AUTOpro
Generale Mild-hybrid Stiri

Audi a dezvăluit noua generație A5, care înlocuiește în gamă modelul A4

Germanii de la Audi au publicat informațiile și imaginile oficiale referitoare la noua generație A5, înlocuitorul direct al vechiului A4, care va deveni un model pur electric.

Noul A5 va fi oferit în două versiuni de caroserie și trei de motorizare, între care și un diesel mild-hybrid.

Noua generație Audi A5 adoptă un design complet nou

Audi

Audi deschide un nou capitol în clasa medie cu noua generație A5. Vorbim despre succesorul de drept al vechiului A4, care, după o carieră de trei decenii, va dispărea o perioadă din gamă. Mai exact până când va fi lansată noua iterație, care va fi una 100% electrică. Practic, cei de la Audi confirmă faptul că modelele care au în denumire un număr impar păstrează motoarele termice. În schimb, cele care au numere pare în numele lor sunt modele electrice.

Noul A5 adoptă un design complet nou comparativ cu A4, care se caracterizează prin linii mai rotunjite și proporții mai mari. La partea din față regăsim noua grilă Singleframe, care acum este mult mai mare și are o structură tridimensională sub forma unui fagure.

Tot aici există un set de faruri LED noi mai mari și mai curbate, care au primit o semnătură luminoasă personalizabilă, disponibile ca opțiune. Bara frontală găzduiește două prize de aer generoase, în timp ce partea posterioară primește două țevi de eșapament trapezoidale. Partea din spate este caracterizată de stopuri cu tehnologie OLED, care sunt unite printr-o bandă.

Noul A5 este mai mare decât predecesorii săi

Plafonul are o linie curbată, care amintește de modelele din Ingolstadt de la începutul anilor 2000. În același timp, portierele au primit mânere noi de tip clapetă, care iau locul celor de tip clanță. Ca și până acum, A5 va fi disponibil în două variante de caroserie: Sedan și Avant (break).

De asemenea, ca gabarit, noul Audi A5 este mai mare decât predecesorii săi și are și un ampatament mai lung. Acesta are o lungime de 4.829 mm, cu 67 mm mai mult față de generațiile anterioare. Ampatamentul măsoară 2.900 mm, ceea ce se traduce printr-un spațiu interior mai generos pentru pasageri și pentru bagajele acestora. Portbagajul noului A5 în varianta sedan are 445 de litri, în timp ce break-ul oferă un portbagaj de 476 de litri.

Și habitaclul noului model este complet nou. Acesta oferă acum mai mult spațiu și mai multă tehnologie. Piesa de rezistență este noul ecran OLED Audi MMI, care este panoramic și curbat. Aici regăsim un instrumentar digital de 11,9 inch, un ecran multimedia de 14,5 inch și unul separat pentru pasagerul din dreapta de 10,9 inch.

Șoferul va avea la dispoziție un Head-Up display configurabil. Pentru prima dată, acesta îi va ajuta pe șoferi să controleze funcțiile mașinii și meniurile sistemului multimedia. De asemenea, există și iluminare ambientală dinamică și interactivă, în funcție de gesturile ocupanților.

Gamă variată de motorizări, inclusiv una mild-hybrid

Din punct de vedere tehnic, noul Audi A5 este disponibil cu trei versiuni de motorizare: două pe benzină și un diesel cu tehnologie mild-hybrid. Modelul entry-level este echipat cu un propulsor 2.0 TFSI de 150 CP și tracțiune față. Următorul pe listă este tot un 2.0 TFSI, dar cu 204 CP, care poate avea și tracțiune integrală. Ambele motorizări sunt conectate la o cutie automată cu 7 trepte și cu dublu ambreiaj.

Așa cum precizam anterior, noul A5 va fi oferit și într-o versiune diesel 2.0 TDI cu tehnologie mild-hybrid. În această configurație, mașina dezvoltă 204 CP și 400 Nm de cuplu. Sistemul MHEV de 48 de volți oferă 24 CP în plus. Cu ajutorul acestui sistem, plecarea de pe loc se face în modul pur electric.

Și această motorizare primește tot o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj, care transmite puterea către roțile din față sau către toate roțile, asta dacă este ales sistemul de tracțiune integrală Quattro Ultra. De asemenea, cei de la Audi vor introduce în viitor două motorizări plug-in hybrid, bazate pe motorul pe benzină de 2,0 litri. Acestea vor produce 300 CP sau 367 CP și vor putea parcurge peste 100 de kilometri în modul electric.

Pe piața din Germania, noul Audi A5 va un preț de pornire de 45.200 de euro. Comenzile vor fi deschise mai târziu în această lună, iar debutul comercial în Europa va avea loc în noiembrie 2024.

Odată cu noul A5, Audi a prezentat și noua versiune de performanță S5. Aceasta folosește un motor V6 de 3,0 litri cu tehnologie mild-hybrid, care dezvoltă 367 CP și care este conectat la o transmisie automată S-Tronic cu dublu ambreiaj revizuită. La fel ca versiunea standard, și noul S5 va fi oferit atât în varianta Sedan, cât și în cea Avant.

Sursa: Audi

Articole similare

Electricele vor fi majoritare în orașe până în 2030

Filip Sîrbu

Premieră mondială: Lynk & Co 02 – Recomandat în Jungla urbană

Filip Sîrbu

Teama de mașinile autonome în rândul șoferilor persistă și în 2024

Mihai Morcovescu