AUTOpro
Generale Green car Stiri

Producătorii auto din Europa cresc prețurile mașinilor termice pentru a favoriza vânzările de „electrice”

Producătorii de automobile din Europa vor majora prețurile la mașinile pe benzină și motorină pentru a face modelele electrice mai atractive pentru potențialii cumpărători.

Acest lucru se întâmplă în contextul în care, începând de la 1 ianuarie 2025, Uniunea Europeană va introduce noi limite stricte privind emisiile de CO2.

În Europa, emisiile medii de CO2 nu vor trebui să mai depășească 93,6 g/km

Europa

Conform noilor reglementări, emisiile medii de CO2 ale unei mașini noi nu vor mai trebui să depășească 93,6 grame pe kilometru. Asta reprezintă o scădere de 19% față de standardele din 2024. Pentru a respecta aceste cerințe și pentru a evita sancțiunile, producătorii auto vor trebui să crească vânzările de vehicule electrice, astfel încât cel puțin 20% din totalul de livrări să fie reprezentate de astfel de modele.

Cu toate acestea, clienții din Europa, și nu numai, rămân reticenți în tranziția către mașinile electrice. În acest context, producătorii din sectorul auto recurg la majorarea prețurilor pentru modelele convenționale care funcționează pe bază combustibili fosili. Asta, cu scopul de a reduce diferența percepută între acestea și modelele electrice.

Printre marii constructori care au adoptat deja această strategie se numără Grupul Stellantis, Volkswagen și Renault. Spre exemplu, în luna octombrie, toate modelele Peugeot non-electrice comercializate în Franța au înregistrat creșteri de preț de până la 500 de euro. Potrivit analiștilor auto S&P Global, aceste ajustări ar putea ajuta, de asemenea, la finanțarea reducerilor viitoare pentru „electrice”.

Pe parcursul anului viitor, în Europa vor fi lansate mai multe modele EV noi accesibile. Între acestea amintim Hyundai Inster, Fiat Grande Panda, BYD Seagull, Cupra Raval, Renault R5, Skoda Epiq și VW ID.2. Alte vehicule electrice cu prețuri sub 25.000 euro sunt, de asemenea, în dezvoltare. Este cazul unor mașini ca Renault Twingo, KIA EV2 și VW ID.1.

Cu toate acestea, nu toți jucătorii din industrie susțin noile măsuri. În acest an, vehiculele cu emisii zero au reprezentat doar 13% din totalul vânzărilor în Europa. Mulți, inclusiv politicieni, cer Uniunii Europene să relaxeze aceste cerințe pentru anul 2025. În același timp, nerespectarea noilor norme ar putea aduce sancțiuni financiare semnificative pentru industrie, estimările privind amenzile fiind de până la 15 miliarde de euro.

Sursa: Carscoops

Articole similare

Genesis a dezvăluit prototipul de anduranță cu care va concura la Le Mans

Mihai Morcovescu

Cât consumă acum mașinile plug-in din energia electrică mondială și cum arată estimările pentru viitor

Darius Pana

Lamborghini Lanzador, primul concept electric din istoria mărcii. Versiunea de serie va sosi în 2028

Mihai Morcovescu