AUTOpro
Generale Green car Stiri

Maserati Grecale Folgore în România: primul SUV electric al mărcii costă de la 102.565 de euro fără TVA

Prezentat în premieră mondială în urmă cu fix un an în cadrul Salonului Auto de la Shanghai, noul Maserati Grecale Folgore a ajuns și în România.

Primul SUV complet electric din istoria „tridentului” este echipat cu două motoare electrice care produc în total 558 CP și 820 Nm de cuplu.

Maserati Grecale Folgore oferă până la 500 de kilometri autonomie

Maserati

Din punct de vedere vizual, noul Grecale Folgore are o parte frontală reproiectată al cărui design este inspirat de versiunea Trofeo. Spre deosebire de versiunea termică, modelul electric este „încălțat” cu jante cu profil aerodinamic de 19, 20 sau 21 de inch, iar bara de protecție spate găzduiește un difuzor de aer revizuit. Exteriorul mai prezintă o serie de accente finisate în negru lucios și embleme Maserati în culoarea cuprului.

La interior, Grecale Folgore a primit scaune față încălzite și ventilate reglabile pe 14 direcții și o tapițerie dintr-un plastic reciclat denumit Econyl.

De asemenea, există un instrumentar de bord digital de 12,3 inch cu Android Auto, Apple CarPlay și un asistent inteligent și un ecran central tactil cu aceeași dimensiune. Clienții vor avea la dispoziție și un display central de 8,8 inch, montat pe consolă, și un Head-up Display.

Noul Grecale Folgore dispune de o funcție care menține temperatura în habitaclu atunci când mașina este oprită. Totodată, sistemul de navigație este optimizat pentru un parcurs electric.

Două motoare electrice de 558 CP și 850 Nm

Din punct de vedere tehnic, SUV-ul cu emisii zero folosește două motoare electrice. Acestea dezvoltă împreună o putere maximă de 558 CP și 820 Nm de cuplu. Sprintul 0-100 km/h se realizează în 4,1 secunde, iar viteza maximă este de 220 km/h.

Sistemul de propulsie este alimentat de o baterie de 105 kWh, care asigură o autonomie de 500 de kilometri. Arhitectura este de 400 de volți, iar sistemul suportă încărcări rapide la 150 kW. Asta înseamnă că repriza 20-80% se va realiza în doar 29 de minute. Consumul mediu de energie este de 23,6 kWh/100 km. Charger-ul AC poate suporta încărcări de cel mult 22 kW.

Sunt disponibile patru moduri de rulare: GT, Sport, Off-Road și Max Range. Acesta din urmă este recomandat când nivelul bateriei scade sub 16% și nu există stații de încărcare în apropiere. Sistemul limitează viteza la 130 km/oră și reduce sistemul de climatizare și feedback-ul accelerației.

Prețurile noului Maserati Grecale Folgore în România pornesc de la 102.565 de euro fără TVA. Până în anul 2025, Maserati va lansa versiuni cu emisii zero pentru toate modelele din gamă. În plus, italienii și-au propus să devină marcă full electrică până în 2030.

Sursa: Maserati

Articole similare

Grupul Stellantis testează motoare Euro 6 pe bază de combustibili sintetici

Mihai Morcovescu

Xpeng ar putea construi mașini electrice în Europa ca să evite noile taxe vamale impuse de UE

Mihai Morcovescu

Noile modele electrice Genesis vor oferi încărcare wireless

Andrada Arsenie