AUTOpro
Test drive AUTO pro Exclusiv

Drive test noul Opel Astra – Un nou „Astra” în galaxia Stellantis!

Opel Astra

Producătorul german plasat în constelația „upper” a lui Stellantis, propune o nouă generație Opel Astra care face – în sfârșit- revoluția așteptată. Avem un automobil high-tech, contemporan, cu un look care vorbește despre tendințele actuale în design. Cu „bagajul” de electromobilitate bine echilibrat plus prețuri competitive, avem un Opel care vrea să fie campion!

Coeficientul de rezistență la înaintare este de 0,269, o altă indicație că design-ul noului Astra a fost atent elaborat (și) aerodinamic.

Dan Vardie, Cascais, Portugalia

„Nu pretindem că reinventăm automobilul dar ne place să credem că reinventăm volanul!” declara cu umor Harald Hamprecht, VicePreședintele de comunicare Opel în fața juriului European AUTOBEST, în cadrul unui program special, exclusiv, dedicat noului Astra. Lansare pe care AUTO Pro a acoperit-o pe larg, în buna tradiție a publicației noastre https://autopro.ro/stiri-2/opel-astra-lansat-oficial-va-fi-disponibil-si-complet-electric/. În ciuda crizei – sau mai bine zis „crizelor- prin care se mișcă industria auto, Opel a înregistrat câteva rezultate foarte interesante în 2021. Harald ne spunea cum compania sa a crescut cota de piață europeană la 4,32%, în timp ce în Germania a crescut la o cotă de piață de 6,1%.

Corsa – modelul care a câștigat 3 ori titlul AUTOBEST- Best Buy Car of Europe-, este cea mai bine vândută mașină din acest segment din Germania – unde mai concurează, de exemplu și VW Polo! Chiar mai spectaculos, 25% dintre vânzările Corsa sunt EV! Mokka este al doilea model Opel care se vinde ca pâinea caldă, contribuind la o revenire spectaculoasă. În fine, Opel a devenit nr 1 în Marea Britanie la segmentul e-LCV.

Este tot mai evident cum se dezvoltă producătorul german în direcția EV. Harlad declara pentru AUTO Pro: „Când am spus în 2017 că Opel devine un brand 100% EV, mulți ne-au privit cu scepticism! Acum nu doar o spunem, o facem. Anul trecut aveam 9 modele electrificate plus modele cu celulă cu hidrogen. În 2024 vom avea toată gama – adică 100% – electrificată. Iar în 2028, Opel va vinde în Europa doar mașini EV!”

Este un drum incredibil de ambițios pentru un producător de o asemenea dimensiune dar – așa cum o recunoaște Harald- apartenența la Stellantis îi oferă accesul la cele mai noi tehnologii și platforme pentru a concura fără probleme cu orice alt producător. „Avem aceste posibilități pe care le tunăm pentru Opel și obținem rezultatul dorit. Astra este un foarte bun exemplu!”.

Poate nu vă vine să credeți dar prima generație Kadett – rebotezată ulterior Astra – a apărut acum 86 de ani! Actualul model – cu numele de cod Astra L- este a 12-a generație! Însă este prima care se înscrie în acest drum pe care Opel s-a înscris. Are motorizări pe benzină, diesel dar și plug-in hybrid. Anul viitor vine și versiunea complet EV. Se adaugă și o versiune break, care la noi nu (mai) este populară dar se bucură încă de succes în Germania. Noi la AUTOpro nu mai recomandăm dieselul de mai mulți ani, iar evoluția pieței de mașini noi ne-a arătat că am avut dreptate.

În fiecare an avem scăderi masive de -6-8%! Prognoza noastră, deja publicată în www.autopro.ro (www.autopro.ro/stiri-2/acea-cota-de-piata)  – prevede că în ultima parte a acestui an se va ajunge la 10% cotă de piață pentru diesel! Însă producătorul german – la fel ca mulți alții din industrie – vor să mai vândă dieselul atâta timp cât va mai fi posibil… În cazul lui Opel, știm data limită – 2027! În timpul testelor din Portugalia am făcut o „tură” cu „motorina” de 1,5l, 130 CP și 300 Nm și am redescoperit valorile care ne-au fascinat întotdeauna la acest tip de motorizare. Are zvâc, demarează oricând ai nevoie, consumă și emite puțin CO2. Păcat că are emisii poluante importante …

Avem și un propulsor „downsized” de benzină 1,2 l turbo cu trei cilindri, motor pe benzină cu injecție directă (110 CP) cu o cutie manuală cu șase trepte (consum combustibil combinat potrivit WLTP : 5,5-5,2 l/100 km, 126-119 g/km CO2). Însă ce impresionează cel mai mult este versiunea plug-in hybrid care oferă o putere de sistem de 180 CP și un cuplu maxim de 360 Nm (consum combustibil combinat WLTP1: 1,8-1,3 l/100 km, emisii CO2 de 41-29 g/km). În modul pur electric, noul Astra Hybrid poate acoperi până la 61 km (WLTP ) fără emisii.

Vârful de gamă – care apare spre sfârșitul acestui an – va fi versiunea hybrid cu o putere impresionantă a sistemului, de 225 CP (consum combinat WLTP1 : 1,4-1,1 l/100 km, emisii CO2 de 31-24 g/km). Noi am condus în mai multe reprize această versiune – inclusiv pe autostradă – și putem confirma că o autonomie de 40-45 km se pot realiza fără probleme.

Această versiune are o baterie Li-Io de 12,4 kWh care se poate încărca (doar) AC la stație wallbox de 22 kW (are capacitate de absorbție de până la 7,4 kW, opțional și 3,7 kW în standard) în mai puțin de 2 ore. În modul electric – care poate fi setat manual – poate ajunge la 135 km/h (225 km/h viteză maximă) o viteză foarte ridicată pentru un plug–in hybrid! Iar prima 100 km/h este atinsă în 7,6 sec, din nou o valoare ok pentru un automobil destul de greu – cum sunt, de altfel, toate plug-in hibridele.

Hamprecht afirma că noul Astra a trecut printr-o cură de „Detox to the Max”. Asta înseamnă că aproape toate butoanele fizice care s-au putut scoate, au dispărut. În schimb, a apărut Panel Pro, un alt fel de multi-ecran pe care găsești tot ce ai nevoie. „Printr-un sigur touch ai toate tehnologiile ADAS la îndemână!” Am descoperit un Head Up Display (HUD) de top, colori și contrast exact cât trebuie să fie perfect vizibil pe timp de zi, plasat perfect în câmpul vizual al celui de la volan.

Opel Astra
Acest Pure Panel are o carcasă de magneziu și vine și în versiunea Pro care are cea mai evoluată conectivitate posibilă.

Are inclusiv grafica esențială a sistemului de navigație, cea ce permite o si mai simplă conducere fără să îți iei privirea de la drum pentru a privi ecranul din dreapta unde este sistemul de navigație în totalitate. Chiar și pentru Android Auto, Apple Car play – în dotare standard – avem grafică pe HUD! Acest Pure Panel are o carcasă de magneziu și vine și în versiunea Pro care are cea mai evoluată conectivitate posibilă. Se poate dialoga cu mașina prin comandă vocală cu salutul „Hey Opel” iar aplicația „my Opel” iți oferă interacțiunea de la distanță – prin intermediul telefonului smart – cu mașina.

În ciuda faptului că noua Astra este cu doar 4 mm lungă, senzația este că acum avem un alt spațiu comparat cu vechea generație. În parte, se datorează faptului că distanța între punți a fost mărită cu 12 mm și există mai mult spațiu interior. Noua platformă EMP2 folosită face să crească rigiditatea torsională cu 14%, lucru care se vede imediat la condus.

Mașina se comportă impecabil indiferent de evoluțiile dinamice care presupun torsionarea caroseriei. Are parbriz laminat  în standard pentru reducerea fonică iar de la nivelul de echipare Elegance în sus și geamurile portierelor față sunt tot laminate. Coeficientul de rezistență la înaintare este de 0,269, o altă indicație că design-ul lui Astra a fost atent elaborat (și) aerodinamic.

De altfel , această viziune de design pionierată pe Mokka , cu semnul distinctiv botezat „Opel Vizor” este probabil cea mai fericit aleasă pentru Opel – singura marcă de automobil care are în sigla istorică de acum 160 ani semnul unui trăsnet, simbolul electricității! Exteriorul respiră modernitate, high-tech, forme interesante capabile să atragă atenția. La interior avem o altă dimensiune a calității, a ambientului, a senzație că ai confortul de acasă! Apropo de high tech inginerii Opel ne vorbeau – de exemplu – despre noile tehnologii pentru termoplastice care nu doar reduc greutatea dar cresc rigiditatea și – mai ales – precizia execuției.

Conducerea noului Astra este o nouă evoluție în ținuta de drum remarcabilă cu care eram obișnuiți.

Deloc întâmplător, acum designerii au venit cu forme complexe, cu linii complicate și foarte precise. Pentru că acum, tehnologia permite. Putem vorbi și de un mini spa la bord. Opel cooperează de mulți cu AGR – organizația germană pentru ergonomie- pentru scaunele sale (apropo, și după atâția ani a rămas singurul care își auditează scaunele!) Se merge până la reglaje după 16 dimensiuni și la scaune de piele cu încălzire, ventilație și masaj! Opțiuni care – de regulă – le găsești la mărci premium și –oricum – în segmente superioare unde banii sunt alții…

Este bine și la colecția de tehnologii connected și autonomus. Are cameră pe față în parbriz, 4 camere pentru conturul mașinii, mers înainte și înapoi, 5 senzori radar plus câte un senzor ultrasonic față și spate. Sistemul Intelli-Drive 1.0 are frânare de urgență, detecție pietoni, poziționare în bandă, recunoaștere semne de circulație, avertizor de oboseală la șofer, cruise control cu Stop& Go (împreună cu cutia automată în 8 trepte), detector de unghi mort long range și atenționare la trafic lateral la rulatul înapoi, încărcare wireless a telefonului mobil.

Sigur, nimic excepțional, dar foarte bine venite. Tot în zona digitală se plasează și cele 3 prize USB-C. Intelli Air detectează poluarea exterioară și limitează intrarea micro particulelor până la dimensiunea PM 2.5! Marea mândrie Opel, cea mai recentă versiune a blocurilor optice adaptive, anti-orbire, Intelli-Lux LED® Pixel light este acum pe Astra. Sistemul vine de la modelul Insignia, nava amiral a mărcii Opel, cu cele 168 elemente LED, fiind lider în clasa compactă și în cea mijlocie. Farurile full-LED să zicem „simple” sunt în standard.

Așa cum ne spunea Harald Hamprecht, Opel pune în centru acest aspect al iluminării care joacă un rol fundamental pe timp de noapte și care odată folosit nu prea mai te poți lipsi de acesta. Reamintim cititorilor mai noi de AUTOpro că acest sistem de tip matrice permite folosirea unei lumini albe ca și cum ar fi fază lungă permanentă fără să orbească șoferii care vin din sens invers și nici pe cei din față! Când a fost lansat sistemul de către Opel a primit premiul european „SAFETYBEST” fiind considerat o cucerire tehnică impresionantă.

Opel Astra

Dacă este să fim obiectivi, nu prea am reușit să găsim „flop-uri” la noua generație Astra. Deși este rudă directă cu Peugeot 208, designul celor 2 modele nu are nici o legătură. Cockpit-ul digital al lui Peugeot – un alt premiant european SMARTBEST la timpul său- este practic noul Pure Panel dar execuția este atât de diferită încât nu prea îți dai seama cu cine se înrudește. În schimb butoanele fizice de la baza ecranului tactil central de 10,5” aduc aminte de cele de pe fratele leu din Franța…

Iar dacă este ceva care nu ne-a plăcut sunt mini LED-urile acestor butoane care îți arată că sunt on sau off. Ei bine, nu prea le vezi nici dacă oprești mașina și te uiți la ele cu toată atenția. În timpul rulării, nici nu poate fi vorba să vezi dacă sunt sau nu aprinse.. Însă este o treabă simplă, se pun LED-uri cu intensitate mai mare și gata…

Conducerea noului Astra este o nouă evoluție în ținuta de drum remarcabilă cu care eram obișnuiți. Direcția precisă, punțile care își fac datoria perfect indiferent de suprafața de rulare, insonorizarea impecabilă și accesul facil la tehnologiile connected, fac noua Astra foarte agreabilă, indiferent pe ce distanță rulezi, la ce viteză și cu ce accelerații. Toate sunt inteligent acompaniate de modurile de conducere. Ai parte de un „ride” impecabil.

AUTO Pro a depunctat noul Opel Astra la capitolul

Opel Astra
Mini LED-urile acestor butoane care îți arată dacă sunt on sau off nu prea poți să le vezi nici dacă oprești mașina și te uiți la ele cu toată atenția…

AUTO Pro a punctat noul Opel Astra la capitolele

În modul pur electric, noul Astra PHEV poate acoperi până la 61 km (WLTP) fără emisii. Am reușit să parcurgem aproape 50 de km în regim complet electric. Vă rugăm să remarcați consumul de combustibil, corespunzător primilor 100 km…
Am descoperit un Head-Up Display (HUD) de top, colori și contrast exact cât trebuie să fie perfect vizibil pe timp de zi, plasat perfect în câmpul vizual al celui de la volan

Nadia Pietreanu, Directorul de marketing al Trust Motors, ne-a dezvăluit prețurile noului Astra. Astra Hybrid, versiunea plug-in hybrid pe care o recomandăm, pleacă de la 26.690,00 € (bonusuri de mediu- Rabla plus- incluse). Fără ajutor de la stat, prețul este 33.080 Euro – oricum un preț foarte bun pentru un plug–in hybrid! Prețul modelului entry-level cu cinci uși este de 19.500 € (preț recomandat de retail, inclusiv TVA, în Romania). La cea ce oferă noul Astra și la momentul actual în care asistăm la creșteri spectaculoase de prețuri, noi credem că are un preț corect.

Dacă adăugăm pachetul „high tech & good looking design” descoperim un model care are toate șansele să treacă în fruntea segmentului compact european. Problema noului Astra nu va fi VW Golf – care oricum pierde cotă de piață lună de lună- ci – poate paradoxal – chiar fratele său Peugeot 208. Se mai adaugă noul Renault Megane E-Tech, chiar dacă doar în versiune EV. După Corsa, iată că vine rândul lui Astra să își depună candidatura pentru poziția de lider în segment. Ce va reuși în 2023- primul an de vânzări complete?  Vom vedea, dar noi zicem că se duce fără probleme în top 3 dacă nu chiar no 1 !

Articole similare

Test drive Citroen Ami – Ami sau a nu mi

Filip Sîrbu

Test Drive în Premieră cu noul Peugeot E-3008 – Prima mașină electrică echipată cu o baterie europeană!

Dan Vardie

Premieră mondială – Noul Dragon al industriei auto mondiale se numește VINFAST

Filip Sîrbu

Leave a Comment