AUTOpro
Industrie

Mașinile din grupul Stellantis calcă pe urmele Tesla

Stellantis

În încercarea de a obține un profit mai generos până în 2030, tehnologia din mașinile grupului Stellantis va conține anumite aplicații sau funcții care vor trebui plătite extra. Tesla deja a implementat această strategie și funcționează.

Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, a spus că grupul va obține până la 20 de miliarde de euro în plus din comercializarea de software suplimentar pentru care clienții vor putea plăti. Aici intră noi sisteme de asistență sau funcții de divertisment. În plus, vor fi încheiate parteneriate cu anumiți furnizori care vor plăti pentru a se regăsi preinstalați în noile mașini, așa cum procedează firmele telecom cu telefoanele lor.

„Această măsură este una care va pune Stellantis lângă lideri, dacă nu chiar ne va face lideri, în domeniul software”, a precizat CSO-ul Stellantis, Yves Bonnefront. Acesta s-a arătat încrezător în capacitatea grupului de a produce noi aplicații utile care vor depăși așteptările pieței.

Stellantis va avea din 2024 ceea ce Tesla, BMW și Mercedes-Benz deja oferă: update-uri wireless prin sistemul propriu STLA Brain.

Grupul este determinat să avanseze și deja are parteneriate semnate cu Foxconn și Google.

Decizia nu este una neașteptată, având în vedere că și VW încearcă același lucru.

Rămâne de văzut cine va ajunge Tesla din urmă.

Articole similare

Producătorul chinez de mașini electrice BYD dorește să construiască propria fabrică în Europa

Mihai Morcovescu

Volkswagen devine Voltswagen. Începe o nouă eră

Florin Amariei

ACEA: Înmatriculările de mașini noi în UE au crescut în luna octombrie cu 14,6%

Mihai Morcovescu

Leave a Comment