Constructorul chinez de automobile electrice NIO a dat publicității rezultatele celor trei teste de autonomie pe care le-a realizat în condiții reale cu berlina ET7.
Modelul cu emisii zero a reușit să parcurgă 1.070 de kilometri cu un singur plin de energie, folosind noile baterii solid-state.
NIO ET7 a parcurs cel mai lung test în aproape 13 ore
Bateriile de tip solid-state reprezintă o evoluție a acumulatorilor clasici litiu-ion. Din punct de vedere tehnologic, electrolitul lichid este înlocuit cu un material conductor solid, care este suspendat într-un electrolit lichid, notează Grepow. Printre avantajele acestor baterii amintim autonomia mărită și reducerea dimensiunilor fizice ale bateriei. În acest fel, ele sunt nu doar mai ușoare, ci și mai eficiente.
Sedanul NIO ET7 a fost echipat cu o astfel de baterie soli-state, cu o capacitate de 150 kWh. Aceasta are aceleași dimensiuni cu cea de 100 kWh produsă de aceeași companie și cântărește cu doar 20 kg mai mult.
Pentru a demonstra capabilitățile acestei baterii, cei de la NIO au realizat trei teste de autonomie. În primul dintre acestea, ET7 a parcurs 1.040 km, între Shanghai și Xiamen, cu un plin de energie. Cel de-al doilea test a fost realizat de la Beijing la Hefei pe o distanță de 1.062 km, în timp ce al treilea test a avut loc între Kunming și Zhanjiang.
În acest din urmă test, NIO ET7 a acoperit întreaga distanță, de 1.070 km, cu o singură încărcare. Berlina cu emisii zero a avut o încărcătură de 200 kg, a urcat la o altitudine de 1.875 de metri, a atins o viteză maximă de 118 km/h și a înregistrat o viteză medie orară de 83,7 km/h. Distanța a fost acoperită în exact 12,8 ore.
Anunțul acestor teste de autonomie a coincis cu deschiderea pre-comenzilor pentru noul ET7, la 16 aprilie. Pe 25 aprilie, cei de la NIO vor anunța oficial toate specificațiile mașinii, iar livrările vor începe pe 30 aprilie.