Acum 10 ani, Volvo părăsea umbrela Ford pentru chinezii de la Geely, o achiziție care aducea constructorul chinez în atenția europenilor, aceștia înțelegându-i acum uriașa putere financiară.
Trecerea Volvo în Grupul Geely nu a fost privită cu ochi buni de mulți competitori și clienți la acel moment. Într-o perioadă în care mașinile chinezești erau privite cu superioritate de europeni, mulți se temeau că Volvo își va pierde identitatea și statutul. Cei 10 ani trecuți de la acel moment arată însă cu totul altceva. Volvo s-a dezvoltat enorm, este ancorată în segmentul premium mai bine decât oricând și totul s-a dublat.
În 2014, Volvo a început reînnoirea portofoliului de modele, cu SUV-ul XC90. Acum, întreaga gamă este complet nouă, toate noile modele fiind bazate pe platforma modulară SPA, dezvoltată de Volvo, sau pe platforma CMA, dezvoltată de Volvo în parteneriat cu Geely.
Constructorul suedez este acum un jucător global în industria auto. De la două uzine de asamblare și una de producție de motoare în Europa, are acum încă patru uzine în China, alături de un puternic centru R&D, dar și o uzină de producție în Statele Unite. Anul trecut, constructorul suedez a vândut peste 700.000 de mașini, pentru prima oară în cei peste 90 de ani de existență.
Pentru viitorul apropiat planurile sunt foarte ambițioase. Volvo intenționează să devină lider în electrificare în următorii ani, iar până în 2025 urmărește ca jumătate din volumele sale de vânzări să fie de automobile strict electrice, restul fiind hibride.