AUTOpro
Teste in premiera

Test drive: DS4

Rafinament la superlativ

Un brand profitabil încă de la lansare, acaparând 1,5% din vânzările de automobile premium la nivel mondial, DS Automobiles își accelerează expansiunea prin noul DS 4. Rezultat al savoir-faire-ului unic francez, DS 4 îmbină rafinamentul și tehnologia de ultimă generație pentru a-și seduce clienții.

Deși a fost prezentat public la începutul acestui an, DS4 se infiltrează în lupta din segmentul C premium abia acum. Din februarie și până în prezent, inginerii DS Automobiles au testat și retestat întreaga pleiadă de tehnologii îmbarcate, pentru a fi siguri că primii clienți vor primi un automobil cu adevărat premium! AUTOpro a fost în Franța pentru a testa noul DS4, într-o zonă idilică, rurală, presărată de vechi castele – un decor ideal pentru a scoate în evidență designul exotic al mașinii.

Desenat pe parcursul a trei ani, într-o strânsă colaborare cu inginerii responsabili de profilul aerodinamic și de dezvoltare a blocurilor optice, DS4 vine cu un aspect atipic ce are menirea să atragă, deopotrivă, amatorii de hatchback-uri dar și pe cei de SUV-uri. Liniile tăioase ale caroseriei, umerii înalți, capota lungă și orizontală, spatele plonjat, roțile de 20 inch (cele mai mari din segment) și cele 98 de leduri reunite în blocurile optice de zi DS WINGS creionează o caroserie atipică ce te face să te simți mai special decât vecinul de parcare cu un Mercedes Clasa A sau un Audi A3. Cei doi sunt principalii concurenți pe care-i vizează tânărul constructor premium din Hexagon.
Deși a ieșit din gama Citroën și a devenit constructor de automobile cu acte în regulă în 2015, DS Automobiles a demonstrat că știe ce face și că o face foarte bine! Cu doar două modele în gamă – DS3 și DS7 – constructorul francez este deja prezent în 44 de țări, iar noile DS9 și DS4 sunt arme redutabile în consolidarea succesului său. Recent, DS a anunțat că din 2025 va deveni un constructor 100% electric – un anunț firesc având în vedere nu doar contextul actual, ci și faptul că o treime din vânzările sale sunt BEV-uri!

Dar să revenim la DS4. La un preț de pornire de 29.900 de Euro (în Franța), preț ce poate ajunge până la 51.500 de Euro – apariția lui DS4 poate ridica semne de întrebare vis-a-vis de poziționarea în piață… Este adevărat că poate nu are în spate o tradiție îndelungată precum tripleta germană sau constructorii premium din UK / USA dar testul din Franța a relevat faptul că DS4 este construit și dotat la fel de premium precum o compactă „cu stea în frunte”. Și aici nu mă refer doar la calitatea foarte bună a materialelor, la multitudinea sistemelor high-tech îmbarcate la bord, ci la acel savoire-faire – acea senzație de lux pe care ți-o induce mașina atunci când urci la bord.

Designul, deși este la fel de încărcat cu detalii stilistice precum la frații săi, la DS4 este mult mai unitar. Designerul șef al DS4 chiar ne-a relatat faptul că întreg interiorul a fost creionat de trei designeri: unul responsabil cu detaliile stilistice, unul cu integrarea elementelor tehnice în aspectul general, iar al treilea cu rolul de coordonator de proiect. Așa s-a ajuns la un interior în care aeratoarele centrale sunt ascunse în spatele unor elemente de design, butoanele de deschidere a geamurilor sunt integrate între detaliile romboidale de decor ale panoului portierei, iar inserțiile de lemn și cusăturile sunt asortate în nuanțe subtile ale aceleiași culori.

O demonstrație elocventă a faptului că DS4 este construit după o rețetă premium o constituie faptul că multe cusături ale tapițeriei din piele sunt executate manual – unicat în lumea mașinilor compacte de serie. Așa s-a ajuns ca fabricarea unui medalion al portierei să dureze o oră sau tapițarea volanului să dureze trei ore!

Un alt detaliu de menționat vis-a-vis de interiorul lui DS4 este senzaționalul sistem audio Focal Electra: cele 14 difuzoare ale sale (premieră în segment) inundă habitaclul cu o fidelitate a sunetului atât de bună încât îți vine să aplauzi între melodii!

De asemenea, mai sunt de menționat aeratoarele invizibile din consola centrală și sistemul DS SMART TOUCH, un ecran tactil de 5 inch asociat cu DS IRIS SYSTEM și DS E-TOGGLE. Ce sunt toate acestea – vă invit pe site-ul DS să citiți în detaliu.

În Franța am testat două versiuni de motorizare: PureTech 180 Automatic și E-Tense 225. Chiar dacă din 2025 va avea doar o gamă complet electrică, DS4 este oferit la startul vânzărilor inclusiv cu motoare Diesel.

Așa cum îi stă bine unui automobil premium, DS4 afișează un comportament eminamente sportiv, versiunea PureTech acompaniind strivirea pedalei de accelerație cu un sunet gutural venit dinspre sistemul de eșapament. Pe de altă parte, dacă se dorește o rulare relaxată, DS4 oferă o ambanță serenă grație antifonării inclusiv a geamurilor laterale!

Articole similare

Primul drive test Citroën Ë-C4 – campioana familiei

Dan Vardie

Test Drive în Premieră cu noul Peugeot E-3008 – Prima mașină electrică echipată cu o baterie europeană!

Dan Vardie

PREMIERĂ MONDIALĂ: Primul drive test cu Opel Corsa-e (I)

Dan Vardie

Leave a Comment