Constructorul italian de automobile Alfa Romeo a anunțat că nu va mai primi comenzi pentru versiunile pe benzină ale modelelor Stelvio și Giulia.
Reprezentanții companiei au precizat că decizia a fost luată în contextul noilor standarde de emisii de CO2.
Alfa Romeo va lansa noua generație Stelvio în 2025

Fanii Alfa Romeo au primit o veste care nu le va pica deloc bine. Producătorul torinez tocmai a anunțat că va elimina din ofertă modelele Stelvio și Giulia echipate cu motorul pe benzină de 2,0 litri turbo. În același timp, italienii nu vor mai produce nici unitățile V6 de 2,9 litri care se regăsesc pe versiunile de performanță Quadrifoglio.
Potrivit unui document trimis de Alfa Romeo către dealeri, Giulia Quadrifoglio nu va mai putea fi comandată după data de 30 martie, iar Stelvio Quadrifoglio nu va mai face parte din ofertă după 30 aprilie. De asemenea, reprezentanții mărcii au confirmat că nu vor mai fi acceptate comenzi pentru motorul turbo de 2,0 litri cu 280 CP începând cu 31 mai. După această dată, ceea ce rămâne va fi singurul stoc rămas disponibil.






În schimb, dieselul de 2,2 litri, care este disponibil în două variante de putere – 160 și 210 CP – va continua să fie disponibil în Europa. Asta, datorită faptului că este mai puțin poluant comparativ cu variantele pe benzină.
Producătorul italian nu dorește să suporte amenzi din partea Uniunii Europene legate de emisii, chiar dacă președintele UE, Ursula Von der Leyen, anticipează o potențială modificare a standardelor de emisii de CO2, oferindu-le constructorilor trei ani pentru a se conforma noilor limite.






Retragerea motoarelor pe benzină este doar o parte a unui proiect mai amplu de reîmprospătare a gamei mărcii. În acest sens, atât Stelvio, cât și Giulia urmează să primească noi generații. Alfa Romeo se pregătește să dezvăluie noua iterație Stelvio mai târziu în 2025, model care va ajunge pe piață în 2026. Acesta va fi fabricat în uzina Cassino, alături de viitoarea Giulia.
Conform declarațiilor lui Santo Ficili, CEO-ul companiei italiene, atât SUV-ul, cât și sedanul vor fi construite pe platforma STLA Large dezvoltată de Grupul Stellantis, care permite utilizarea atât a motoarelor cu ardere internă, cât și a sistemelor de propulsie electrificată.