Un mare și așteptat actor din segmentul hothatch revine în forță, după o pauză de cinci ani. Noua generație Honda Civic Type R arată că japonezii au compensat întârzierea printr-un pachet tehnic care nu lasă prea mari șanse rivalilor din segment.
Noua Honda Civic Type R se prezintă cu un pachet estetic pe măsura performanțelor. Agresiv, cu multe panouri schimbate și un eleron derivat direct din lumea curselor. Dealtfel, inginerii constructorului nipon spune că noua Civic Type R este o mașină de curse pentru șosea, ca urmare, designul exterior este o urmare a necesităților de răcire și apăsare aerodinamică.
Motorul este o reușită a celor de la Honda și depășește la nivelul puterii cele mai dopate motoare turbo de 2 litri ale concurenței. Honda a reușit să extragă 310 CP și 400 Nm din motorul de 2 litri Turbo VTEC, puterea fiind transmisă punții față printr-o cutie de viteze manuală, cu șase trepte.
Hothatch-ul este creditat cu doar 5,7 secunde până la 100 km/h, iar în testele de casă a ajuns la o viteză maximă de 270 km/h. Niponii au echipat mașina și cu un butor +R, care întărește amortizoarele cu 30%, modifică răspunsul la accelerare și pe cel al direcției.