AUTOpro
Stiri

Christophe Dridi: Cu siguranță va exista un model electric Dacia

Christophe Dridi - Dacia

Directorul general al Automobile Dacia și al grupului Renault în România, Christophe Dridi, a declarat că „știrile din ultima perioadă arată că va exista un model electric Dacia. Vă spun cu siguranță că va veni”.

Într-o discuție cu un grup restrâns de jurnaliști români purtată la sediul Renault Connected, directorul general al Automobile Dacia și al grupului Renault în România, Christophe Dridi, a declarat că „știrile din ultima perioadă arată că va exista un model electric Dacia. Vă spun cu siguranță că va veni. Când, nu vă pot spune însă. Dar pot adăuga că vom avea și modele hibride. Nu avem încotro. Cu noile reglementări în privința poluării toți producătorii trebuie să meargă în această direcție”.

Totodată, oficialul Dacia a explicat că „deocamdată nu pot fi produse mașini electrice în uzina de la Mioveni. Vom începe cu hibridele. Vor exista modele Dacia plug-in hybrid. Știți deja că noul Renault Clio are versiuni hibride. Iar viitorul nostru model Dacia va fi asamblat pe aceeași platformă. Deci grupul Renault are tehnologia și o va avea și Dacia. Dar, revenim la aceeași întrebare: când? Eu vă pot spune doar că o vom avea atunci când piața va fi pregătită și reglementările ne vor obliga să o facem”.

Christophe Dridi, consideră și că „deocamdată, modelul de business al mașinilor electrice nu este sustenabil prin sine. Are nevoie de subvenții pentru a evolua. De aceea avem în România programul «Rabla Plus» care există, sub diferite forme, și în alte state europene”.

Viitorul este electric

Convins că viitorul industriei auto va fi influențat major de deplasarea pe bază de energie electrică, cel mai înalt oficial al grupului Renault din România și-a exprimat și speranța că România se va implica în dezvoltarea mașinilor electrice și a componentelor pentru acestea.

„Știți că bateriile utilizate astăzi de producători vin, în special din Asia. Ați auzit și că Europa vrea să formeze un consorțiu care să producă baterii pentru mașini electrice. În prezent sunt șapte state implicate în acest consorțiu, dar nu și România. Mi-ar fi plăcut ca și România să fie implicată, dar sper că asta se va întâpla cândva pentru că viitorul este electric și e important să avem integrare locală în această direcție”, a încheiat Christophe Dridi.

Mai multe detalii puteți găsi aici.

Articole similare

EVENIMENT Exclusiv AUTOpro – Interviu cu încă un român de success: Alin Tapalagă, Director General Porsche Inter Auto România

Dan Vardie

FCA și-a retras oferta de fuziune cu Renault

Robert Stan

Noul Lamborghini Urus: Primul Super Sport Utility Vehicle din lume

Filip Sîrbu

Leave a Comment