Cunoscuți pentru afinitatea pentru siguranța pasagerilor, brandul Suedez Volvo își dorește ca în anii următori nici un deținător de automobile ale companiei să mai fie rănit serios sau ucis – iar în cadrul strategiei Vision 2020 dezvoltă cu sârg numeroase sisteme de siguranță și semi sau full-autonome. Deja să te afli într-un Volvo este destul de sigur – dar aparent compania încă mai are diverse probleme… inclusiv cu cangurii. Știm cu toții că modelele Volvo se laudă că testul elanului este istorie pentru ei datorită sistemului Large Animal Detection de pe noile modele precum S90 sau XC90 – în schimb Australienii i-ar putea încurca dacă ar inventa un test al cangurului.
Motivul este simplu – mișcările spontane, aparent dezordonate. „Am descoperită că atunci când se află în aer, cangurul pare poziționat mai departe, iar odată aterizat par și mai aproape,” explică managerul tehnic David Pickett. Sistemul folosește solul ca punct de referință iar săltărețele animale prezintă o provocare – mai ales că în Asutralia nu mai puțin de 16.000 de animale intră în coliziune cu automobile în fiecare an. Soluția Volvo a fost să detașeze o echipă de cercetare în Tidbinbilla Nature Reserve din Canberra încă de acum 18 luni, preocupați de îmbunătățirea sistemului actual – dar mai ales de rezolvarea acestei chestiuni în vederea echipării modelelor Volvo din Australia cu sisteme avansate semi-autonome.