AUTOpro
Romania my love

Cele mai noi scoruri EuroNCAP 2017

Astăzi, 13 decembrie 2017, consorțiul Euro NCAP a dat publicității cele mai noi ratinguri obținute în urma testelor de impact pentru alte cincisprezece modele de automobile. Cinci stele au fost acordate pentru  Hyundai KONA, Kia Stinger, cea de-a patra generație BMW Seria 6 și Jaguar F-PACE, automobile  lansate la începutul anului trecut. Trei stele au obținut crossover-ul MG ZS, Dacia Duster 2 și Kia Stonic (care a reușit cinci stele dotat fiind cu echipament de siguranță opțional).

493709Confruntat cu un loc de piață competitiv și cu preferințe în schimbare rapidă a consumatorilor, tot mai mulți producători aleg să prelungească durata de viață a modelelor lor, adesea introducând numai modificări ușoare de tip facelift, pentru cresterea vânzărilor. Pentru a permite consumatorului să facă o comparație corectă cu noile modele, Euro NCAP a actualizat ratingurile pentru mai multe mașini. În afară de Toyota Yaris, care ar putea să-și păstreze ratingul de cinci stele, majoritatea acestor mașini au scăzut la trei stele în testele de siguranță din acest an. Lista include Toyota Aygo (patru stele cu echipament opțional de siguranță), Alfa Romeo Giulietta, Ford C-MAX și Grand C-MAX, Opel Karl și DS 3.

Cel mai extrem exemplu, este FIAT Punto, care a fost în vânzare începând cu 2005, dar care este încă un model puternic la vânzare în Italia.

Secretarul general al Euro NCAP, Michiel van Ratingen, a declarat: “Am văzut o mulțime de mașini bune în 2017, capabile să îndeplinească cerințele de 5 stele ale Euro NCAP. Masinile de clasă mică, cum sunt noul Polo, Fiesta și Ibiza vin acum cu tehnologie avansată de siguranță standard, oferind cele mai bune rezultate, în ceea ce privește evitarea accidentelor și protecția împotriva acestora. Faptul că mașinile mai vechi nu pot concura cu noile modele, ilustrează ritmul în care industria de autovehicule inovează în siguranța, dorința și capacitatea producătorilor competitivi de a se conforma celor mai înalte standarde de siguranță și securitate. Cei care nu-și păstrează mașinile până la cele mai recente standarde rămân în urmă, așa cum arată clar aceste rezultate. ”

Sistemul de rating Euro NCAP cere ca automobilele să obțină un număr minim de puncte în toate cele patru criterii de evaluare pentru a se califica pentru o singură stea. În zone cum ar fi siguranța ocupanților adulți și copiii și protecția pietonilor, Punto încă funcționează destul de bine pentru a se califica pentru cel puțin două stele. Este penalizat de asistența oferita șoferului și de evitarea accidentelor; cu doar un sistem de avertizare pentru nepurtarea centurii de siguranță pentru șofer ca standard, nu au fost obtinute puncte în aceast criteriu de evaluare.

Michiel van Ratingen, “Acesta este probabil cel mai puternic exemplu al unui producător care continuă să vândă un produs care a trecut cu mult timp înainte, în detrimentul cumpărătorului de autoturisme care nu se întreabă.

Articole similare

Suzuki Baleno a câștigat premiul “Real MPG” în Marea Britanie, pentru consumul redus de combustibil

Filip Sîrbu

Dacia ar putea relua producția în a doua parte a lui aprilie

Robert Stan

Ford dezvăluie noul Ford Focus: cel mai inovator, dinamic și fascinant Ford din toate timpurile se lansează la 20 de ani de la revoluționara primă generație

Filip Sîrbu

Leave a Comment