AUTOpro
Generale Green car Stiri

Jason Momoa a transformat un Rolls-Royce Phantom II din 1929 într-un vehicul electric (VIDEO)

Compania britanică Electrogenic, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori de sisteme de propulsie electrică, a convertit un model Rolls-Royce Phantom II din 1929 într-un automobil complet electric.

Vehiculul îi aparține actorului american Jason Momoa, care l-a prezentat în serialul său documentar „On the Roam”, disponibil pe platformele de streaming Discovery + și HBO Max.

Motor electric de 204 CP și 1.000 Nm pentru Rolls-Royce-ul lui Jason Momoa

Jason Momoa

Nu, aceasta nu este o scenă din filmul „Peaky Blinders” cu Jason Momoa în prim-plan. Modelul Rolls-Royce Phantom II din 1929 din imagini a fost cumpărată de starul hollywoodian în 2021 cu scopul de a o transforma într-un vehicul electric.

Pentru asta, Momoa a apelat la specialiștii de la Electrogenic. Procesul de transformare a fost povestită de celebrul actor în primul episod al noului său serial documentar „On The Roam” (n.n. – „În căutarea inspirației”).

Echipa de ingineri britanici a înlocuit motorul de 7,7 litri cu șase cilindri în linie și transmisia inițiale cu un pachet de baterii de 93 kWh. Configurația acumulatorului a fost adaptată astfel încât acesta să poată fi găzduit în arhitectura originală a mașinii fără să fie aduse modificări șasiului. În plus, acesta a fost integrată într-o carcasă din aluminiu, ale cărei panouri sunt lucrate manual și sunt prinse cu 1.060 de nituri bătute de asemenea manual.

Sistemul de propulsie electric montat pe Phantom II dezvoltă 204 CP, adică de aproape patru ori mai mult decât motorul original din 1929, care oferea aproximativ 50,6 CP. De asemenea, britanicii au montat un reductor care a mărit cuplul motor la 310 la nu mai puțin de 1.000 Nm.

SIstemul de frânare a fost complet reproiectat

De asemenea, compania a trebuit să reproiecteze sistemul original de frâne acționate prin cablu pentru a putea funcționa fără probleme cu arhitectura actualizată a sistemului EV. Astfel, manetele și cablurile de frână originale, care erau așezate sub peretele etanș, în spațiul ocupat acum de pachetul mare de baterii, au fost repoziționate. În acest fel, Electrogenic a redesenat sistemul de frâne pentru a se adapta la noua configurație.

Frânele sunt acționate acum de o nouă pedală, iar puterea de frânare este amplificată de un nou sistem hidraulic. Acesta a fost instalat între noua pedală și cablurile de acționare originale. În același timp, britanicii au recalibrat frânele pentru a funcționa în tandem cu funcția de regenerare a motorului, îmbunătățind și mai mult performanțele de frânare și sporind eficiența și autonomia.

La interior, specialiștii de la Electrogenic au modificat anumite indicatoare de bord astfel încât acestea să afișeze informații despre noul sistem de propulsie al mașinii. Spre exemplu, indicatorul de combustibil a fost convertit într-un indicator LED al stării de încărcare a bateriei. De asemenea, contorul de amperi servește acum pe post de indicator de putere, urmărind rata de absorbție a energiei în timpul accelerării și cantitatea de energie recuperată pe perioadele de frânare.

Toate sistemele mașinii sunt conectate și gestionate printr-o suită de software personalizată, toate dezvoltate „in house” de inginerii de software de la Electrogenic.

Sursa: Carscoops

Articole similare

Chinezii de la Chery vor lansa în Europa trei noi mărci până la sfârșit de 2025

Mihai Morcovescu

Viitorul Volkswagen ID.1 își va face debutul în 2027 și va costa sub 20.000 de euro

Mihai Morcovescu

Ford Focus ST: noua generație folosește un motor de 2.3 litri și 280 CP

Dragos Baltateanu