Reprezentanții Skoda au anunțat că fabrica din Mlada Boleslav a produs un milion de baterii pentru vehicule electrice.
Acumulatorii sunt utilizați în prezent de două modele Skoda, Enyaq și Elroq, dar și de alte automobile ale celorlalte mărci din Grupul Volkswagen.
Bateriile produse de Skoda au capacități cuprinse între 55 și 91 kWh
Producătorul ceh a demarat producția de baterii în septembrie 2019. În acel an, fabrica din Mlada Boleslav a început să livreze primele unități pentru modelul Superb iV echipat cu sistem de propulsie plug-in hybrid. Ulterior, mai exact din mai 2022, linia de producție a fost extinsă pentru a include și acumulatori dedicați automobilelor pur electrice construite pe platforma MEB a Grupului Volkswagen.
Acum, la cinci ani distanță de startul producției, cei de la Skoda au anunțat că a fost atins pragul de un milion de baterii litiu-ion fabricate. În momentul de față, aceste baterii este folosită de două dintre mașinile electrice produse de Skoda. Este vorba despre SUV-urile Enyaq și Elroq. De asemenea, acești acumulatori se regăsesc și pe modele Volkswagen, Seat, Cupra și Audi.
Bateriile au un design modular, fiind compuse din opt până la treisprezece module. Fiecare dintre aceste module cuprinzând între 16 și 26 de celule. Capacitățile acestor baterii variază între 55 și 91 kWh (capacitate netă 52 până la 86 kWh), fiind adaptate pentru o gamă largă de vehicule electrice.
O baterie pentru modelele bazate pe arhitectura MEB este gata la fiecare 60 de secunde. Când este descărcată de pe linia de producție, fiecare cântărește aproximativ 490 de kilograme.
În 2023, unitatea de producție din Mlada Boleslav a fost extinsă cu o a doua linie de asamblare. În aceste condiții, în prezent, aici sunt produse în fiecare zi până la 1.500 de baterii. În cadrul fabricii lucrează astăzi peste 28.000 de angajați, iar în fiecare schimb sunt angrenați aproximativ 90 de angajați care lucrează într-o zonă de producție de aproximativ 10.500 m². În plus, există și 82 de roboți complet automatizați, care se ocupă de sarcini precum gestionarea componentelor deosebit de grele.