Potrivit celor mai noi date publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), producția națională de automobile din cele două uzine ale țării, Automobile Dacia și Ford Otosan, a înregistrat o scădere de circa 3% în luna martie comparativ cu aceeași perioadă din 2022.
Astfel, conform raportului publicat de reprezentanții ACAROM, în cea de-a treia lună a anului curent, în România au fost produse peste 55.000 de mașini.
Uzinele Dacia de la Mioveni și Ford Otosan de la Craiova au asamblat împreună 55.428 de autoturisme. Dintre acestea, 35.610 de unități au fost asamblate la uzina Automobile Dacia, în timp ce restul de 19.818 de mașini au fost asamblate la fabrica Ford Otosan.
ACAROM: luna martie este prima din 2023 în care producția națională a scăzut
Raportul ACAROM arată că în aceeași lună a anului curent, în cele două unități de producție, de la Mioveni și de la Craiova, au fost asamblate cu mai bine de 2.000 de unități mai puțin față de același interval din 2022. Asta înseamnă o scădere de 2,8% comparativ cu a treia lună din anul precedent.
Luna martie este prima din 2023 în care am înregistrat o scădere a producției auto în cele două uzine, după ce în ianuarie și în februarie nivelul producției de vehicule la nivel național a înregistrat creșteri de 9,65 % și, respectiv, 9,8%.
Cu toate acestea, în primele trei luni din 2023, în Romania au fost asamblate 142.756 de unități, care se traduce printr-o creștere de 4,73 % comparativ cu perioada similară din anul precedent.
De la începutul lui 2023 și până la sfârșitul lunii martie, Dacia a produs 93.286 de automobile, în timp ce Ford Otosan a construit 49.470 de unități.
Ținând cont de faptul că, în perioada 13-18 aprilie, uzina Dacia de la Mioveni și-a încetat activitatea din cauza lipsei de componente electronice esențiale este de așteptat ca și în luna aprilie să înregistrăm o scădere a producției de automobile din România. Este prima întrerupere a activității din acest an.
Reprezentanții uzinei au anunțat că, în această perioadă, vor fi realizate doar activități de mentenanță, iar angajații care rămân acasă vor primi 85% din salarii, dar și tichete de masă.