Dan Vardie, redactor-șef AUTOpro, a fost prezent în Franța la lansarea oficială a noului Duster 2 facelift. Îl denumim astfel pentru că vorbim, în esență, de generația a II-a a lui Duster care primește o serie de actualizări importante. Iată, așadar, cele mai importante informații!
În primul rând, Dan Vardie subliniază respectul pe care compania auto română deținută de Renault l-a acordat jurnaliștilor autohtoni. „Spre meritul celor de la Dacia, presa romănească a fost prima invitată la testele din Franța”, arată redactorul nostru șef.
În al doilea rând, testele cu noul Duster 2 facelift au fost făcute în apropiere de Paris, acolo unde a fost prezentă și versiunea cu tracțiune integrală. Așa cum notează și Dan Vardie în remarcile sale de la fața locului, „AUTOpro anunța în premieră cu ceva timp în urmă prima veste bună: Duster păstrează capabilitățile off-road chiar dacă în multe țări occidentale versiunile 4X2 domină vânzările”. La fel de adevărat, România rămâne pentru Duster o piață unde 65% din vânzări sunt 4X4.
„Denis Le Vot, CEO Dacia la nivel mondial, ne spunea cu ocazia acestor teste că opțiunea off-road este păstrată și la următoarea generație Duster care va apărea în primăvara lui 2024. Tot Denis ne-a confirmat că și Bigster va avea opțiunea 4X4.
Vezi primele impresii despre Duster 2 facelift dând click AICI, unde există și un videoclip care trece în revistă cele mai notabile descoperiri despre noua mașină.
Un alt element de continuitate este motorizarea diesel care rămâne și la aceast facelift. Însă AUTOpro a aflat că generația a III-a nu va mai avea diesel, deschizând drumul electrificării cu E-Tech, diversele tipuri de hibride, inclusiv plug-in hybrid. De altfel, Le Vot ne-a confirmat că nu există pentru moment intenția de a face un Duster EV”, precizează Dan Vardie.
Dacia Duster 2 facelift – exterior familiar, dar îmbunătățit
Duster 2 facelift vine și cu o nouă culoare – Orange Arizona – pe care Dan Vardie o descrie ca situându-se între „portocala comună și cea roșie” din punct de vedere al spectrului vizual. Tot el confirmă faptul că noului SUV îi stă bine în această nuanță.
Modelul testat în Franța mai impresionează printr-un nou „calandru, noi faruri, noi stopuri, noi jante – toate fiind acum purtătoare
ale literei Y, mai nou simbol grafic folosit la gama Dacia”.
În continuare, Vardie concluzionează că Dacia n-a arătat toți așii din mânecă acum. Duster va trece într-o nouă etapă peste doi ani, când schimbarea identității Dacia se va resimți pragmatic și în mașinile sale. Pentru moment însă, această actualizare este una binevenită și inteligent poziționată în piața actuală care își revine după impactul Covid și se luptă cu criza semiconductoarelor.
Dan Vardie a realizat o analiză amănunțită a noului Duster 2 facelift pe care o veți regăsi în următorul număr al Revistei AUTOpro care va apărea în septembrie. Nu îl ratați! Sunt noutăți importante la capitolul habitaclu și siguranță deja implementate!