AUTOpro
Interviuri

Guillame Couzy, Peugeot: „Avem o gamă absolut incredibilă, cea mai tânără pe care am avut-o vreodată”

Șeful departamentului de marketing și comunicare al mărcii Peugeot, Guillame Couzy a explicat la Mondial de l`Automobile, în exclusivitate pentru AUTO pro, cum este văzut viitorul mărcii sale și al pieței europene din birourile de la Paris.

Couzy - Peugeot1

Text: Robert Stan

Producătorii își ajustează acum producţia după cererea pieţei. Și Peugeot a făcut asta, ajungând inclusiv la oprirea, măcar temporară, a unor uzine. Care mai este situația acum, din acest punct de vedere?

Guillame Couzy: Tendinţa este pozitivă. Am crescut în prima parte a anului în Europa şi ne-a crescut cota de piaţă mai ales în segmentul privat, care este mai profitabil. Iar producţia este stabilă, astfel că nu vom mai avea nevoie de astfel de opriri. Mai mult chiar, vom extinde producţia pentru două modele care sunt reale succese, crossover-ul de oraş 2008 şi noul 308, care a fost declarat Maşina Anului 2014 în Europa.

Vă aşteptaţi ca piaţa din Europa să crească în următorul an?

Guillame Couzy: Până în august am văzut o mică creştere, de 5%, şi preconizăm că anul 2014 se va încheia cu o majorare asemănătoare a pieţei. Proiecţia noastră pentru 2015 este de stabilitate, cu o posibilă evoluţie redusă, dar încă departe de nivelul din 2010, desigur.

Care sunt soluţiile pentru ca Peugeot să redevină un producător de succes?

Guillame Couzy: Cred că cel mai puternic argument de care dispunem noi pentru a avea succes pe termen scurt şi mediu este gama de modele. Avem o gamă absolut incredibilă, cea mai tânără pe care am avut-o vreodată. Media de vârstă a modelelor este de trei ani. Nu cred am avut vreodată o ofertă de produse atât de modernă şi competitivă. Tocmai de aceea ne îmbunătăţim cota de piaţă. Din acelaşi motiv creştem în China şi am evoluat la nivel mondial cu 5% în 2014. Deci marca noastră are o dinamică foarte bună.

Când a început criza economică, cea mai mare problemă pentru Peugeot era faptul că depindea prea mult de piaţa europeană. Încercaţi să vă extindeţi în alte zone?

Guillame Couzy: Desigur. Avem deja veşti foarte bune legate de faptul că nu mai depindem doar de Europa. Putem spune că avem doi piloni. Unul este Europa, care în mod evident rămâne baza noastră, iar celălalt este China, care a devenit piaţa principală pentru marca Peugeot. Anul acesta creştem cu 40% în China şi vom ajunge la o cifră de vânzări de aproximativ 400.000 de maşini. Aşadar este o piaţă foarte importantă pentru noi. Ne dezvoltăm şi în alte zone strategice în afara Europei. Avem o implementare destul de bună în America de Sud şi în Rusia. Deci încercăm să nu mai scădem în Europa, iar ţinta noastră rămâne ca anul viitor să vindem 50% din volumul nostru de producţie în afara Europei.

Aţi lansat de curând modelul 308. Este succesul acestuia suficient pentru ca marca Peugeot să îşi revină?

Guillame Couzy: Da, suntem mulţumiţi de rezultatele lui 308. După cum v-am spus deja, suntem fericiţi pentru câştigarea titlului Maşina Anului 2014. De la lansarea de anul trecut am vândut 160.000 de unităţi, ceea ce este un pic peste ţinta pe care ne-am propus-o. A avut succes în aproape întreaga Europa. Acum lansăm modelul în afara Europei. Deci sunt rezultate destul de bune, iar din luna mai au început vânzările variantei SW, care a avut de asemenea succes. Însă dacă mă întrebaţi dacă este suficient un model pentru a ne reveni, atunci vă răspund că nu avem un singur produs în gamă. Şi îl avem pe 2008 care este un succes imens, deoarece la momentul lansării ne aşteptam să vindem undeva între 80.000 şi 100.000 de unităţi în Europa, dar am comercializat mai mult de 150.000. Deci avem două modele „bestseller”, 308 şi 2008.

Este loc în gama Peugeot pentru un sedan de lux mai mare decât 508?

Guillame Couzy: Este o întrebare bună. Cred că, în afara mărcilor de lux, deja suntem unii dintre puţinii producători care continuă să aibă o influenţă puternică în acest segment. Revenirea cu un model mai mare nu este ceva la care lucrăm pentru a se întâmpla pe termen scurt. Ne gândim la concept, la ce ar putea să se schimbe la această maşină pentru generaţiile viitoare.

V-am întrebat acest lucru deoarece toată lumea vorbeşte despre modele tot mai bine dotate și, în consecință, mai scumpe. În Europa, mărcile germane domină zona executive și de lux. Credeţi că puteţi merge acolo?

Guillame Couzy: Mai sus nu înseamnă neapărat mai mare. În toate clasele, în toate gamele trebuie să avem acest plus de calitate, această viziune specifică pe care o prezentăm cu Peugeot i-Cockpit şi design-ul care ne face diferiţi. Nu sunt sigur că aceste atribute vor fi traduse într-un concept de automobil mai mare.

Revenind la producţie, încă mai aveţi prea multe uzine în Europa?

Guillame Couzy: Nu. Am rezolvat ceea ce trebuia. Acum suntem în zona optimă a capacităților de producție.

Ştiţi ce utilizare a capacităţii de producţie au fabricile Peugeot acum în Europa?

Guillame Couzy: Am crescut destul de puternic de la 60% acum doi ani, la 80-85% în prezent. Şi ne urmăm planul de a atinge 100% în 2016.

 

(Articol publicat in numarul 31 – octombrie 2014 – al revistei AUTO pro)

 Cele mai noi aparitii pe site-ul autopro.ro le puteți găsi accesând pagina noastră de Facebook

Articole similare

EXCLUSIV – Interviu cu Arnaud Belloni, Director de marketing global al mărcii Renault: „Sunt un mare iubitor de mașini și pentru mine toate sunt la fel de importante”

Mihai Morcovescu

EXCLUSIV AUTOpro: Urmează un interviu cu Patrice Lévy-Bencheton, Vicepreședinte Dacia la nivel mondial

Darius Pana

Detalii în Exclusivitate națională despre Grupul Rimac și hypercarul Nevera aflate direct de la creatorul lor

Darius Pana

Leave a Comment