AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Industrie Inside story

Dacia Bigster va fi produsă la Mioveni!

Dacia Bigster

Mihai Bordeanu, Directoul general Automobile Dacia, a dezvăluit că noul Bigster va fi fabricat la uzina din România începand cu 2025 alături de a 3-a generație Duster. Fabricația lui Jogger va continua pentru o perioadă de timp în funcție de cerințele pieței.

Următoarea generație Duster va avea premiera în această toamnă!” a declarat Mihai Bordeanu în cadrul unei întâlniri de presă, fără însă să precizeze detalii suplimentare. AUTOpro a aflat însă că premiera mondială va fi, cel mai probabil, la Salonul IAA de la Munchen. Salonul german reprezintă locația ideală pentru lansarea celui mai bine vândut model Dacia care anul trecut a fost pe locul 8 între cele mai bine vândute modele din toată Europa!

Piața Germaniei este vitală pentru DACIA, așa cum de multe ori a afirmat-o Denis Le Vot, CEO-ul lui DACIA. Probele de fabricație vor începe în partea a doua a acestui an, urmând ca mașina să fie comercializată – conform lui Mihai Bordeanu – „începând din prima parte a anului viitor”. Urmând tradiția, este probabil ca vânzarea noului Duster să fie în premieră în România în luna decembrie, urmând ca toate celelalte piețe mari – Franța, Spania, Germania – să pună în vânzare noul Duster în primul trimestru 2024.

Am văzut la București un prototip Bigster, ce reprezintă 90% din mașina de serie.

Bigster va fi lansat cu aproximativ un an după Duster generația a 3-a. Dacă Salonul de la Paris din 2024 va avea loc – în acest moment, „decizia este luată în favoarea acestei opțiuni”, așa cum a precizat pentru AUTOpro Serge Gachot, Directorul General al Salonului parizian – premiera mondială a lui Bigster va putea avea loc acolo. Reamintim, Bigster este prima incursiune DACIA în segmentul C, cel mai voluminos pe piețele eruopene. Este oficial, vor mai fi lansate încă două modele DACIA compacte în urmatorii ani, lângă Bigster, însă Bordeanu nu a oferit detalii. Bigster este un rezultat direct al strategiei lui Luca de Meo care a reorientat optica grupului francez de la volume de dragul cotei de piață la nivel mondial la vânzări cât mai profitabile, fără o presiune exagerată pe cote de piață.

Dacia Jogger Hybrid 140

O altă noutate este că modelul Jogger – inclusiv verisunea hibridă – intră în fabricație în Maroc alături de gama Sandero care a ieșit din fabricație de la Mioveni. Potrivit lui Bordeanu, pentru o perioadă va continua fabricația de Jogger la Mioveni, alături de Bigster, în funcție de cerințele de piață. Și modelul Logan va continua să fie fabricat la Mioveni. La întrebarea AUTOpro, Bordeanu a admis că DACIA va avea un nou model EV în această decadă. Nu este încă clar dacă noul EV va fi urmașul lui Spring sau va fi un nou model cu o altă denumire.

Din mai multe surse interne din grupul Remault care ne-au cerut să nu le numim din motive de confidențialitate a proiectelor de viitor, AUTOpro a aflat că este probabil să apară o versiune electrică a lui Sandero în următorii 3-4 ani. Renault are tehnologia electrică, iar DACIA poate avea acces atunci când va decide. Este cert că următoarea DACIA EV va fi proiectată și, probabil, produsă în Europa. Spring este un model derivat dintr-o mașină proiectată initial pentru India și apoi mutată în China, unde este fabricată și în acest moment.

Fabricația de motoare termice și hibride va trece la noul joint venture numit „Horse” făcut de Renault împreună cu Geely. Recent, grupul petrolier saudit Aramco a semnat scrisoarea de intenție prin care va deveni acționar al noii companii. Știm deja oficial că peste 2.500 din angajații grupului Renault vor trece la noua companie prevăzută să ajungă la o cifră de afaceri de 15 miliarde Euro în 2025! Inițial s-a anunțat că Renault și Geely vor avea cote identice 50 / 50 din companie. Prin apariția Aramco, cotele celor două companii auto rămân egale, dar mai mici. Bordeanu nu a putut să ofere nici un fel de detalii legate de investiția financiară a lui Aramco în noua companie, ce procent de acțiuni va avea sau cum va afecta deciziile în noua companie. „Renault a afirmat – și acest lucru rămâne valabil în continuare – că nici o decizie majoră în această nouă entitate nu va fi luată fără Renault!”.

Așa cum este prevăzut, în această vară noua companie va deveni realitate și își va începe activitatea. O parte din platforma industrială de la Mioveni dar și părți din alte locații Renault din România vor intra întra în această nouă companie. După formarea noii companii, DACIA va cumpăra motoarele și cutiile de viteze de la această nouă entitate în calitate de client, inclusiv pentru modleul Bigster. Se estimează că și alte mărci din afara grupurilor Renault și Geely vor avea acces la tehnlogiile noii entități care includ aclamatul „e-tech”!

Grupul Renault are o poziție clară în raport cu discuțiile legate de introducerea lui Euro7” explica Bordeanu. „Este o decizie politică luată la Bruxelles fără ca industria să fie consultată. Investițiile necesare pentru a satisface cerințele noului standard de poluare înseamnă 1000- 1500 Euro pe mașină în condițiile în care noxele poluante scad cu puțin sub 4%! Este un efort important de sute de milioane de Euro care trebuie făcut de fiecare producător, o scumpire pentru consumator pentru efecte minimale în planul poluării! Noi nu credem că face prea mult sens economic. Mai mult, timpul rămas până la introducerea Euro 7 – anul 2025 – este prea scurt pentru a putea fi implementat.

Articole similare

Despre viitorul lui Cadillac, cu Johan de Nysschen

administrator_autopromag

Interviu în exclusivitate Olivier Francois, Episodul 2 – „Vreau să fiu pionierul hibridului democratic!”

Darius Pana

Test drive Audi Q5 Sportback PHEV – tânăr vreau mereu să fiu

Filip Sîrbu