Fiesta este unul dintre cele mai de succes modele produse vreodată de Ford pe continentul european, în parte și datorită îmbunătățirilor constante care i-au fost aduse. Auto Pro a decis să-i „verifice” maturitatea prin inetermediul unui test de anduranță cu cea mai „hot” versiune: 1.0 l Ecoboost.
Actuala generație a lui Fiesta a debutat în 2008. Deși au trecut aproape cinci ani, design-ul proaspăt și tineresc este departe de a se fi demodat, însă facelift-ul aplicat la jumătatea carierei unui model este un „must” pentru fiecare producător care se respectă. Restilizarea modelului de clasă mică este vizibilă aproape exclusiv la partea frontală, unde toate noile elemente gravitează în jurul grilei supradimensionate, inspirate din cea a lui Focus. Noul design accentuează personalitatea lui Fiesta, care pare că s-a maturizat, lăsând în urmă spiritul ludic al modelului precedent. În spate, diferențele sunt mult mai reduse, reflectându-se în compoziția blocurilor optice.
Și habitaclul ni s-a prezentat destul de mult schimbat. În timp ce zona tabloului de bord nu ascunde modificări notabile, consola centrală a fost complet redesenată, înglobând un ornament nobil de tip „piano black”. Poziția la volan este ușor cam înaltă, ceea ce este un avantaj pentru confort și vizibilitate, dar nu și pentru dinamism. Deși vorbim de un model de clasă mică, pasagerii nu vor suferi din lipsă de spațiu, datorită unei bune organizări a habitaclului.
Motorul de 1.0 l, produs la Craiova, este deja celebru, anul acesta câștigând pentru a doua oară consecutiv titlul „Engine of the Year”. Versiunea sa de 100 CP oferă un cuplu maxim de 170 Nm încă de la 1400 rpm, ceea ce face ca reacțiile la apăsarea pedalei de accelerație să fie suficient de prompte, aproape indiferent de regimul motorului. Este adevărat, la preluare, mașina avea un kilometraj de aproape 14.000 km, mai mult decât suficient pentru ca motorul să ajungă în parametri optimi atât din punct de vedere al performanțelor, cât și al consumului de combustibil. Acesta este destul de coborât, în unele cazuri computerul de bord afișând cifre demne de un motor diesel, deși combustibilul folosit este benzina. În relatările viitoare vom reveni cu cifre exacte, în funcție de tipul utilizării (urban, extraurban sau autostradă), pentru o imagine completă asupra costurilor pe care le implică vizitele la benzinărie.
Per total, după primele impresii, putem spune că Fiesta este un model care poate fi atât „fun to drive”, cât și relaxant și confortabil pe șosea, comportamentul adaptându-se după cerințele celui de la volan. În general, putem spune că Ford a gândit automobilul pentru a fi pe placul a cât mai mulți șoferi. Acum rămâne de văzut ce calități (sau dimpotrivă, defecte) ascunde la o utilizare zilnică mai îndelungată, tipică unei mașini personale.
Versiunea prezentă în acest test este ”Titanium” 1.0 100 CP cu transmisie manuală, oferită la un preț de listă de 14.650 de euro (cu TVA). Până la sfârșitul acestui an însă, este în vigoare o promoție care permite celor interesați achiziția unui model similar la un preț cu până la 4.140 euro mai mic.