Detroit Auto Show, cunoscut în industrie și de către pasionați drept NAIAS – North American International Auto Show, se desfășoară în 2022 pentru prima dată în istoria de peste 100 de ani atât în spațiu închis, cât și afară, sub cerul liber. Vă spunem mai departe care este motivul acestei decizii.
Detroit Auto Show revine după doi ani de pauză cauzată de pandemia COVID-19 și este organizat întâia oară în septembrie, după ce din 1989 și până în 2019 s-a ținut în luna ianuarie. 2022 mai marchează însă o premieră pentru unul dintre cele mai celebre saloane auto din lume – standurile de prezentare sunt dispuse atât în interiorul halelor, cât și în aer liber.
NAIAS 2022 aduce în prim-plan o nouă etapă a mobilității. Dacă electrificarea completă a parcului auto internațional este deja în plină desfășurare, iar vehiculele autonome, deși întârzie, vor apărea din ce în ce mai des pe drumurile publice, mobilitatea aeriană încă pare de domeniul fantasticului.
Ei bine, la Detroit Auto Show 2022, sub sloganul „Show Above the Show”, a fost organizat și „Air Mobility Experience”. Astfel, sub cerul liber, au fost prezentate multiple soluții de mobilitate aeriană de la nu mai puțin de șase companii diferite:
- AIR din Tel Aviv, Israel, a arătat vizitatorilor AIR ONE, un vehicul de tip eVTOL – electric Vertical Take-Off and Landing;
- Airspace Experience Technologies (ASX), din Detroit, SUA, a venit cu Sigma-6, tot un eVTOL destinat atât consumatorilor privați, cât și companiilor de transport marfă;
- AERWINS Technologies din Wilmington, Delaware, SUA, nu doar a expus, dar și a efectuat zboruri demonstrative cu XTURISMO Hoverbike. Vorbim despre un VTOL inspirat de motocicletele speeder din Star Wars;
- Gravity Industries din Salisbury, Anglia, a organizat demonstrații cu un costum de tip Jet Suit care produce nici mai mult, nici mai puțin de 1.000 CP. Aplicațiile pentru acest Jet Suit pot fi de la căutare și salvare, la servicii paramedicale, distracție și până la apărare;
- ICON Aircraft din Vacaville, California, SUA, propune o altă abordare pentru mobilitatea aeriană și îl scoate în față pe ICON A5, un avion amfibiu ultraușor, cu aripi retractabile, ce poate ținut într-un garaj de dimensiuni normale;
- Omni Hoverboards din Montreal, Canada, a demonstrat de ce este capabil al lor eVTOL, ce a primit un premiu Guinness World Record pentru inventarea primului hoverbord ce poate zbura.
Dacă nici acum, când avem în față atâtea exemple de vehicule zburătoare funcționale, ce sunt destinate transportului personal, nu suntem puși pe gânduri în legătură cu care este direcția mobilității în următorii ani, atunci nu știu când vom începe a lua în serios astfel de soluții. Să reprezinte Detroit Auto Show 2022 momentul de la care s-a deschis calea dezvoltării accelerate a mobilității aeriene? Cel mai probabil, da!
Sursa : NAIAS.com