatorului, o evocare a liniilor modelului clasic, dar şi o serie de soluţii tehnologice noi, aşa cum sunt farurile integrale LED, pentru prima dată disponibile în acest segment, sau displayul central de înaltă rezoluţie şi cu o soluţie inovativă de iluminare.

Noul model beneficiază din plin de dezvoltarea BMW Group pentru segmentul compact, de plusul de tehnologie dar şi de sinergiile astfel create. Toate propulsoarele de pe MINI dispun de noua tehnologie BMW Group TwinPower Turbo, prezentate acum pentru prima oară la un model de serie. Acestea combină alimentarea turbo şi tehnologii de control dinamic al alimentării cu aer (aşa cum sunt VANOS şi Valvetronic pentru benzină, Twin-Scroll sau turbina cu geometrie variabilă pentru diesel), cu injecţia directă de combustibil. La lansare sunt disponibile 3 motorizări, două pe benzină şi una diesel. Alături de un raport excelent performanţe-consum, remarcabilă este şi livrarea cuplului maxim de la turaţii foarte joase, de numai 1250 rpm pentru versiunile pe benzină. MINI Cooper dispune de un model de 1,5 litri şi 3 cilindri care dezvoltă 100 kW/ 136 CP, MINI Cooper S  este echipat cu un motor de 4 cilindri în linie de 141 kW/192 CP şi  MINI Cooper D vine cu un motor diesel de 3 cilindri care dezvoltă 85 kW/116 CP.

Tehnologiile grupate sub denumirea MINIMALISM asigură un raport excelent între performanţele dinamice şi consum. Acesta include, alături de motoare, o nouă dezvoltare a cutiei de viteze de şase trepte, atât manuale cât şi automate şi funcţia „Driving mode“ cu modurile GREEN, MID şi SPORT. Cel mai mare progres în ceea ce priveşte eficienţa l-a înregistrat MINI Cooper, cu 2,6 secunde mai rapid pentru sprintul 0-100 km/h şi emisii cu 27% mai mici. Cel mai mic consum este realizat de MINI Cooper D: 3,5-3,6 litri per 100 km/h sau 92-95 g CO2 per km (ciclu de test EU, variaţie în funcţie de echipare). În permieră este disponibil un selector „Driving mode“ care permite alegerea unuia dintre cele trei moduri de condus: GREEN, MID şi SPORT. Acesta influenţează răspunsul direcţiei şi acceleraţiei, modul de schimbare al treptelor pentru cutia automată şi funcţionarea amortizoarelor dinamice, atunci când acestea se află în echiparea maşinii. Suplimentar, modul GREEN, împreună cu o cutie automată, permite rularea coasting automată la ridicarea piciorului de pe acceleraţie (rularea liberă, cu decuplarea motorului de la transmisie) pentru un plus de eficienţă.

Plăcerea de a conduce tipică MINI este oferită prin motorizări noi cu răspuns îmbunătăţit, masă redusă şi rigiditate crescută, dar şi un nou sistem de suspensii care se bazează pe utilizarea aluminiului pentru a reduce greutatea. Manevrabilitatea este asigurată şi de un sistem nou de direcţie asistat electric care include funcţia Servotronic standard. Amortizoarele dinamice (Dynamic Driving Control) se regăsesc pentru prima oară la modelele MINI şi asigură în egală măsură un plus de sportivitate şi confort. Disponibile standard sunt Controlul electronic al stabilităţii (DSC) care include Controlul dinamic al tracţiunii (DTC) pentru un condus sportiv sau rularea pe suprafeţe precum zăpadă sau nisip, în timp ce diferenţialul electronic cu patinare limitată (EDLC) şi funcţia Performance Control a DSC sunt oferite opţional. A fost optimizat şi sistemul de frânare iar acum noul model este disponibil cu jante de până la 18 inch, cu 15 inch standard (16 inch pentru Cooper S).

La interior, cadranele de bord pentru turaţie şi viteză sunt completate de un ecran multifuncţional şi indicatorul de combustibil, toate redesenate. Displayul central cu un ecran de rezoluţie mare, cu dimensiunea de 4 inch standard şi 8,8 opţional, este încadrat de un inel exterior LED care oferă un feedback vizual pentru o serie extinsă de funcţii (de la reglarea volumului până la senzorii de parcare). Ecranul central este comandat, pentru prima dată la MINI, printr-un controler cu touch, o serie de butoane shortcut pentru acces rapid al funcţiilor principale (navigaţie, radio, entertainment sau telefon) şi o serie de 5 butoane favorite, programabile. Noul MINI vine şi cu o serie extinsă de sisteme de asistenţă inovative care includ Head-Up Display, cruise control adaptiv, cameră pentru recunoaşterea semnelor de circulaţie şi indicarea vitezei maxime legale, avertizare de coliziuni frontale şi pietoni cu funcţie de frânare, parcare laterală automată sau controlul automat al fazei lungi. MINI este o marcă cu adevărat revoluţionară în ceea ce priveşte funcţiile de entertainment. Integrarea telefonului mobil permite accesul la o serie bogată de servicii on-line de muzică, de la Deezer şi webradio la Facebook şi foursqure. Alături de acestea se remarcă aplicaţiile speciale MINI, ca Mission Control, Dynamic Music şi Driving Excitement sau MINIMALISM Analyser. Mai mult, sistemul este deschis dezvoltatorilor de aplicaţii pentru sistemele de operare Android şi Apple, astfel încât utilizatorii pot beneficia constant de aplicaţii noi, chiar şi după achiziţionarea maşinii.

Date tehnice:

MINI Cooper S

20.500 € fără TVA

4 cilindri TwinPower Turbo (cu injecţie directă, VANOS şi Valvetronic)

Capacitate cilindrică: 1998 cmc

Putere maximă: 141 kW/192 CP, la 4700 – 6000 rpm

Cuplu maxim: 280 Nm, la 1250 – 4750 rpm (300 Nm overboost)

Acceleraţie (0–100 km/h): 6.8 secunde (cutie automată: 6.7 secunde)

Viteză maximă: 235 km/h (233 km/h)

Consum mediu: 5.7 – 5.8 litri (5.2 – 5.4 litri) per 100 km

Emisii CO2: 133 – 136 g/km (122 – 125 g/km)

Norme emisii: EU6

MINI Cooper

16.850 € fără TVA

3 cilindri TwinPower Turbo (cu injecţie directă, VANOS şi Valvetronic)

Capacitate cilindrică: 1499 cmc

Putere maximă: 100 kW/136 CP, la 4500 – 6000 rpm

Cuplu maxim: 220 Nm, la 1250 – 4000 rpm (230 Nm overboost)

Acceleraţie (0–100 km/h): 7.9 secunde (7,8 s)

Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h)

Consum mediu: 4.5 – 4.6 litri (4.7 – 4.8 litri) per 100 km

Emisii CO2: 105 – 107 g/km (109 – 112 g/km)

Norme emisii: EU6

MINI Cooper D

18.250 € fără TVA

3 cilindri TwinPower Turbo (cu injecţie directă, turbină cu geometrie variabilă)

Capacitate cilindrică: 1499 cmc

Putere maximă: 85 kW/116 CP, la 4000 rpm

Cuplu maxim: 270 Nm, de la 1750 rpm

Acceleraţie (0–100 km/h): 9,2 secunde (9,2 s)

Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h)

Consum mediu: 3.5 – 3.6 litri (3.7 – 3.8 litri) per 100 km

Emisii CO2: 92 – 95 g/km (98 – 99 g/km)

Norme emisii: EU6

Consumul şi emisiile sunt măsurate conform normelor EU şi variază în funcţie de echipare.

Foto: MINI

Articole similare

ACEA: Vânzările de mașini noi în Europa au crescut cu 12% în aprilie

Mihai Morcovescu

Abarth 600e Scorpionissima: noi imagini cu cel mai puternic model din istoria mărcii

Mihai Morcovescu

ADAC, test de anduranță cu un Volkswagen ID.3. Cum se prezintă bateria după 100.000 de kilometri?

Mihai Morcovescu