AUTOpro
Test drive Stiri

Test Drive Peugeot 308 facelift (2026) – Eleganța franceză cu accente high-tech

Peugeot 308 facelift 2026

Împrejurimile Lisabonei ne-au oferit decorul ideal pentru a descoperi cum Peugeot 308 facelift îmbină rafinamentul cu dinamismul. Pe drumurile de pe coasta Atlanticului, noul model de segment C a demonstrat că eleganța poate merge mână în mână cu eficiența și că, într-o eră dominată de SUV-uri, Peugeot 308 facelift rămâne un hatchback care știe să cucerească prin stil și echilibru.

Text / Foto: Darius Pană, Lisabona, Portugalia

Seria 300 de la Peugeot are o istorie atât de îndelungată încât ne-ar fi greu să facem o trecere în revistă mai detaliată a fiecărui model din acea serie fără a ne întinde pe mai multe paragrafe. Putem aminti, pe scurt, că în 1985 apărea pe piață Peugeot 309, care se fabrica până în 1994, când era înlocuit de 306. La rândul său, acesta urma a fi schimbat cu 307 în 2001, pentru ca 6 ani mai târziu să fie introdus Peugeot 308, a cărui denumire a rămas neschimbată până astăzi. Așa se face că vorbim azi despre a treia generație (cea de-a doua generație s-a fabricat timp de 8 ani, începând din 2013), lansată în 2021 și care se prezintă aici cu o restilizare subtilă, dar de efect.

Peugeot 308 facelift 2026

Așadar, noul Peugeot 308 are menirea de a ține vânzările stabile pentru alți câțiva ani, iar această misiune nu pare deloc una dificilă având în vedere cât de bine pregătit este noul model în a se lupta cu forțe proaspete în segmentul C, pe zona hatchback și break. Da, noul 308 este în continuarea disponibil cu două versiuni ale caroseriei, în timp ce gama de motorizări acoperă toate nevoile. Avem un hybrid de 145 CP cu transmisie automată e-DCS6, un plug-in hybrid cu 195 CP și transmisie automată e-DCS7, un electric cu 156 CP și baterie de 58.3 kWh brut (54 kWh net), iar din primăvara lui 2026 în ofertă vom avea și un diesel, clasicul 1.5 BlueHDi de 130 CP combinat cu o cutie automată cu 8 rapoarte (EAT8).

Dacă vorbim despre modificările aduse exteriorului, trebuie să spunem că, în primul rând, noul Peugeot 308 facelift introduce o nouă culoare – Lagoa Blue, iar nuanța Ingaro Blue, disponibilă pe alte modele ale mărcii, poate fi bifată de acum și pe 308 facelift.

Totodată, noi jante de tip diamond-cut fac parte din echipările Allure (17 inch), GT și GT Exclusive (18 inch), în timp ce pe versiunile Style și Business sunt acum jante cu finisaj negru din aluminiu.

Faceliftul aplicat scoate în evidență în partea frontală sigla Peugeot iluminată, care ascunde în spatele său radarul de proximitate. Iluminarea se continuă cu un set de LED-uri ce evidențiază elegant grila, LED-uri care se extind până la faruri, ce sunt de tip Full LED pe versiunile Style, Business și Allure, respectiv Matrix LED pe GT și GT Exclusive. Toate blocurile optice față prezintă o semnătură luminoasă unică, care amintește de urmele lăsate de ghearele unei feline, implementare care se regăsește și pe alte modele Peugeot recente.

Noul 308 facelift merge înainte cu designul îndrăzneț și elegant, prin forma trapezoidală a părții inferioare a noii bare de protecție, în timp ce prizele de aer de la capetele acestei bare ghidează fluxul de aer către interiorul arcurilor roților, contribuind la una dintre cele mai aerodinamice forme din segment.

În partea spate, noile Peugeot 308 reiau tema luminoasă ce face trimitere la urmele lăsate de ghearele unei feline, în timp ce unele elemente de un negru lucios contribuie la exprimarea de o eleganță aparte de după facelift.

În habitaclu, noul Peugeot 308 facelift duce mai departe imaginea exteriorului, cu linii simple, pure, care integrează perfect panoul de bord, ecranul tactil central de 10 inch și comenzile principale. Arhitectura unică a planşei de bord este concepută să ofere spațiu maxim pentru pasagerii din față, în timp ce materialele de foarte bună calitate, precum aluminiul autentic și Alcantara, sporesc și mai mult senzația de confort.

Avem de acum o grafică nouă și elegantă pentru panoul de bord, care este complet digital încă din standard, pentru ca pe versiunile GT și GT Exclusive să fie vorba despre un afișaj 3D foarte spectaculos. Este practic o proiecție ce apare în fața ecranului și care impresionează vizual, fără ca asta să știrbească din claritatea informațiilor afișajului.

Butoanele fizice sunt foarte rare la bordul noului Peugeot 308, dar avem un ecran suplimentar, sub cel al sistemului de infotainment, care afișează simultan cinci i-Toggle, în fapt scurtături către cele mai importante meniuri (climatizare, telefon, radio, navigație etc.).

Pentru a asigura un confort desăvârșit ocupanților locurilor față, Peugeot 308 facelift poate primi opțional pe echipările Allure și GT scaune certificate AGR, scaune care pot veni suplimentar și cu masaj (standard pe GT Exclusive).

Tot pentru confort maxim, climatizarea automată poate dispune opțional pe GT și standard pe GT Exclusive de AQS – Air Quality System, completat de sistemul Clean Cabin, care tratează aerul filtrând gazele și particulele poluante.

Cei care apreciază sunetul de înaltă fidelitate trebuie să știe că pe noul Peugeot 308 poate fi bifat sistemul de sunet Focal Premium Hi-Fi, cu 10 difuzoare asociate unui amplificator cu 12 canale și cu o putere maximă de 690W.

Am pus la test acest sistem audio pe mașina cu care am rulat pe drumurile de pe țărmul Oceanului Atlantic și nu pot spune decât că nu mă așteptam ca într-o compactă Peugeot să regăsesc un sunet atât de bun.

Deși eu am condus un 308 hatchback, trebuie să amintesc și câteva cifre importante pentru versiunea break.

Sigur că mă refer la capacitatea portbagajului, care se situează între 598 litri cu spătarul banchetei pe poziția normală și 1.487 litri când spătarul fracționabil 40/20/40 al banchetei este complet pliat.

Cu ocazia testelor desfășurate în Portugalia, am putut alege să conducem fie motorizarea hybrid, fie pe cea PHEV ori pe cea full electrică. Eu am mers pe varianta de mijloc, care consider că aduce nu doar câte puțin din ambele lumi, ci creează o punte de legătură între acestea și care va mulțumi pe oricine.

Poți rula complet electric dacă ai încărcat la maxim bateria de 17,2 kWh pentru până la aproape 100 de km în ciclu urban, ori până la circa 85 km pe drumuri extraurbane. Acestea sunt cifre oficiale, calculate după normativul WLTP, însă pot confirma că în viața de zi cu zi te poți apropia de aceste distanțe. Cu un consum mediu de electricitate de circa 18 kWh pe străduțele înguste ale micilor așezări urbane de pe coasta Portugaliei, aș fi putut atinge la nivel teoretic în jur de 100 km autonomie pur electrică. La drum întins, consumul a urcat spre 21 kWh, la un mers liniștit, așa că autonomia în modul EV ar fi putut ajunge la aproximativ 80 km, din nou deloc departe de cifrele oficiale.

Noul Peugeot 308 facelift PHEV poate rula fie strict electric (atât timp cât în baterie este suficientă energie), fie în mod Hybrid, când sistemul decide cum să împartă sarcina între motorul electric și cel termic. Oricum o face, eficiența este impresionantă, iar asta cu un comportament extrem de rafinat al întregului ansamblu.

Trebuie să recunosc că în unele situații am mai remarcat ușoare bruscări ale transmisiei automate, iar alteori motorul termic pornește cu ceva zgomot și vibrații, dar acestea sunt mai degrabă excepțiile de la regulă. Tocmai din această cauză remarci astfel de comportamente, pentru că în rest, în cea mai mare parte a timpului, nimic nu perturbă liniștea din habitaclu ori confortul impresionant generat de 308 facelift. Confort care vine nu doar dintr-o funcționare lină a sistemului PHEV, ci și de la trenul de rulare, excelent setat atât pentru filtrarea eficientă a oricărei denivelări, cât și pentru a induce un comportament suficient de dinamic.

Da, suspensiile sunt foarte bine armonizate, cu un echilibru aproape perfect între confort desăvârșit și menținerea riguroasă a roților pe sol. Înscrierea corectă pe trasă în curbele atacate cu aplomb îți dă mare încredere în mașină, singurele momente în care noul Peugeot 308 facelift PHEV se simte mai indecis fiind la schimbările bruște de direcție. Dar acelea sunt situații extreme, care poate că nu vor surveni niciodată în traficul real.

Ajungem către finalul acestui articol, așa că trebuie să amintim și despre prețurile practicate în România de către importatorul Trust Motors. Ei bine, noul Peugeot 308 facelift (2026) pleacă de la 27.000 EUR pentru varianta Hybrid 145 e-DCS6 în echiparea de bază Style, aceeași motorizare ajungând până la 31.700 EUR în echiparea GT. O versiunea Plug-In Hybrid 195 CP EDCT7 are un preț de start de 37.700 EUR în echiparea Style, pentru ca o mașină precum cea condusă de mine (echipare GT) să ajungă la 42.600 EUR. Versiunea pur electrică a noului 308 este mai scumpă cu 1.200 EUR, respectiv 1.100 EUR față de PHEV în variantele de echipare echivalente. Toate prețurile de mai sus includ TVA și sunt fără ecotichete parte din programele naționale Rabla și Rabla Plus.

Ca o concluzie a tot ce am scris până aici, acum că am văzut și prețurile, pot spune că noul Peugeot 308 facelift are tot ce-i trebuie spre a atrage de partea sa o clientelă pretențioasă, dar numai pe aceia care încă nu au fost vrăjiți de mirajul SUV. Dacă înțelegi avantajele unui hatchback sau, și mai bine, pe cele ale unui break de segment compact, atunci vei găsi în Peugeot 308 facelift un companion care îți pune la dispoziție un design atrăgător, cu o agresivitate elegantă, dacă mă pot exprima așa, cu un interior high-tech, plin de opțiuni dedicate confortului și cu o calitate de fabricație de nivel premium, cu o ținută de drum exemplară, care combină perfect rularea lină cu dinamica, și cu motorizări moderne, eficiente și bine adaptate oricăror nevoi și dorințe. Prețurile nu sunt dintre cele mai accesibile, dar nivelul de dotări și toate plusurile de care tocmai am amintit vin cu costurile lor. Adevărul este că începem să ne cam obișnuim cu noile prețuri pe care le tot descoperim pe la mai toți producătorii auto, chiar dacă ele sunt mereu pe creștere, iar asta nu este nici pe departe ceva normal. Numai că nu prea avem ce face, singurul mod în care putem protesta cu toții este să alegem rațional atunci când avem nevoie de o nouă mașină, fără a fi mânați de emoții și fără a ne lăsa pradă impulsurilor de moment. Va fi greu, ce-i drept, să rămâi perfect ancorat în realitate când ajungi într-un showroom Peugeot și dai nas în nas, cum s-ar spune, cu noul 308…

Articole similare

Noul SUV compact electric Zeekr 003 va sosi în Europa la sfârșitul anului 2023

Mihai Morcovescu

Electricul Dacia Spring a primit un facelift: noi motorizări și o baterie nouă

Mihai Morcovescu

OFICIAL: Mitsubishi Eclipse Cross – primul SUV electric al mărcii

Mihai Morcovescu