AUTOpro
Stiri Eveniment

Dacia, de la Duster la Bigster

Dacia

Evenimentul de lansare al volumului “Dacia, de la Duster la Bigster” a reunit personalități de renume în amfiteatrul Dacia Business Center. La evenimentul de lansare au participat numeroase personalități de marcă, adunate pentru a celebra parcursul remarcabil al brandului autohton Dacia din ultimii 15 ani.

În prezența autorului, Dan Vardie, Denis Le Vot, CEO Dacia, și Mihai Bordeanu, MD Dacia Brand SEE & Country Head, au reamintit momentele-cheie din parcursul remarcabil al brandului autohton, devenit între timp un veritabil fenomen mondial. Au fost reamintite momentele-cheie din istoria fascinantă a brandului, de la primele modele Dacia 1300 și până la lansarea globală a modelelor Duster și a conceptului Bigster.

Evenimentul a fost o ocazie specială pentru a reflecta la succesul extraordinar al Dacia, un brand care a reușit să cucerească piețele auto din întreaga lume prin designul său robust, fiabilitatea și accesibilitatea excepțională. De la un simplu producător auto local, Dacia a devenit un veritabil fenomen global, cu o gamă de modele care satisfac nevoile și așteptările a milioane de șoferi din toate colțurile lumii.

Lansarea volumului “Dacia, de la Duster la Bigster” este o dovadă a importanței brandului Dacia nu doar pentru industria auto românească, ci și pentru întreaga economie a țării. Cartea oferă o perspectivă unică asupra parcursului Dacia, evidențiind perseverența, inovația și spiritul de pionierat care au stat la baza succesului său.

Volumul al doilea al seriei dedicate istoriei Dacia, intitulat sugestiv “Dacia, de la Duster la Bigster”, vine ca o continuare firească a primului volum, completând o imagine amplă și detaliată a evoluției mărcii Dacia. De la debutul său fulminant în 2010, Duster a reușit să cucerească inimile a milioane de șoferi din întreaga lume, devenind un simbol al robusteții, fiabilității și spiritului aventurier.

Noul volum explorează în profunzime parcursul fascinant al brandului Dacia din ultimii 15 ani, punând accent pe lansarea și succesul global al modelului Duster, dar și pe evoluția sa constantă care a culminat cu dezvăluirea conceptului Bigster. Volumul “Dacia, de la Duster la Bigster” oferă o perspectivă captivantă asupra modului în care Dacia a reușit să se adapteze la tendințele pieței și să își consolideze o poziție comercială remarcabilă.

În prezent, Dacia se mândrește cu locul 2 pe piața europeană de retail, cu o cotă de 8,3%. Duster, modelul iconic al mărcii, se află în Top 3 SUV în Europa, demonstrând astfel că este o alegere ideală pentru cei care caută un vehicul robust, versatil și accesibil.

”E o zi importantă azi pentru Dacia, și, surprinzător, nu e vorba de o lansare auto. Este vorba despre cărți, și nu despre orice carte, e vorba de o carte de istorie Dacia. Au trecut 15 ani de când Dan Vardie a adus primul volum al acestei cărți. S-au întâmplat multe în 15 ani cu toată lumea, și mai ales cu marca Dacia. A fost realmente intens, din toate punctele de vedere. O performanță nemaipomenită.

Nimeni nu se gândea acum 15 ani că Dacia poate să ajungă pe locul 2 pe podiumul de vânzări în retail. La apariția cărții, ne pregăteam pentru lansarea primei generații Duster, care s-a vândut în peste 2,3 milioane de exemplare. 44 de piețe, peste 40 de premii în țările respective. Un succes fantastic al grupului Renault.”, a declarat Mihai Bordeanu, MD Dacia Brand SEE & Country Head.

”Dacia aniversează 20 de ani în grupul Renault. Dacia este construită din mai multe etape. Prima, Logan și Sandero. A doua fază în acești 20 de ani de istorie Dacia este Duster. Înainte de Duster, Dacia însemna o mașină, Logan. Odată cu apariția Duster, Dacia a devenit o adevărată marcă. Nu sunt eu omul anului, Dacia este marca anului. Dacia definește ceea ce este esențial într-o mașină.

Dacia

Nu înseamnă scaune cu reglaj electric sau alte dotări costisitoare. Dacia este cool. Dacia este robustă și este o mașină outdoor, nu am inventat nimic, însă am îmbunătățit robustețea și durabilitatea. Dacia este economică și smart. O mașină cu un motor de 1 litru, alimentat cu GPL, la 20.000 de euro, nimeni altcineva nu mai știe să facă așa ceva.

Odată cu apariția lui Duster, Dacia a trecut într-o nouă fază. Eram sub 2% cotă de piață pe piața europeană, și acum am depășit 4%. Anul trecut, pe piața clienților particulari din Europa, am ajuns la o cotă de piață de 8,3%. Am devenit a doua marcă pe piață din Europa. Astfel că astăzi, Dan, suntem foarte mulțumiți că avem această carte despre istoria Duster. Cu Duster și Bigster, fabricate în România, ne vom îndrepta către cel mai important segment al pieței, segmentul C, ce atinge 2,5 milioane de unități pe an.

Dan, îți mulțumesc pentru efortul depus pentru scrierea acestei cărți. Această carte face parte din tezaurul nostru, din fotografiile de familie, din momentele în care ne-am oprit și am consemnat ce am făcut. Din acest motiv cartea este foarte importantă pentru noi.”, a declarat Dennis Le Vot, recent laureat cu distincția Man of the Year 2023 (HDA – Homme de l’Année) de către publicația Le Journal de l’Automobile.

”Mi-am propus să scriu istoria Dacia, și a fost un context istoric fericit, că am fost la vârsta potrivită, momentul potrivit și intuiția potrivită să cunosc Dacia încă din anii ’90. În primul volum am explorat primii 10 ani din Renault, și am simțit nevoia să explorăm și următorii 10-15 ani, până la lansarea celei de-a treia generații Duster. Eu nu sunt autorul cărții. Autorul cărții este Dacia însăși. Atât eu, cât și colegii mei care au făcut documentarea, am avut misiunea de a găsi soluția editorială de a surprinde cât mai concis și cât mai în perspectivă, istoria acestor ani.

În carte veți găsi o altă rânduire decât cea la care poate vă așteptați. Este cronologică, dar are capitole. Primul capitol este despre Duster. Duster a ridicat nivelul înțelegerii mărcii Dacia la un nivel fără precedent în istoria lui Dacia. Este o realitate, Duster este cel mai cunoscut produs românesc dintotdeauna.

În carte veți găsi foarte multe lucruri interesante despre Duster. În afară de capitolul cu Duster, avem capitole legate de istoria designului, cum s-a ajuns la Bigster, avem și parte tehnică, cu evoluția motoarelor, avem evident un capitol dedicat modelului Spring. Avem acolo și prezentarea conceptului Manifesto. Laurens Van den Acker, Chief Design Officer Renault, mi-a spus: ”Atât de mult îmi place proiectul tău, încât îți fac coperta!”. În urma acestei decizii, am ajuns la această copertă, pentru că, în opinia noastră, Manifesto este un laborator de idei.

Asta este Dacia, un laborator de idei, care pleacă de la celebrul ADN de care vorbea și Dennis Le Vot. Cartea nu este un roman polițist, nu e perfectă, nu e completă, nu e bazată pe întâmplări de beletristică, ci încearcă, atât cât se poate, să rezume cât mai bine ce a însemnat Dacia în ultimii 13 ani – 2010-2023, fără a fi un compendiu de comunicate de presă”, a declarat Dan Vardie, autorul cărții.

Dacia a reușit să îmbine ingredientele pentru rețeta sa de succes prin abordarea sa inovatoare și echilibrată, surprinsă pe deplin și în noul volum Dacia – De la Duster la Bigster. La evenimentul de lansare al cărții, invitați speciali au fost Doru Coman, de la Direcția de Inginerie Vehicul (fost director la CESAR – Centrul de Cercetare Dacia), și Viorel Sălan, din Direcția de Inginerie Teste, care au povestit cum au reușit inginerii din România să găsească de fiecare dată soluții creative la situații aparent imposibile, îmbinând ingeniozitatea cu preocuparea pentru menținerea costurilor sub control.

Un exemplu notabil a fost fără îndoială legat de prima generație Duster, identică cu hatchback-ul Sandero până în dreptul stâlpului B. Toate aceste soluții au permis mărcii Dacia să poată livra clienților modele pe măsura promisiunii făcute: vehicule fiabile, echipate cu ceea ce este esențial pentru clienți și la prețuri accesibile. Un mindset regăsit în ADN-ul echipelor de la Dacia, care pot și reușesc să conceapă și să fabrice vehiculele comercializate cu succes în 44 de țări din întreaga lume.

Dacia

La finalul evenimentului, participanții au primit câte un exemplar al cărții “Dacia, de la Duster la Bigster” și au fost invitați la o sesiune de autografe.

Articole similare

Ford a anunțat cât costă noile Transit Courier și Tourneo Courier. Prețuri de la 15.550 de euro

Mihai Morcovescu

Driverless nu înseamnă automat și “traficless”

Filip Sîrbu

Grupul PSA şi ONG-urile T&E şi FNE comunică oficial consumul real pe durata utilizării pentru autovehiculele Peugeot, Citroën şi DS

administrator_autopromag