Arnaud Belloni, Executive Vicepresident Marketing & Communication Citroen a realizat o sesiune AUTOBEST exclusivă de prezentare a noului C4 înaintea premierei mondiale de astăzi. Alaturi de AUTOpro care reprezintă România în juriul european, nu mai puțin de 18 jurnaliști din tot atâtea țări au aflat în premieră mondială cele mai interesante date despre C4.
„Am ales un design original, inspirat din conceptul 1919 lansat anul trecut.” ne spunea Belloni care a refuzat idea că mașina ar arăta un pic „ciudat”. „Nu ne-am dorit un design retro. Chiar dacă sunt multe exemple din istoria Citroen –începând chiar cu modelul C4 lansat în 1928- care au inspirat designerii noștrii, noi credem că este un design modern. Are alura un hatch coupe mai înalt- este evidentă trimiterea la stilul SUV.” Grație acestui design, Belloni ne-a arătat cât de mare este spațiul pentru pasagerii din spate după orice dimensiune legată de plafon sau distanță le genunchi. –proba este pe materialul video din www.autobest.org
Executivul francez ne spunea că modelele Citroen hatch – actualul C4 este a 10-a generație- s-au vândut în 12,5 mil de unități, o cifră redutabilă pentru orice producător generalist. De altfel, în timpul sesiunii live, Belloni a insistat că Citroen rămâne un producător generalist și nu are nici un plan să urce prețurile. „Astăzi este prea devreme să anunț prețurile noului C4, dar vor fi în linie cu poziționarea de piață a mărcii și a modelelor noastre pe piețele de comercializare.” Noul C4 va fi o mașină „globală” destinată pentru 68 de piețe de pe trei continente – Europa, Asia și America de Sud.
Noul model are aceiași diversitate de configurare cromatică și de specificații tipică noii generații de modele. Are 31 de combinații exterioare, 7 culori exterioare plus 5 interioare. Belloni insistă că dincolo de tehnologie, noul C4 încearcă un „back to basics” care ține cont de ce vor clienții de la un Citroen: confort, practicalitate, spațiu generos, etc Are un portbagaj foarte mare care se poate extinde prin rabatarea banchetei spate, o nouă consolă centrală foarte modernă dar și o surpriză unică în industrie. Un suport pentru tablete – Belloni a confirmat că nu trebuie să fie neapărat i-Pad- plasată în partea dreaptă superioară a planșei de bord care se „arată” la apăsarea unui buton. Pasagerul din dreapta poate lucra ca într-un birou mobil!
Noul C4 are motorizări benzină, motorină dar și versiune electrică. Este cunoascuta platformă PSA multi-energy care permite fabricația oricărui tip de propulsie pe aceiași linie de producăție. Noul Citroen împarte platforma cu Peugeot 208, Opel Corsa, dar și cu DS 3. Versinea EV va avea aceleași performanțe cu versiunile EV ale celor 3 mărci amintite. Belloni a insistat doar asupra autonomiei WLTP estimată la 350 km și asupra încărcării 80% a beteriei în regim fast charge în 30 min. „Cu aplicația Free to Move vei vedea exact unde poți să reâncarci mașina!” amintește executivul francez despre aplicația grupului PSA care se extinde rapid în multe țări europene.
Înscrierile pentru noul C4 vor demara în septembrie, inclusiv on-line. Belloni afirmă că la momentul discuției peste 500 de Ami au fost deja vândute exclusiv on-line! Primele teste de stradă vor fi în noiembrie iar primele mașini vor fi vândute la sfârșitul acestui an. „Da, avem o mare ambiție cu e-C4- anul acesta voma avea 6 versiuni electrificate! Este ceva pentru Citroen!” afirmă Belloni care a dezvăluit că ținta este de 10% din gama noului C4 pentru vesiunea EV!