AUTOpro
Generale

BMW i8 va intra în producția de serie din luna iunie

Prin încheierea fazei de dezvoltare şi a ultimelor pregătiri pentru producţie în uzina BMW Group din Leipzig, BMW i8 se apropie de debutul pe piaţă. Livrarea primelor automobile va începe în luna iunie 2014 într-o serie de pieţe din Europa de Vest.

Clienţii au putut plasa precomenzi pentru BMW i8 în toate pieţele importante cu începere din toamna anului 2013. Astfel, cererea pentru BMW i8 a depăşit deja volumul de producţie planificat pentru acest moment. Pentru România nu a fost comunicată încă o dată oficială de lansare.

BMW_i8_medium_1600x1199 (3)

Îmbunătăţiri suplimentare ale performanţelor BMW i8.

În paralel cu completarea omologării obligatorii, inginerii BMW au putut să realizeze o îmbunătăţire suplimentară ale principalelor date privind performanţele şi consumul de combustibil. Datorită conceptului nou de sistem de propulsie BMW eDrive în configuraţie hibrid plug-in, i8 combină un sprint 0-100 km/h realizat în 4,4 secunde cu un consum mediu mixt în ciclul EU de testare de 2,1 l/100 km şi emisii CO2 de 49 g/km. Consumul aferent de energie electrică a fost măsurat la 11,9 kWh per 100 km.

Consumul cotidian de combustibil substanţial mai bun decât la orice concept convenţional de automobil sport.

Chiar dacă rezultatele înregistrate în ciclul de testare EU au permis comparaţii imediate cu alte automobile şi în ciuda relevanţei acestora pentru o taxare favorabilă în numeroase ţări, inginerii BMW i8 au pus un accent deosebit pe consumul redus de combustibil în viaţa reală. În consecinţă, BMW i8 demonstrează o eficienţă deosebită nu doar în procedurile standard de testare, ci şi în traficul cotidian.

În traseele cotidiene tipice, cu acumulatorul încărcat la maximum la început, BMW i8 poate realiza un consum de combustibil mai mic de 5 l/100 km în deplasările urbane. Dacă drumul include condus extraurban sau pe autostradă, se poate realiza un consum mai mic de 7 litri. Chiar şi în deplasările pe distanţe lungi şi la viteze ridicate, conducătorii pot menţine consumul de combustibil sub 8 l/100 km. Per total, consumul de carburant al modelului hibrid plug-in este cu aproximativ 50% mai mic decât al automobilelor sport cu propulsie convenţională.

Primul automobil din lume cu lumini laser.

Faruri_laser_medium_1600x1067

Lansarea farurilor BMW cu laser ca echipare opţională este prevăzută pentru toamna anului 2014, când BMW i8 va deveni primul automobil de serie din lume care va oferi această tehnologie inovatoare de lumini. Farurile BMW cu laser sunt 30% mai eficiente din puncte de vedere energetic decât farurile LED din echiparea standard a BMW i8 şi furnizează o putere de luminare a traseului considerabil mai mare, cu o rază a fasciculului de până la 600 de metri. Razele foarte concentrate de la diodele laser de înaltă performanţă acţionează asupra unui material fluorescent cu fosfor din interiorul farului, care proiectează lumina foarte bine pe traseu. Farurile laser produc o lumină similară cu cea a luminii naturale, care este mai bine tolerată de ochi. Farurile cu laser devin active la viteze de peste 70 km/h şi funcţionează împreună cu sistemul de fază lungă automată care controlează cu precizie fascicolul pentru a nu deranja ceilalţi pariticipanţi la trafic.

O serie extinsă de premiere mondiale.

Debutul BMW i8 va marca, alături de farurile cu tehnlogie laser,  o serie de premiere mondiale. Tehnologia inovatoare a şasiului garantează performanţe de maşină sport cu un consum conform ciclului UE de testare de numai 2,1 litri per 100 km. Pentru atingerea acestor peformanţe, BMW i8 foloseşte un sistem de propulsie plug-in hybrid care dispune de două motoare electrice, un propulsor pe benzină de 1,5 litri şi 170 kW/231 CP şi două cutii de viteză pentru o accelraţie 0 – 100 km/h de numai 4,4 secunde. Coordonat electronic, sistemul de propulsie poate asigura propulsia, tracţiunea faţă sau tracţiunea integrală, în funcţie de situaţie.

Noul BMW i8 se remarcă şi prin folosirea materialelor inovatoare. Asemeni BMW i3, se bazează pe o structură BMW LifeDrive, care combină un şasiu de aluminiu cu o caroserie realizată din fibră de carbon. Gama extinsă de materiale ultrauşoare, care include, de exemplu pentru lunetă, sticlă ranforsată chimic asemeni celei folosite la telefoanele mobile, asigură o masă totală de sub 1500 kg, remarcabilă pentru un automobil plug-in hybrid.

BMW eDrive: sistemul de propulsie al viitorului pentru automobilele sport.

BMW_i8_medium_1600x1131

Sistemul hibrid plug-in al BMW i8 cuprinde un motor pe benzină, cu trei cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo – dezvoltă 170 kW/231 CP şi 320 Nm – şi un electromotor sincron hibrid care oferă 96 kW/131 CP şi 250 Nm. Sistemul BMW eDrive include un acumulator litiu-ion de înaltă tensiune (cu o capacitate utilă de 5,2 kWh) şi un gestiune inteligentă a energiei care foloseşte puterea combinată de 266 kW/362 CP pentru a oferi performanţe deosebită şi eficienţă maximă, luând mereu în considerare situaţiile de condus şi cerinţele conducătorului. La echilibrul excelent între plăcerea condusului şi economia de combustibil contribuie şi masa redusă a automobilului – 1,485 kg (masă proprie) -, dar şi coeficientul de rezistenţă aerodinamică (Cd) neobişnuit de bun pentru un automobil sport: 0,26.

În modul integral electric, cu emisii zero, BMW i8 are o viteză maximă de 120 km/h şi o autonomie de 37 de kilometri în ciclul de testare EU. În funcţie de modul de reîncărcare a acumulatorului litiu-ion – la o sursă casnică de curent sau la un panou BMW i (Wallbox) ori la o staţie publică de realimentare -, timpii de încărcare variază între mai puţin de două ore şi până la trei ore. În modul Sport, BMW i8 oferă o acceleraţie în reprize (de la 80 la 120 km/h) în 2,6 secunde. Viteza maximă, limitată electronic, este de 250 km/h.

Foto: BMW

Articole similare

Noua Dacia Bigster va fi prezentată în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris

Mihai Morcovescu

Vanwall Vandervell debutează ca un hot-hatch electric de până la 588 CP și o serie limitată de 500 de unități

Mihai Morcovescu

KIA introduce o serie de actualizări estetice și tehnologice pe sedanul de clasă medie K5

Mihai Morcovescu