Spring va fi lansată în sistemul car sharing peste tot în Europa- inclusiv România- încă din
martie anul viitor! Programul de rezervări persoane fizice demarează în aceiași perioadă, dar
după un model de business total diferit de Tesla…
În cadrul unei mese rotunde organizate de Dacia cu executivi de la Paris, la care AUTOpro a
participat, au fost comunicate câteva noutăți importante. La întrebarea AUTOPro legată de cine
are prioritate pentru sistemul car sharing, Mihai Bordeanu, VicePreședintele de marketing la
Dacia la nivel global, a precizat: „Este o întrebare foarte bună care îmi dă ocazia să precizez că
oferta este deschisă către toate companiile de car sharing din Europa. Nu există nici o prioritate
pe țări, deci orice companie specializată în această activitate –inclusiv din România- poate intra
în contact cu noi și discutăm condițiile de particiapre în program!” Programul va demara în
martie anul viitor cu firma Zity care operează în Spania și Paris, dar urmează și alte companii,
cu unele fiind semnate deja acorduri. „Ne dorim să avem cât mai repede mașina în sistemul de
sharing pentru a da ocazia cât mai multor clienți să ruleze cu Spring, să ne dea feedback pentru
a ne imbunătăți performanța.” a adăugat Bordeanu.
În sistemul de retail, lansarea lui Spring se va face tot la sfărșitul lui martie prin luarea de
comenzi. Însă spre deosebire de Tesla sau VW, Dacia nu va lua doar un avans ci prețul întreg.
„Fiecare aplicant va putea face on-line configurarea exactă a mașinii pe care o dorește după
care o plătește. Din acel moment, comanda este lansată și urmează comunicarea etapelor
firești ale vânzării propriu zise.” a explicat Bordeanu. La întrebarea AUTOpro, același executiv a
precizat că „nu există nici o prioritate pe țările de unde provin cumpărătorii. În funcție de
momentul întrării în programul de înscriere se derulează și livrarea indiferent de țară.” Primele
mașini către clienți privați vor fi livrate începând din Septembrie 2021, exact așa cum a
prognozat și AUTOpro.
La masa rotundă au mai participat și alți doi specialiști, Marc Suss, Directorul programului
Global Acess și Costin Seydoux, Responsabil proiect. Aceștia ne-au spus că bateria lui Spring
cântărește 280 kg însă mașina ajunge la o masă de doar 955 kg. Este un nou record absolut în
domeniul electrificării pentru un automobil din acest segment! Nu știm cine produce bateria și
nici cum poate fi atât de grea. În medie, baterii duble față de cea de pe Spring – reamintim, 26,8
kWh- ajung la 350 kg; ar fi fost de așteaptat o masă ceva mai mică… Platforma folosită la
Spring este CMF-A, actuala platformă comună a alianței RenaultNissan. Mașina nu este bazată
pe noua platformă, mult mai modernă, CMF-EV anunțată de Luca de Meo săptămâna trecută.
Specialiștii Renault au confirmat producția din China unde cel mai mult a contat că „acolo s-a
creat un adevărat micro -univers al producției EV, asimilarea în fabricație a unui EV
desfășurându-se la o viteză pe care o găsești doar în China, cea mai mare piață EV din lume!”
Bordeanu, dixit. Același executiv a confirmat o altă afirmație AUTOpro mai veche, „pentru
moment nu există nici o decizie cu privire la o fabricație Spring în Europa. Dar nimic nu este
exclus, o influență mare o vor avea vânzările.” Reamintim, AUTO pro progrnmozează că dacă
se va ajunge la o cerere de 150.000 de unități la nivelul anului 2022, fabricația lui Spring ar
putea fi mutată în Franța, România nefiind încadrată în aceste planuri.
Specialiștii Renault afirmă că în doar 2 ani costurile de exploatare reduse permit recuperarea
oricărei diferențe față de un model cu propulsie ICE. La prețurile din Franța, un „plin ” de baterie
Spring costă 5 Euro în timp ce un model similar ICE are nevoie de 22 Euro pentru a parcurge
aceiași distanță. Apropo de autonomie, aceiași specialiști insistă că nu există o un test care să
garanteze un minim de autonomie îndiferent de condițiile de drum, temperatură, viteze,
accelerații, etc. Totuși o autonomie minimă de „120 – 150 km” este realistă . Iar Bordeanu a adaugat :„Dacă Lewis Hamilton ar conduce această mașină într-un raliu din Siberia pe ger, chiar și el poate conta pe minim 100 km autonomie.”
Specialiștii Dacia nu ne-au dat nici o estimare despre ce punctaj ar putea obiține Spring la
testele Euro NCAP. Aceștia au insistat că Dacia are o filozofie îndreptată pe securitatea pasivă
– Spring are 6 airbag-uri, ABS, ESP și frânare de urgență. Însă nu merge pe noile sisteme de
tip autonomus care să îi permită evitarea unor posibile accidente. Motivul este îngreunarea
mașinii dar și costurile prea ridicate în raport cu conceptul actual al mărcii Dacia. De aici și
ideea că Spring nu țintește 5 stele la crash teste.
În trimestrul IV al anului viitor va fi lansată și versiunea LCV de la care producătorul are , de
asemenea, așteptări mari. Acestea sunt legate de faptul că tot mai multe orașe nu mai dau
acces în centru decât mașinilor de livrare mărfuri cu emisii zero.