AUTOpro
Industrie Stiri

Fiat Chrysler și PSA, verde de la UE pentru fuziune

Miracolul Crăciunului? Se prea poate! Fiat Chrysler și PSA au primit acordul UE pentru fuziune. Așa apare cel de-al patrulea cel mai mare constructor auto global.

O tranzacție care însumează peste 38 de miliarde de dolari poate acum avea loc, după ce instituția Uniunii Europene privind competitivitatea și-a dat acordul pentru ca acest lucru să aibă loc. Pentru ca formalitățile legale să aibă loc înainte de finalul anului curent, părțile implicate în această inițiativă și-au luat, printre multe altele, angajamentul ca Toyota să beneficieze în continuare de sprijin pentru a-și crea și vinde autovehiculele comerciale pentru transport marfă.

Atât Fiat Chrysler (FCA), cât și grupul francez PSA își doresc ca prin această fuziune să poată răspunde cu brio provocărilor pe care le-a adus pandemia și tranziția accelerată către autovehicule electrificate. Noul grup format se va axa pe comercializarea de mașini noi care să ofere o modularitate utilă ce va putea garanta o trecere fără prea multe turbulențe peste momentul interzicerii vânzărilor de mașini pe combustie internă. Totodată, PSA și Fiat Chrysler intenționează să dezvolte propria rețea de stații de încărcare. Un acord în acest sens a fost deja realizat cu Enel X, însă investițiile vor trebui cvadruplate până în 2025 pentru a se putea ține pasul cu comportamentul de cumpărare a clienților care-și doresc mașini noi electrice și care nu vor să își schimbe radical viața din acest motiv.

Comisia Europeană a arătat că PSA, în cadrul fuziunii, își va extinde înțelegerea deja avută cu Toyota pentru autovehicule comerciale, dar va plus prin creșterea capacității de producție pentru Toyota și prin scăderea costului de transfer al autovehiculelor, pieselor de schimb și a accesoriilor. Astfel grijile avute de oficialii europeni cu privire la competiție vor fi înlăturate pentru moment. Supravegherea autorităților, bineînțeles, va continua.

„Accesul la o piață competitivă pentru autovehicule comerciale de dimensiuni mici și medii rămâne o caracteristică extrem de importantă pentru multe afaceri mici și persoane fizice autorizate din Uniunea Europeană”, a spus comisarul european Margrethe Vestager într-o declarație.

Mai mult, Fiat și grupul francez PSA le va permite rivalilor cu care au încheiat parteneriate să aibă acces la rețeaua europeană de reparații și mentenanță corespunzătoare modelelor de autovehicule comerciale vândute în Uniunea Europeană.

Stellantis – noua identitate

Fuziunea dintre Fiat Chrysler (FCA) și PSA se va numi Stellantis (n.r. trad. a străluci cu stelele). Această nouă entitate va avea sub controlul său mărci precum Fiat, Jeep, Dodge, Maserati, Peugeot, Opel, Alfa Romeo, Citroen si DS.

Deși autoritatea executivă europeană a aprins lumina verde pentru formarea celui de-al patrulea cel mai mare constructor auto din întreaga lume, întreaga procedură se va finaliza de-abia la sfârșitul primului trimestru din 2021. Ce-a fost mai greu, însă, a trecut.

„FCA si PSA primesc cu bucurie decizia Comisiei Europene privind fuziunea și crearea Stellantis, noul lider mondial la capitolul mobilitate”, au transmis ambele conglomerate, adăugând că acționarii se vor reuni pe 4 ianuarie pentru a aproba tranzacția.

Grupul Fiat Chrysler (FCA) este deținut de Exor care mai are în portofoliu și Ferrari. Grupul PSA este deținut de familia Peugeot, guvernul francez și compania Dongfeng din China.

Sediul principal al Stellantis va fi în Olanda.

CEO-ul Carlos Tavares va fi responsabil cu începutul Stellantis, rezultatul fuziunii dintre FCA și PSA.

Articole similare

Nissan ar putea lansa un GT-R electric până în 2030: 1.341 CP și tracțiune integrală

Mihai Morcovescu

Noua generație Skoda Superb și Kodiak PHEV vor fi lansate în a doua jumătate a anului 2023

Mihai Morcovescu

Bugatti Bolide – conceptul care strapunge limitele

Florin Amariei

Leave a Comment