AUTOpro
Stiri Cult

Alfa Romeo 33 Stradale – Curajul de a visa

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo nu uită că a fost una dintre mărcile ce au dat naștere segmentului așa-numit „supercar” și reînvie un model iconic al brandului. Fără a-și schimba măcar denumirea, Alfa Romeo 33 Stradale se dezvăluie într-o ediție limitată la… 33 de exemplare, cum altfel! Și toate se pare că au fost rezervate deja…

Ați văzut cumva în ultima vreme un supercar mai arătos decât acest Alfa Romeo 33 Stradale? Că designerii italieni sunt unii dintre cei mai pricepuți din univers nu-i un secret, dar când le reușesc astfel de capodopere parcă ating un cu totul alt nivel al măiestriei.

Nici nu aș ști de unde să încep și unde să închei o descriere a designului acestui supercar. Totul este perfect proporționat, fluid și în același timp cu fiecare element esențial bine delimitat unul de celălalt. Nici nu voi face o analiză a acestei piese uluitoare, fiindcă nu sunt în măsură să comentez ceea ce a reușit să construiască o echipă de 49 de oameni, designeri și ingineri, de la Alfa Romeo Centro Stile. Las mai bine cele câteva imagini să vorbească de la sine.

Alfa Romeo 33 Stradale din 2023 este în mod evident o reinterpretare a modelului ce era produs din 1967 până în 1969 în doar 18 unități, deci aproape la jumătate față de cel de azi. Chiar și așa, o ediție atât de exclusivă, de numai 33 de mașini, nu are cum să fie propusă la un preț mai mic de 3 milioane de Euro per exemplar. Nu avem informații oficiale în acest sens, este doar o presupunere din partea mea.

Însă ce mai înseamnă câteva milioane de Euro în ziua de azi?! Dacă-i ai și îi poți investi într-o asemenea mașinărie, cu siguranță nu vei regreta peste câțiva ani, când va costa cel puțin de câteva ori mai mult. Dar vei vrea oare să lași să-ți iasă din garaj un asemenea supercar știind că nu se va mai întoarce vreodată?

Alfa Romeo 33 Stradale va putea fi aleasă fie cu un agregat pe benzină, fie în configurație complet electrică, cu trei motoare, o putere maximă de peste 750 CP și o autonomie WLTP de circa 450 km. Câți vor alege oare BEV-ul, nu aș vrea să estimez, dar este foarte probabil ca puțini să nu-și dorească un V6 bi-turbo de 3 litri care produce în jur de 620 CP. Acesta va funcționa în tandem cu o transmisie automată de tip DCT, adică cu dublu ambreiaj, cu 8 rapoarte.

Viteza maximă și performanțele sunt asemănătoare pentru ambele versiuni, ce pot accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3 secunde și care pot atinge o viteză maximă de 333 km/h.

Sistemul de frânare poartă semnătura Brembo, iar discurile sunt de tip carbon-ceramice, în timp ce suspensia este adaptivă, cu amortizoare active. Structura de tip monococă a mașinii este realizată din fibră de carbon, cu un șasiu cu subcadre față și spate din aluminiu.

Noul 33 Stradale a fost proiectat pentru a ne spori identitatea, pentru a ne ridica aspirațiile și pentru a ne întruchipa ADN-ul și valorile”, spune CEO-ul Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato.

Jean-Philippe Imparato, CEO Alfa Romeo

Este prima mașină a mărcii construită la comandă din 1969 și promit că nu va fi ultima a noastră. Aduce Alfa Romeo înapoi în „Supercar Club”, al cărui membri fondatori am fost. Am vrut să creăm ceva care să fie la înălțimea trecutului nostru, să servim brandului și să-i facem mândri pe Alfiști.

Sursa: Alfa Romeo

Articole similare

LANSARE. Gândul.ro lansează emisiunea Gândul Green cu Dan Vardie

Continental prezintă tehnologia Smart Cockpit HPC. Debutul comercial este preconizat pentru 2025

Mihai Morcovescu

Sir Ray Davies de la The Kinks a rămas fără Bentley-ul său

Filip Sîrbu