AUTOpro
Generale Stiri

Mazda MX-5 cu motor de 2,0 litri nu va mai fi vândută în Europa

Oficialii mărcii japoneze Mazda au anunțat că modelul MX-5 echipat cu propulsorul de 2,0 litri nu va mai fi comercializat în Europa.

Populara decapotabilă va fi disponibilă pe piețele din Uniunea Europeană doar cu motorul de 1,5 litri.

În Europa, Mazda MX-5 va fi disponibilă doar în versiunea cu motor de 1,5 litri

Mazda

Se spune că tot ce este frumos este trecător, iar de asta s-au convins și fanii europeni ai modelului Mazda MX-5. Constructorul nipon tocmai a anunțat în mod oficial că celebrul lor model cabrio cu motor Skyactiv-G 2.0 nu va mai fi vândut în țările din Uniunea Europeană.

Anunțul a fost făcut recent, în cadrul unui eveniment de presă care a avut lor în Croația. Mazda a fost nevoită să ia această decizie din cauza viitoarelor norme de poluare Euro 7, care vor fi mai stricte.

Există, însă, o excepție. Decapotabila japoneză va fi în continuare disponibilă cu motorul de 2,0 litri în Marea Britanie, care a părăsit Uniunea Europeană în ianuarie 2020. Evident, acest propulsor va fi oferit în continuare și pe piețele din Japonia și din America de Nord. În schimb, pe alte piețe, MX-5 va fi oferită doar cu motorul de 1,5 litri.

În varianta de 2,0 litri, Mazda MX-5 dezvoltă 184 CP și 205 Nm. Cu aceste resurse, decapotabila asiatică realizează sprintul 0-100 km/h în 6,5 secunde și atinge o viteză de vârf de 219 km/h. Motorul de 1,5 litri generează 132 CP și 152 Nm de cuplu. În aceste condiții, MX-5 are nevoie de 8,3 secunde pentru a atinge „suta” și poate ajunge până la o viteză maximă de 204 km/h.

Deocamdată nu se știe dacă și în ce condiții va mai oferi Mazda un MX-5 cu motor mai mare în Europa. Se știe, însă, că generația următoare va fi electrificată, ceea ce ar permite companiei să instaleze un motor cu o cilindree mai mare. Bineînțeles, cu condiția ca acesta să respecte reglementările privind emisiile.

Sursa: Mazda via Motor1

Articole similare

Alfa Romeo a redenumit primul său model electric: Milano a devenit Junior

Mihai Morcovescu

Convergența, următorul pas în evoluția securității fizice şi informatice

administrator_autopromag

ECOBEST Challenge 2023 – cifre cheie din traficul real pentru 14 EV-uri actuale

Darius Pana