Constructorul japonez de automobile Mazda ar putea să construiască un nou sedan cu tracțiune spate și cu motor cu 6 cilindri în linie.
Acest lucru va fi posibil doar în anumite condiții.
Mazda6 cu tracțiune spate ar rivaliza cu modelele similiare ale tripletei germane
La începutul anului, Mazda6 a ajuns la finalul ciclului său de producție. După eliminarea acestuia din portofoliul destinat pieței japoneze, compania a exclus posibilitatea lansării unei noi generații pe platforma dedicată vehiculelor cu tracțiune spate. Aceasta utilizează motoare amplasate longitudinal și este folosită de modelele CX-60 și CX-80.
Noile SUV-uri de clasă mare echipate cu motoare amplasate longitudinal ar urma să preia segmentul pe care se poziționa sedanul de clasă medie. Această decizie a fost confirmat la doi ani după ce oficialii mărcii confirmaseră că nu intenționează să concureze cu tripleta germană – Mercedes-Benz, BMW, Audi.
De atunci, au început să apară discuții legate de posibilitatea unui nou sedan Mazda cu aceste caracteristici. Niponii au precizat că ar putea regândi strategia pentru a lansa un astfel de model, însă doar în anumite condiții. Mai exact, în cazul unei schimbări a preferințelor pe piața auto.
Ideea unei noi generații #6 cu tracțiune spate nu a fost complet abandonată. De altfel, Kohei Shibata, responsabil pentru dezvoltarea modelelor de clasă superioară la Mazda, a spus că o astfel de mașină ar putea fi produsă dacă cererea pentru sedanuri ar crește din nou.
Mazda dispune de patru SUV-uri în portofoliu
Nu este vorba doar despre producătorul japonez, ci despre întreaga industrie. Aceasta favorizează SUV-urile și crossoverele în detrimentul sedanurilor clasice și a break-urilor. Toyota a demonstrat cu Corolla și Camry că există încă o cerere puternică pentru berline într-o perioadă dominată de SUV-uri, bineînțeles dacă produsul este potrivit.
Pe de altă parte, KIA Stinger nu a avut succesul comercial scontat. Compania japoneză este preocupată, și pe bună dreptate, de faptul că o nouă Mazda6 cu motor cu șase cilindri și tracțiune spate, ar putea avea aceeași soartă.
Gama de vehicule mari Mazda a fost întotdeauna formată din patru SUV-uri: CX-60, CX-70, CX-80 (foto sus) și CX-90. În mod realist, un sedan nu a fost niciodată o soluție, la fel stând lucrurile și în cazul unui coupe sport de clasă medie, la care șeful de dezvoltare și inginerie al mărcii în Europa, Joachim Kunz, visa la un moment dat.