AUTOpro
Stiri Industrie

Creștere spectaculoasă pentru Hyundai pe primele 8 luni ale acestui an pe segmentele BEV și PHEV

După ce am prezentat rezultatele înmatriculărilor auto pe luna august 2025, articol în care am prins și situația pe primele opt luni ale anului curent, am remarcat că Hyundai este una dintre mărcile care au cunoscut cele mai mari ascensiuni pe segmentele BEV – Battery Electric Vehicle (mașini electrice) și PHEV – Plug-In Hybrid Electric Vehicle, față de perioada similară din 2024.

Astfel, Hyundai își continuă parcursul de creștere constantă pe aceste două segmente (complet electric și PHEV) pe care l-am observat în ultima perioadă, semn că românii sunt din ce în ce mai atrași de calitățile demonstrate ale brandului.

Cifrele care ne-au atras atenția în mod special, așa cum au fost ele prezentate de către APIA – Asociația Producătorilor și Importatorilor Auto, se referă la faptul că pe primele opt luni ale anului 2025 Hyundai a prins poziția secundă la înmatriculările de BEV, fiind înmatriculate nu mai puțin de 694 unități. Distribuția acestor modele din gama Hyundai este următoarea:

  1. KONA EV – 441 unități;
  2. INSTER – 166 unități;
  3. IONIQ5 – 45 unități;
  4. IONIQ6 – 38 unități;
  5. IONIQ5N – 4 unități.

Astfel, Hyundai Kona EV este al doilea cel mai vândut BEV din țara noastră în primele opt luni din 2025, depășind Tesla Model 3 cu 137 de exemplare înmatriculate, o performanță care demonstrează că acest crossover reprezintă una dintre cele mai bune opțiuni nu doar din clasa sa, ci și la modul general.

Hyundai Kona ECOBEST Challenge 2024

Avantajele Hyundai Kona EV sunt date de designul actual, modern și original, de spațiul interior extrem de generos, mai ales raportat la dimensiunile exterioare, precum și de tehnologia de la bord, eficiența sistemului de propulsie și confortul la rulare.

Dacă de la Hyundai Kona EV putem spune că ne așteptam la o astfel de performanță, Hyundai Inster reprezintă o surpriză, în sensul că citadina este o apariție relativ nouă, dar iată că a reușit deja să convingă peste 160 de clienți din țara noastră.

Calitățile de bază ale micuțului EV sunt fără dubiu designul trendy, interiorul modulabil și foarte spațios, calitatea de fabricație ce depășește cu mult așteptările din segmentul mini, dar și ținuta de drum și tehnologiile evoluate de asistență a șoferului, de confort și infotainment.

Totodată, pe segmentul Plug-In Hybrid, Hyundai deține prima poziție în ceea ce privește înmatriculările pe modele, prin Tucson PHEV, care a fost înmatriculat în nu mai puțin de 447 unități pe primele opt luni din 2025. Acest număr reprezintă o creștere de +85% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Iată că foarte mulți români au ales un SUV extrem de flexibil, care poate rula complet electric prin oraș în timpul săptămânii, pentru ca în weekend sau vacanțe să poată parcurge distanțe lungi fără deja celebra anxietate a autonomiei.

Articole similare

Toyota a dezvăluit un pick-up Hilux cu sistem de propulsie prin pile de combustie pe hidrogen

Mihai Morcovescu

ACAROM: creștere de 45% pentru piața auto din România. Dacia, lider incontestabil și în februarie

Mihai Morcovescu

Yangwang U9 devine cel mai rapid automobil electric din lume

Mihai Morcovescu