AUTOpro
Teste in premiera

Peugeot Rifter – alături de familia și afacerea ta

Pentru adepții aventurilor, care își doresc și o mașină în care spațiul să nu fie niciodată o problemă, dar și pentru proprietarii unor mici afaceri în care e nevoie să și cari din când în când lucruri, Peugeot Rifter aduce o soluție excelentă.

Peugeot Rifter face parte din categoria MPV-urilor (Multi-Purpose Vehicle) sau altfel spus, minivan-urilor. Mașina are o siluetă robustă, modernă, cu accente de SUV și spațiu berechet. E un minivan cu care te poți identifica ușor, care îți oferă o senzație bărbătească și care este foarte ușor și plăcut de condus. Unde mai pui că ai spațiu suficient pentru familie, dar și pentru mutatul lucrurilor?

Accentele de SUV se văd foarte rapid la exterior, unde partea frontală inspiră mai degrabă un SUV decât un MVP. Silueta înaltă combinată cu o protecție din plastic negru atât pentru bări cât și pentru laterale o face să pară robustă, dar cu forme unice. Pare o siluetă pompată, dar desenată natural.

Cu toate că în poze pare de multe ori o dubiță, Rifter e un multivan mai degrabă înalt decât lung, în cele mai multe parcări în care am oprit mașina fiind mai scurtă decât un sedan. Ușor de parcat, ușor de manevrat și cu spațiu suficient pentru..toate bagajele.

După ce o analizezi din exterior și îți dai seama cu ce mașină ai de-a face, ajungi la interior unde lucrurile, din nou, se schimbă puțin. Dacă ți-ai format o părere despre multivan din exterior, ajungi în interior pe locurile din față și te simți mai degrabă într-un SUV sau Crossover decât într-un MVP, ceea ce nu e rău deloc. Probabil că senzația este și datorită liniei de design pe care Peugeot o are la interior. Spre exemplu, volanul mi-a adus aminte de Peugeot 208, pe care l-am condus recent sau Peugeot 2008. La fel și sistemul de infotainment.

Bordul are ceasuri analogice, dar ai parte și de un ecran care afișează cam toate informațiile de care ai nevoie, iar sistemul de infotainment e bazat pe un ecran cu o diagonală de 8 inch și conexiune Android Auto sau Apple Carplay prin cablu. Sistemul de navigație este opțional, dar dacă poți afișa Google Maps sau Waze pe ecran prin intermediul telefonului, navigația nu o să fie folosită prea des. În partea de jos a sistemului se află panoul de control pentru sistemul de climatizare, pe 2 zone, cu butoane intuitive și un ecran monocrom care să afișeze informațiile necesare.

Tot la interior, scaunele prezente pe Rifter mi-au plăcut destul de mult. Învelite în material textil, comode și cu sprijin lateral decent, par deja o rețetă câștigătoare chiar și dacă ai de făcut drumuri lungi cu mașina.

Rifter e configurabil cu 5 sau 7 locuri, iar în partea din spate cei 3 pasageri se bucură de scaune individuale, ce la nevoie se rabatează foarte ușor. În plus, geamurile sunt electrice, iar datorită sistemului de deschidere al ușilor pe lateral, poți urca și coborî foarte ușor din mașină.

Pot spune lejer că Rifter este una din mașinile pe care le-am condus ce oferă enorm de mult spațiu la interior, atât dacă vorbim de încărcare în partea din spate, cât și dacă ne referim la depozitare. Ai spații pentru depozitare în uși, în zona centrală dintre scaune (unde încape lejer și o sticlă de doi litri), în bord, atât pentru cafea sau sticle de lichide, cât și două torpedouri, superior și inferior, dar și spațiu de depozitare deasupra parasolarelor, pentru toate documentele si lucrurile de care ai nevoie.

Dacă vorbim de portbagaj, ai disponibil un spațiu cu un volum situat între 775 litri (sau 1355 litri până la plafon), și 1414 litri cu scaunele din spate rabatate (sau 3000 de litri până la plafon).

Cu toate că ușile spate mi-au plăcut, ar avea și un dezavantaj. Dacă deschizi ușa spate la maximum, sistemul de închidere din interior necesită 2 mâini libere, ceea ce pentru pasageri poate fi puțin mai solicitant.

De asemenea, nici hayon-ul prezent în spate nu m-a încântat prea tare, care mi se pare cam zgomotos la închidere și pentru a cărui deschidere trebuie să ai destul spațiu liber în spate. Cumva problema se rezolvă fiindcă poți deschide doar luneta, dar ai acces la o zonă mai mică din portbagaj în acest fel. Am văzut că mașina poate fi configurată și cu 2 uși cu deschidere pe laterală, care cred că ar fi cea mai bună variantă.

Și pentru că după ce umpli spațiul cu lucruri e timpul să pleci la drum, caroseria e pusă în mișcare de un motor diesel, de 1,5 litri cu 4 cilindri, ce dezvoltă 100 CP și 250 Nm. Cutia de viteze de pe modelul testat are 5 rapoarte, primele fiind etajate relativ scurt, pentru a asigura consumuri cât mai bune. Apropo, cred că partea bărbătească e inspirată cumva și de cutia manuală, care împreună cu poziția mai înaltă la volan oferă această senzație.

Conform informațiilor de pe site-ul Peugeot, Rifter vine acum cu o cutie manuală cu șase rapoarte, iar dacă ar fi să aleg, eu aș opta pentru cutia manuală cu șase rapoarte, nu cu cinci.

Motorul nu este unul sportiv, dar face reprize bune de accelerație și pare vioi la turații înalte.

Dacă vorbim de consum, în cei 620 km parcurși în timpul testului mașina a avut un consum mediu de 5,5 litri la 100 km. Am mers atât în oraș, cât și la munte, pe drum virajat și în urcare, dar și pe autostradă. Dacă ar fi să exclud ultimii 120 km parcurși pe autostradă într-un ritm mai accelerat, consumul ar fi de 5,3 litri la 100 km. Din acest punct de vedere, chiar putem spune că mașina „ține cu casa”. Ba mai mult, consumul WLTP declarat de producător este de 5.2 litri în regim mixt de mers, consum de care mașina s-a apropiat neașteptat de mult în timpul testului.

Legat de preț, Peugeot Rifter are un preț de pornire de puțin peste 22 800 Euro cu TVA. Folosind configuratorul Peugeot disponibil online, am modificat Rifter astfel încât să aibă dotările variantei testate și am ajuns la un preț situat puțin sub 24 400 Euro cu TVA, la care ar trebui să mai adăugăm jantele de aliaj.

La finalul testului, Peugeot Rifter mi se pare o soluție excelentă dacă ai o familie care are nevoie de spațiu, dacă ești un spirit aventurier și faci escapade mai des în afara orașului sau dacă ai o afacere unde spațiul pentru a căra lucruri este de ajutor.

Articole similare

Cupra Formentor e-Hybrid – drive test în premieră națională

Dan Vardie

Test Drive: Fiesta continuă, dar nu global!

administrator_autopromag

Seat Ibiza facelift – Scufița Roșie

Filip Sîrbu

Leave a Comment