Binecunoscutul gigant Chinez Geely, un bun și vechi prieten al AUTO pro, a luat o decizie istorică cu ocazia celei de-a 51-a zi a Pământului, care marchează o premieră istorică în industria auto, nu doar chineză, ci și mondială, Geely fiind primul și momentan singurul producător care renunță complet la folosirea plasticului de unică folosință în cadrul unităților sale de producție.
Radicala, dar foarte necesara decizie de renunțare la folosirea plasticului de unică folosință în fabricile grupului este doar începutul unui master-plan care presupune printre altele eliminarea completă a plasticului de unică folosință din întreg lanțul logistic de aprovizionare până în anul 2025.
Pentru început, Geely a identificat nu mai puțin de 9 milioane de piese/subansambluri din plastic care urmează a fi eliminate și reciclate în cel mai scurt timp. Deciziile de renunțare la plasticul de unică folosință nu au fost luate peste noapte, acestea făcând parte dintr-o strategie amplă de reducere a amprentei de carbon a gigantului chinez.
În 2019, vehiculele Geely au ajuns la o rată de reciclabilitate de 94,4 % și la un grad de refolosire al materialelor de 96,8%, o creștere cu 4,5%, respectiv 0,7% față de anul anterior. Pe lângă aceste îmbunătățiri, merită amintite de asemenea și cele 10.000 de tone de CO2 salvate de Geely cu ajutorul panourilor solare care, puse laolaltă, ajung la o putere electrică de 100 MW.
La eficientizarea rețelei electrice a holding-ului Geely vor contribui și bateriile vehiculelor electrice Geely scoase din uz, care după restaurare vor contribui la scăderea amprentei de carbon.
Să nu uităm și de elefantul din cameră, reprezentat de electrificarea agresivă a gamei de vehicule Geely, proces care nu (mai) necesită niciun fel de prezentare, și de care AUTO pro v-a vorbit pe larg nu doar o dată!
Astfel, prin intermediul programelor sale de mobilitate electrică partajată precum CaoCao, lansat în 2015, sau prin electrificarea celebrelor Black Cabs londoneze, Geely a dovedit, iar și iar, că este mai mult decât pregătită să devină o companie cu zero amprentă de dioxid de carbon, doleanță care este mai aproape decât credem.
La mulți ani Pământ! La cât mai puține emisii de CO2!