AUTOpro
Generale Industrie Stiri

Modelul Kia Rio va fi retras de pe piața europeană la sfârșitul anului 2023

KIA

Modelul Kia Rio ar urma să fie retras de pe piața europeană potrivit celor mai recente informații care circulă în industrie, citate de revista britanică Autocar. În plus, automobilul de clasă subcompactă nu va fi restilizat și nici nu va mai primi o nouă generație, iar locul său în gama producătorului sud-coreean va fi luat de crossoverul Kia Stonic.

Principala cauză pentru care Rio va dispărea din oferta europeană a celor de la Kia o reprezintă noile norme de poluare Euro 7, care ar trebui să intre în vigoare la data de 1 iulie 2025. Practic, orice mașină nouă vândută după această dată va trebui să respecte noul standard de poluare.

Kia Rio va fi înlocuit în gamă de crossoverul Stonic

Kia Rio

Segmentul B (clasa mică) din Europa este pe cale să piardă încă un nume important. Sursa citată precizează că automobilul sud-coreean va ieși de pe piețele din Europa și din Marea Britanie la sfârșitul acestui an, iar crossoverul Kia Stonic ar urma să-i ia locul în gamă.

Rio este încă disponibil în anumite țări din Europa și în Marea Britanie, însă pot fi comandate doar versiunile care există pe stoc.

Kia a livrat în cursul anului trecut doar 32.506 de modele Rio în Europa, ceea ce a însemnat o scădere cu 9% comparativ cu 2021.

Totodată, migrarea clienților către segmentul crossoverelor i-a forțat pe cei de la Kia să ia decizia de a renunța la Rio. Reamintim că, în Europa, producătorul asiatic vinde și modelul de segment A Picanto.

Kia Rio va avea aceeași soartă ca Ford Fiesta

În ceea ce privește segmentul B european, dacă standardul de emisii Euro 7 va intra în vigoare în forma planificată, acesta ar putea fi, practic, sfârșitul mașinilor de clasă mică echipate cu motoare termice în Europa.

După ce Ford a anunțat deja că Fiesta (foto, jos) va fi scos din producție începând cu luna iunie 2023, iar Volkswagen Polo are un viitor incert, Kia se pregătește să retragă de pe piața europeană modelul Rio.

Recent, directorul general al Grupului Volkswagen, Thomas Schäfer, avertizase că un hatchback subcompact ar putea fi cu 3.000 până la 5.000 de euro mai scump decât în prezent.

Drept urmare, Ford a decis să elimine Fiesta din producție și să păstreze doar modelul Puma, care este construit la Craiova și care împarte aceeași platformă.

Sursa: Autocar

Articole similare

Noul Abarth 600e: prima fotografie oficială cu cel mai puternic model din istoria mărcii

Mihai Morcovescu

Noua ŠKODA Rapid Spaceback are cea mai bună valoare reziduală

EXCLUSIV – AUTO pro a testat în premieră naţională noul Jaguar XE

administrator_autopromag