Noua Acura NSX a fost una dintre cele mai mari surprize ale Salonului Auto de la Detroit, din ianuarie 2015. Iar lista pretendenţilor săi cu renume deja îl include pe campionul de Formula 1 Fernando Alonso.
Text: Alex Buţu
NSX este unul dintre modelele japoneze care a devenit brand în sine, indiferent dacă a purtat sigla Acura sau Honda. Legenda sa a început să se scrie acum 25 de ani, când a fascinat prin performanţe, soluţii tehnice şi, nu în ultimul rând, prin frumuseţe. Nu este de mirare că Ayrton Senna a fost unul dintre cei mai renumiţi posesori ai acestei sportive.
La ediţia din acest an a Salonului Auto de la Detroit, a fost dezvăluită noua generaţie Acura NSX, care nu a întârziat să câştige admiraţia unui alt campion de Formula 1, pilotul Fernando Alonso. Acesta şi-a exprimat dorinţa de a încerca aptitudinile noului NSX postând pe contul de Twitter personal poze cu maşina însoţite de declaraţia “Încă nu ştii, dar într-o zi vom fi împreună”. Desigur, Alonso va concura anul acesta pentru echipa McLaren, care are motor Honda, dar susţinerea şi admiraţia sa nu par lipsite de substanţă, având în vedere specificaţiile şi aspectul maşinii.
Totul este nou la acest NSX, însă este vorba despre o interpretare modernă a configuraţiei originale şi a liniilor de design. Astfel, identitatea este păstrată, ca şi poziţionarea centrală a motorului. Însă în 2015 maşinile supersport de top sunt în sinergie perfectă cu soluţia propulsiei electrice. Drept urmare, NSX are un motor biturbo cu şase cilindri dispuşi în V la un unghi de 75 de grade. Iar în ajutorul său vin trei motoare electrice. Două sunt amplasate la roţile din faţă, în timp ce al treilea este montat între motorul V6 şi cutia de viteze cu 9 rapoarte şi ambreiaj dublu. Rezultatul este un sistem de tracţiune integrală inteligent. Această propulsie hibridă oferă inclusiv posibilitatea rulării pentru scurt timp în regim exclusiv electric.
Dar NSX nu este făcut pentru mers tiptil. Chiar dacă încă nu au fost comunicate cifre legate despre performanţe putem bănui un comportament sportiv veritabil. Acesta se justifică prin caroseria şi şasiul făcute din materiale uşoare precum aluminiul sau fibra de carbon (podeaua), sau prin livrarea promptă şi liniară a forţei tipică motoarelor electrice, care ajută şi la regenerarea forţei de frânare şi la distribuirea forţei motrice între roţile anterioare. La acestea se adaugă suspensiile independente la ambele punţi cu braţe din aluminiu şi discurile de frână din ceramică şi carbon.
Constructorul japonez deschide lista de comenzi pentru cei care râvnesc la noul NSX în această vară, maşinile urmând să le fie livrate spre finalul anului.