AUTOpro
Test drive

La drum lung cu o mașină hybrid – Test cu Peugeot 3008 plug-in hybrid

Mașinile hybrid sunt mai economice în oraș. Tot ce trebuie să faci este să încarci cât de des posibil. Dar oare aceeasi economie o poți face și la drum lung cu o mașină electrică, fără să oprești special pentru încărcare?

Testul pentru a răspunde la această întrebare a fost realizat cu Peugeot 3008 plug-in hybrid, o mașină cu două motoare electrice și un motor termic și.. 300 CP.

3008 hybrid poate fi configurat în 2 variante: tracțiune față și 225 CP (denumit și hybrid FWD) și tracțiune 4×4 și 300 CP (sau hybrid4 AWD).

Legat de design, în afară de câteva elemente care să ascundă timid motoarele electrice, 3008 plug-in nu iese în evidență prea tare față de un 3008 cu motor doar pe combustie internă, mai ales in echipare GT Pack.

Cu pachetul negru la exterior, combinat cu un alb perlat, 3008 arată impunător din cam orice unghi l-ai privi. Iar pe lângă formele ascuțite, LED-urile față și spate fac mașina una sobră.

Despre interior, 3008 înglobează toată tehnologia de care ai nevoie în prezent. De la ecran în spatele volanului și ecran central pentru sistemul de infotainment, la încărcare wireless a telefonului și conexiune wireless cu telefonul pentru Android Auto/Apple Carplay. Scaunele sunt electrice (al șoferului), cele din față au masaj, încălzire și sunt comode – deci perfecte pentru drum lung. Butoanele sunt bine plasate, fie că vorbim de volanul specific Peugeot, fie că vorbim de comenzi pentru sistemul de infotainment sau climă. Materialele sunt de calitate, de la piele, textil, zone cu plastic moale, atenția la detalii e prezentă și interiorul punctează bine la multe capitole.

Mașina din cadrul testului a fost în variantă hybrid4 AWD, iar așa cum am prezentat mai sus, dispunea de un motor electric pe puntea din spate, un motor electric și un motor pe benzină pe puntea din față. Tracțiunea 4×4 e asigurată pe puntea spate de motorul electric, iar pe puntea față de unul din cele 2 motoare. Toate activările și schimburile de motor care să acționeze roțile sunt făcute automat de sistemul inteligent, care ține cont și de modul de condus selectat (electric, hybrid, 4×4, offroad). Motorul termic este unul pe benzină, de 1.6 litri, cu turbină. Împreună, cele 3 motoare asigură o putere de 300 CP și un cuplu de 300 Nm. Cutia responsabilă de transmiterea puterii la roți este una automată, cu opt rapoarte, care știe să echilibreze bine trecerile dintre motoare cu schimbarea treptelor.

De apreciat este încărcătorul intern de 7,4 kW pe care mașina în cauză îl avea ca opțional – 230 Euro (față de 3,7 kW cu care mașina vine standard), care face ca încărcarea la orice stație de încărcare să fie aproape de 2 ori mai rapidă. Cel standard mi se pare cam încet, deci e bine că opțiunea măcar există. În acest caz, o încărcare full durează cam 2 ore la o stație de cel puțin 7,4 kW.

Dacă tot vorbim de opțiuni, Night Vision este o altă opțiune a lui 3008.

Am făcut cu 3008 hybrid un drum București-Rânca-București, iar în urma parcurgerii a cam 650 km, am început să înțeleg mașina și comportamentul acesteia, atât pe reprize de mers mai sportiv (unde cei 300 de căluți au ieșit la galop), cât și într-un stil de mers economic/hybrid. Am reușit să încarc mașina doar vreo 40 de minute pe acest traseu, iar în rest am pus motorul termic să încarce bateria. Consumurile sunt diverse, de la 11 litri la 100 km pe autostradă, cu tot cu încărcarea bateriei și mers cu o viteză de 120 km/h, la 4 litri la 100 km în regim hybrid sau 7,5 litri pe toată distanța, ceea ce nu e rău deloc.

Per total, am folosit motorul termic pe urcare, iar pe coborâre motorul/motoarele electrice pe cât de mult posibil. Temperatura exterioară nu a ajutat prea mult consumul, fiind situată între -5 și 2 grade Celsius. Ca autonomie full electrică în oraș, am reușit să parcurg cam 20 km un bateria de 13,2 kWh full, ceea ce mi s-a părut cam puțin. La drum lung, am parcurs vreo 40 de km cu bateria aproape full. Chiar și după ce bateria e consumată, mașina pleacă de pe loc tot electric, dar motorul termic intră rapid în scenă și ”preia roțile”.

La drum lung, Peugeot 3008 (mai ales în variantă hybrid) e plăcut de condus, sprinten ori de câte ori e necesar, economic dacă ai energie în baterie și super spațios. Să nu vorbim de faptul că pare un sleeper, o mașină de familie care nu ai crede ca are 300 CP.

În concluzie, merită o mașină hybrid la drum lung? În mod ideal, dacă ai reuși să o încarci sau să faci pauze unde ai și un încărcător pentru mașini electrice, da. Chiar și fără, dacă pleci la drum cu bateria încărcată, ești atent cu accelerația și alegi bine unde folosești modul hybrid/electric/termic, poți să scazi consumul destul de mult.

Legat de preț, la momentul testului și în configurația prezentată, cu un mic discount, Peugeot 3008 Hybrid GT Pack, cu 300 CP, are un preț puțin cam ridicat, de 52 500 Euro TVA inclus, fără să fie scăzut vreun Voucher Rabla de la stat.

Articole similare

TEST Skoda Fabia – Tornado Fabia!

administrator_autopromag

Drive test Land Rover Defender PHEV

Dan Vardie

Anduranță Ford Fiesta – Proba maturității

administrator_autopromag

Leave a Comment