Producătorul sud-coreean de automobile Hyundai intenționează să construiască noi generații ale modelelor i10, i20 și i30, și asta în pofida scăderii destul de abrupte a vânărilor de mașini de mici dimensiuni. Informația a fost confirmată de Michael Cole, șeful diviziei europene Hyundai.
Reprezentanții companiei asiatice și-au propus ca începând cu anul 2035 să comercializeze exclusiv modele cu zero emisii pe Bătrânul Continent.
Hyundai nu renunță încă la modelele de clasă mică
Tendințele pieței auto ne-a arătat în ultimii ani că modelele de clasă mică și echipate cu motoare cu ardere internă sunt pe cale de dispariție. În plus, reglementările de poluare tot mai stricte și introducerea noilor norme Euro 7 va duce la eliminarea acestor automobile până la sfârșitul deceniului.
Spere deosebire de alți constructori, care renunță treptat la mașinile de oraș și la hatchback-urile tradiționale pe fondul creșterii din ce în ce mai mari pentru SUV-uri și crossovere, cei de la Hyundai anunță că vor rămâne în continuare pe acest segment pe anumite piețe, inclusiv în Europa.
Informația a fost confirmată de șeful Hyundai Europe, Michael Cole. Acesta a declarat într-un interviu acordat publicației britanice Autocar că modelele i10, i20 (foto, sus) și i30 vor primi o nouă generație.
„Acum ne gândim să elaborăm o strategie pe termen lung cu privire la ceea ce va urma sub Kona. Deocamdată, i10, i20 și i30 sunt încă în planul nostru, chiar și pentru următoarea generație. Nu vrem să pierdem clienți. Așa că trebuie să ne gândim la grupul de clienți pentru i10, i20, i30 (foto, jos).Cum ar putea arăta viitorul electric pentru aceștia?” a declarat Cole.
Practic, oficialul Hyundai spune că, deși cele trei modele vor primi o nouă generație, cu siguranță acestea vor fi într-un fel sau altul electrificate. În timp ce creșterea costului vehiculelor electrice este o îngrijorare, Cole a remarcat că probabilitatea de preț mai mare pentru noul Kona va fi compensat de valorile reziduale crescute. Asta înseamnă că plățile lunare PCP (n.n. – personal contract purchase) vor rămâne probabil similare cu modelul original.
Cole a sugerat că acest lucru ar putea ajuta ca vehiculele electrice de mici dimensiuni să fie mai accesibile în viitor, spunând: „Cred că plățile lunare și chiar trecerea către scenarii de tip abonament vor ajuta. Întrevăd o situație în care vom avea un vehicul electric mai mic pe care îl vom menține într-un program timp de cinci, șase sau șapte ani”, a mai precizat oficialul Hyundai.