AUTOpro
Test drive Green car

Test Drive Peugeot 2008 Electric – El Lion

Pretențiile Peugeot de a se îndrepta încet, dar sigur, către segmentul premium, sunt susținute de fiecare nou model lansat, dar chiar și cu fiecare facelift operat. Am remarcat asta pe cât se poate de clar la noul Peugeot 2008 Electric, pe care l-am condus în premieră cu ocazia testelor internaționale.

Text: Darius Pană, Malaga, Spania; Foto: Peugeot

Sub sloganul Peugeot E-LION, constructorul francez a organizat un eveniment de mare amploare în Spania, în împrejurimile orașului Malaga, unde vedeta a fost noul 2008 Electric. Însă cu această ocazie ne-au fost puse la dispoziție și noul 508 facelift, precum și noile versiuni hibride ale SUV-urilor 3008 și 5008.

Fiecare dintre aceste modele arată angajamentul Peugeot de a urca cel puțin o treaptă ca percepție din partea clienților. Adică vor să ajungă ceva mai sus în ierarhia mărcilor auto de volum, să vină cu un nivel de calitate și o experiență de utilizare superioare.

Noi am testat pe îndelete noul Peugeot 2008 Electric, mai exact versiunea electrică, cu facelift, a celui mai de succes model al brandului din Hexagon. Misiunea acestui SUV de segment B este să rămână în preferințele europenilor, iar prin noul model Electric să continue trecerea către o gamă completă de EV-uri competitive.

Noul Peugeot 2008 Electric 2023 facelift

Chiar dacă Peugeot va vinde pe Bătrânul Continent doar mașini electrice din 2030, așa cum prevede planul propus de CEO-ul Linda Jackson, versiunea cu facelift a lui 2008 va fi în continuare oferită și cu propulsoare termice, atât pe benzină, cât și diesel. Este vorba despre motorul în 3 cilindri de 1,2 litri în două variante de putere – 100 CP cu cutie manuală în 6 trepte, respectiv 130 CP cu transmisie automată cu 8 rapoarte, și despre un BlueHDI de 1,5 litri cu 130 CP cuplat la o cutie automată tot cu 8 trepte.

Să trecem însă la Peugeot 2008 Electric, cel pe care l-am condus, alături de alți colegi de presă, pe un traseu de peste 200 km. Înainte de impresiile din spatele volanului, să vedem care sunt noutățile introduse de facelift.

Principalele modificări estetice de la exterior se regăsesc la partea frontală, ce a fost complet redesenată.

Noul Peugeot 2008 Electric 2023 facelift

Noul Peugeot 2008 Electric este acum mai agresiv, grila a primit un design 3D, spoilerul este și el modificat, dar schimbarea ce iese imediat în evidență este la luminile de zi. Au rămas în poziție verticală, se continuă sub faruri, dar sunt acum compuse din câte trei fâșii subțiri, ce simbolizează urma lăsată de o gheară. Înainte de facelift, luminile de zi erau reprezentate de o singură bandă LED, ce-și dorea să te trimită cu gândul la colții unei feline.

Din lateral nu se pot distinge mai deloc schimbări, aparte de noile modele de jante, ce pleacă de la 16 inch și care ajung la 18 inch pe echiparea de top GT, precum cea de față. 

Zona posterioară a fost doar ușor atinsă de creionul designerilor. A dispărut emblema mărcii, acum vedem scrisă complet denumirea producătorului pe haion, în timp ce blocurile optice cu design 3D sunt cu câte trei LED-uri orizontale, ce se reflectă în alte câte trei elemente. Par a fi câte 6 elemente luminoase în fiecare stop.

Noul Peugeot 2008 Electric 2023 facelift

Pentru culoarea exterioară se poate opta de acum pentru două noi nuanțe: Gri Selenium, precum cea din poze, și Alb Okenite.

La interior, Peugeot 2008 Electric 2023, ca de fapt orice 2008 actualizat, indiferent de echiparea aleasă, se laudă cu centrală multimedia cu ecran tactil cu diagonala de 10 inch.

Noul Peugeot 2008 Electric 2023 facelift

Acesta este disponibil chiar din echiparea de bază, care însă propune un panou de bord analog, față de variantele Allure și GT, care îl înlocuiesc cu un ecran de 10 inch, deja celebrul i-Cockpit. Pe acesta îl admiri peste volanul de mici dimensiuni, ce este plat atât la partea de jos, cât și sus, tocmai pentru a favoriza o bună vizibilitate a tabloului.

Pe planșa de bord, la nivelul de echipare intermediar și la cel de vârf, apare un material cauciucat care imită fibra de carbon atât ca aspect, cât și ca textură, și care se simte grozav la atingere. Pare că va rezista mult mai bine în timp față de orice plastic, mai ales unul lucios, cum se mai găsește pe suprafețe mici pe consola centrală. Aici, și-a făcut loc un nou selector pentru cutia automată de viteze. Nou pentru 2008 facelift, fiindcă în Grupul Stellantis este cel mai des întâlnit în cazul transmisiilor automate.

Sunt și noi tapițerii ce îmbracă scaunele și bancheta. Apropo de acestea, oferă o ședere confortabilă, cu un burete nici prea moale, dar nici tare. Scaunele față sunt bine profilate, oferă un suport lateral adecvat, iar plaja de reglaj îți permite să găsești o poziție optimă indiferent de conformație. Pe banchetă este loc suficient, aș aprecia peste media clasei.

Portbagajul are un volum standard de 434 litri, care poate fi extins până la un maxim de 1.467 litri prin rabatarea banchetei. Cifre bune pentru 2008 Electric, un SUV electric de segment B care este derivat din variantele cu ICE.

Dacă tot suntem la cifre, să ne ducem și către cele care contează enorm la orice EV. Peugeot 2008 Electric 2023 trece la un sistem de propulsie complet nou. Bateria Li-Ion a crescut în capacitate, având acum 54 kWh brut (50 kWh înainte de facelift), cu 48,1 kWh net.

Motorul noului 2008 Electric generează de acum o putere maximă de 115 kW / 156 CP (136 CP pre facelift) și un cuplu de 260 Nm, disponibil de la 500 la 4.060 rpm.

Cu o masă proprie la gol de puțin peste 1,5 tone, Peugeot 2008 Electric 2023 accelerează până la 100 km/h cu start de pe loc în 9,1 secunde. Viteza maximă este de 150 km/h, însă doar în modul de rulare Sport.

Noul Peugeot 2008 Electric 2023 facelift

Performanțele sunt decente, dar nu fac din 2008 Electric un SUV dintre cele mai sprintene, iar asta am simțit pe ruta de test din Spania, ce a inclus traseu de drum extraurban, de oraș, de munte, cu pante uneori abrupte și cu multe serpentine.

În astfel de condiții de rulare, Peugeot 2008 Electric a demonstrat că poate ține ritmul cu ceilalți participanți la trafic, dar nu se poate lăuda cu reprize dintre cele mai scurte, mai ales pe urcare. Comportament decent, în linie cu valorile din dreptul puterii motorului.

Noul Peugeot 2008 Electric 2023 facelift

Ținuta de drum pune accent pe confort, ce este incredibil de ridicat pentru un automobil din această clasă. Chiar și așa, oscilațiile caroseriei pe curbele în care intri mai în forță sunt bine ținute sub control, mașina rămâne stabilă și își păstrează corect trasa impusă de volan. Doar că acest volan este legat la un sistem de direcție ce este foarte asistat și care nu trimite niciun fel mesaj de la roțile față. În consecință, înscrierea exactă pe viraje a lui 2008 Electric nu se realizează cel mai simplu, este nevoie de ușoare corecții. Pe de altă parte, la viteze mici, prin oraș și la manevre de parcare, direcția se dovedește prietenul tău, te lasă să rotești volanul în voie fără pic de efort.

Consumul mediu WLTP pentru noul Peugeot 2008 Electric este de 15,4 kWh / 100 km, iar autonomia anunțată oficial este de până la 406 km.

Noi am preluat mașina de test cu un nivel al bateriei de 98%, lângă care stătea afișată o autonomie de fix 400 km. Am rulat ceva mai bine de 213 km, cât avea ruta pregătită de organizatori, fiindcă ne-am mai abătut de la drum pentru câteva poze ale superbelor peisaje din jur. La întoarcere, în acumulatorul lui 2008 Electric mai erau disponibile 34 de procente, care anunțau că se mai pot parcurge 102 km. Asta înseamnă că am mers în jur de 220 km consumând 64% din baterie, ceea ce duce la o autonomie de circa 350 de km cu o baterie plină. Bine, foarte bine, având în vedere că am fost trei persoane adulte în mașină și că temperaturile exterioare nu au scăzut deloc sub 31 de grade Celsius, iar noi am folosit cu încredere climatizarea automată spre a avea o atmosferă foarte „răcoritoare” în habitaclu. Dacă adăugăm și că traseul a inclus în majoritatea lui zone montane, cu multe pante și curbe strânse, atunci autonomia este foarte bună. Consider că poți atinge în mod real cei 406 km promiși în fișa tehnică de 2008 Electric în anumite condiții, care nu înseamnă neapărat să încerci a rula pe cât de economic poți.

Noul Peugeot 2008 Electric 2023 facelift

Consumul, pe care l-am calculat din cifrele date de procentul scurs din baterie raportat la numărul de kilometri parcurși, a fost de aproape 14 kWh / 100 km. Mult mai bun decât cel mediu din fișa tehnică. Este drept că nu am forțat prea des, de fapt am făcut-o foarte rar, și am respectat pe cât posibil limitele legale de viteză. Dar un astfel de stil de șofat nu reprezintă o excepție, ci o regulă pe care sperăm să o respecte toți conducătorii auto.

Încărcarea bateriei lui Peugeot 2008 Electric se face standard la stații AC cu până la 7,4 kW, dar există opțiune pentru invertor AC la bord de 11 kW. La încărcarea DC se poate ajunge la un maxim de 100 kW, care ar trebui să încarce bateria de la 20 la 80% în 30 de minute. Pe AC cu 11 kW aceeași repriză 20 – 80% durează 3 ore și 10 minute, în timp ce cu 7,4 kW ne ducem la 4 ore și 40 de minute.

Sistemele de asistență și siguranță sunt mai multe acum, iar mare parte dintre ele sunt prezente standard pe orice Peugeot 2008 facelift.

Avem frânare automată de urgență cu alertă de risc coliziune, asistență pentru menținerea benzii de mers cu detectarea marginii drumului, recunoaștere extinsă a indicatoarelor rutiere și recomandare de viteză și alertă de atenție a șoferului. Echipările superioare ale lui Peugeot 2008 Electric 2023 introduc și frânare automată de urgență zi și noapte (cameră și radar), iar din lista de opțiuni pot fi alese pilotul automat adaptiv cu funcție Stop&Go și conducere semi-autonomă de nivel 2 cu asistent de poziționare pe banda de rulare.

Cât costă noul Peugeot 2008 Electric în România?

Noul Peugeot 2008 Electric 2023 facelift

Înainte de a vedea de la ce preț pleacă în țara noastră versiunea electrică, haideți să prezentăm și costurile de achiziție ale variantelor termice. Cel mai ieftin Peugeot 2008 2023 facelift este afișat la 23.600 EUR cu TVA, pentru echiparea Active cu motorul PureTech 100 și cutie manuală. Cel mai scump Peugeot 2008 pe benzină, anume PureTech 130 EAT8, ajunge la 30.100 EUR cu TVA, fiind vorba despre varianta de top GT. Un 208 diesel, BlueHDI 130 EAT8 poate fi ales de la 30.000 EUR cu TVA în echiparea de mijloc Allure sau de la 32.100 când este bifată opțiunea GT.

Peugeot 2008 Electric este disponibil în oricare dintre cele trei echipări: Active, Allure și GT. Prețurile sunt, în ordine, de la 39.700, la 40.900, respectiv 42.900 EUR cu TVA. Aceste prețuri sunt cele de listă, din care nu este scăzută nici o bonificație din partea statului și nici un eventual discount de la importator sau dealer.

Articole similare

Hyundai a anunțat lansarea unui model electric de competiție. Va fi prezentat la Frankfurt Motor Show

Robert Stan

Peugeot va renunța la versiunile de performanță PSE pentru a se concentra pe electrificare

Mihai Morcovescu

Viitorul Fiat Panda electric ar putea costa mai puțin de 25.000 de euro

Mihai Morcovescu