Reducerile Tesla afișate inițial la sfârșit de 2022 în China și care s-au perpetuat apoi în ianuarie anul curent și în SUA și Europa trebuie să aibă anumite explicații. Nu am primit așa ceva în mod oficial, deci ne vedem nevoiți să facem câteva presupuneri.
Este stabilit deja că unda de șoc a exploziei Tesla de acum câțiva ani începe să-și piardă din intensitate. Elon Musk nu a mai ajutat prea tare compania, fiind implicat în prea multe direcțiii, dintre care poziția de CEO Twitter îl consumă probabil cel mai mult. Asta s-a reflectat evident în evoluția valorii de piață, dar acum reducerile Tesla din dreptul prețurilor tuturor modelelor comercializate tind să creeze supoziții care mai de care mai diverse.
Din toate datele pe care le-am strâns în ultimele zile, cele mai logice explicații pentru reducerile Tesla ar fi:
- producția a crescut exponențial față de ceea ce era posibil în urmă cu doar 2 ani. Astfel, cererea poate fi acum asigurată mai ușor, iar asta înseamnă că oferta trebuie ajustată.
- gama EV a concurenței începe să-i atragă pe unii clienți ce și-ar fi dorit inițial o Tesla. Așadar, pentru a menține interesul crescut, aplicarea unor discounturi ar putea readuce clienții pierduți.
- chiar dacă marja de profit va fi la limită prin reducerile Tesla, asigurarea unui flux de numerar este esențială, asta în condițiile în care este preconizată o recesiune economică mondială.
- Elon Musk este de părere că poate încasa sume din ce în ce mai mari din serviciile software, deci prețul plătit inițial pe o mașină Tesla poate fi de acum mai mic.
- costul bateriilor este și el, printre altele, mai scăzut acum față de cel din urmă cu 2 – 3 ani.
Sigur că mai pot fi aduse în discuție și alte motive pentru reducerile Tesla, însă am considerat că cele de mai sus sunt cele care merită expuse. Ce se va întâmpla mai departe în 2023 cu Tesla nu putem preconiza cu exactitate, dar vă vom ține la curent cu evoluția celei mai valoroase mărci auto din lume.