Ferrari înlocuieşte 458 cu 488 GTB şi nu se reţine de la nici o evoluţie tehnologică, inclusiv renunţarea la motorul aspirat pentru unul turbo.
Text: Alex Buţu
Orice model nou lansat de Ferrari face furori. Dar impactul este la fel de puternic şi când este vorba doar despre un facelift. În cazul în care nu vă imaginaţi cum ar putea să arate şi mai captivant superbul 458, cumva, inginerii şi designerii italieni par să fi găsit noi nuanţe ale acestuia. Fără a i se schimba liniile majore, maşina a căpătat detalii şi mai exotice şi o identitate proaspătă, care justifică schimbarea numelui în 488 GTB.
Dar nu este singura motivare a titulaturii. Acum 40 de ani Ferrari lansa primul său model cu motor V8 amplasat central, venerabilul 308 GTB. Cum modelul actual area aceeaş configuraţie, constructorul italian a decis să facă un omagiu propriei istorii botezând noul model 488 GTB.
Nou este şi V8-ul de 3902 cmc. Iar marele detaliu inedit este că beneficiază de supraalimentare cu turbină. Rezultatul este o herghelie de 670 CP descătuşată la 8000 rpm. Este o schimbare importantă, mai ales pentru puriştii care ar fi dorit păstrarea V8-ului aspirat cu al său timbru inconfundabil produs de cele 9000 rpm la care se declanşau 605 CP.
Însă alegerea Ferrari pare inspirată, mai ales din perspectiva performanţelor. Demarajul 0-100 km/h durează doar 3 secunde, dar şi mai impresionant că 200 km/h sunt atinşi în 8,3 secunde. Cutia de viteze a fost adaptată noului suflu şi dispune de control variabil al cuplului. Schimbările prizelor de aer şi evoluţia aerodinamică lipesc maşina de asfalt, portanţa fiind redusă cu 50 de procente. Fără să intre prea mult în detalii Ferrari menţionează că partea de sub maşină încorporează „generatoare de vortex”.
Toate aceste detalii elaborate vor putea fi admirate de aproape cu ocazia lansării oficiale a maşinii programată pentru Salonul Auto de la Geneva din această primăvară.