UE și UK riscă pierderea a aproximativ 27 de miliarde de euro prin nefavorizarea investițiilor plasate în fabricile de baterii pentru automobilele electrice care folosesc aceste celule (BEV), conform unui studiu care solicită reguli mai stricte pentru mașinile cu motoare pe combustie internă (ICE).
Piața deja a răspuns cu brio cerinței de baterii și firmele de profil continuă să investească nu doar în producție, ci și în cercetare pentru avansarea sau, mai important, reducerea greutății acestora. Un studiu de amploare al T&E efectuat asupra rolului acestor noi uzine în viitorul parcului auto european relevă că atât UE, cât și UK vor avea de pierdut sume record din efervescența deja dovedită pentru industria auto producătoare de BEV-uri.
Documentul menționat susține în concluziile sale că întreaga Europă va avea în 2030 suficiente pachete de baterii pentru a satisface peste 90% din cererea plasată de industrie, dar există riscul ca acest boom să fie încetinit considerabil de lipsa de ambiție pentru setarea unor ținte de poluare mai drastice pentru mașinile propulsate convențional. Investițiile în fabricile de baterii au ajuns acum la peste 40 de miliarde de euro și urmează să avem 38 de uzine care vor furniza pachete de celule pentru toți producătorii auto europeni. În prezent, doar…
Află toate informațiile din următorul număr al Revistei AUTOpro!