AUTOpro
Stiri

Vânzările Tesla, în plin avânt în China și Coreea de Sud

Tot mai mulți chinezi și coreeni cumpără mașini Tesla. În ambele țări, vânzările au crescut major în ultimele două luni, iar pe listele de comenzi se află mii de nume.

„Nu mă atrag mașinile, dar sunt interesat de marca Tesla și de tehnologia sa”, a declarat pentru Reuters Kang Sung-mo, un sud-coreean care conduce o agenție de publicitate din Seoul. Declarația sa dezvăluie un viziune tot mai des întâlnită printre persoanele cu venituri peste medie din Coreea de Sud. Iar modul în care Elon Musk și firma sa știu să aplice tehnicile de marketing are darul de a crea un cerc tot mai mare de „interesați”.

Ca dovadă, după ani în care marca Tesla nu reprezenta mare lucru în Coreea și după lunile de pandemie, iunie 2020 s-a încheiat cu vânzări ale mărcii americane de 2.827 de unități. Model 3 a devenit al doilea cel mai comercializat vehicul de import după Mercedes-Benz Clasa E și deasupra BMW Seria 5 și Audi A6. Și asta în timp ce mărcile coreene raportează scăderi majore ale înmatriculărilor.

În plus, viitorul Tesla arată chiar foarte bine în Coreea de Sud, peste 4.000 de clienți aflându-se pe listele de așteptare pentru un model al mărcii.

La rezultatul bun al producătorului american a contribuit din pli și programul „Rabla” din Coreea de Sud, acolo unde doritorii de mașini electrice pot primi până la 10.000 USD din partea statului. Totodată, publicitatea gratuită oferită de vedeta sud-coreeană Yoo Ah-in, cel care și-a folosit în cadrul unor emisiuni televizate vehiculul Tesla Model X pentru a evidenția avantajele de a circula cu o mașină electrică în orașe, au avut și ea un posibil efect asupra obiceiurilor de consum.

Unde mai pui că, prin barurile din Seoul, unul dintre cele mai noi și căutate cocktai-uri se numește Tesla!

O dovadă că „fenomenul” Tesla nu este strict o problemă coreeană vine și din China. Statul cu unele dintre cele mai mari vânzări de mașini electrice din lume aflat, la rândul său, printre cei mai puternici producători de astfel de vehicule, a înregistrat în iunie vânzări de 14.954 de unități Tesla Model 3. Conform China Passenger Car Association (CPCA) acest record pentru Tesla corespunde unei creșteri a cu 35% a vânzărilor mărcii.

Articole similare

Stellantis: Alfa Romeo și Lancia, mărci complet electrice

Florin Amariei

Bine ați venit la „X-Ville”: standul Opel de la Salonul Auto de la Frankfurt este dedicat mobilității personale

Filip Sîrbu

Noi premianți în competiția „Cel mai 4 x 4” ediția 2016

Autopromag

Leave a Comment